Benzine (?) strepen op tank schoonmaken

Kaastosti

MF'er
16 mei 2006
184
0
Haarlem
Het zonnetje schijnt weer, dus is het hoog tijd om 'm weer van stal te halen :) Eerst eens even schoongemaakt en opgepoetst... en toen kwam ik dit tegen:

motor_tank.jpg


Heb er al tegenaan zitten boenen, maar daar gaat het er niet van af. Geen idee wat het is, is me nog niet eerder opgevallen. Lijkt me redelijk aannemelijk dat het benzine is, maar is dit er uberhaupt nog van af te krijgen? Vind het wel een beetje ernstig zonde namelijk, verder glimt 'ie wel weer mooi :+

motor_geheel.jpg


Alles is schoon, gesmeerd, opgeladen... zometeen maar weer eens de weg op :] kan niet wachten!
 
Lijkt wel roestwater joh. Maar dan zou je meteen al de bron moeten zien. Hoe heb je je motor weggezet? Met hoes er over? Wel zonde om 'm zo tegen te komen na het koude weer.
 
Weggezet onder een hoes ja, heb helaas geen lekker warm overdekt plekje voor 'm.

Wheel clean, geen idee wat het is, ik zoek 'm ff op :P

Wegpoetsen met benzine? Ook nog een optie.

Ben allang blij dat er suggesties zijn en niet iedereen roept 'zonde! dat wordt een nieuwe tank' ;)
 
Laatst bewerkt:
Weggezet onder een hoes ja, heb helaas geen lekker warm overdekt plekje voor 'm.

Wheel clean, geen idee wat het is, ik zoek 'm ff op :P

Wegpoetsen met benzine? Ook nog een optie.

Ben allang blij dat er suggesties zijn en niet iedereen roept 'zonde! dat wordt een nieuwe tank' ;)


Zonde, dit wordt een nieuwe tank !!








































:+
 
nah gewoon een klein beetje terpetine gebruiken
weg poetsen en gelijk de normale cleaner er op en opnieuw in de was zetten met een beetje geluk is je motor weer mooi voor de volgende meeting
 
Weg poetsen met een beetje benzine en daarna met goed veel (sop)water schoon spoelen. Heb een vergelijkbaar probleem gehad en bij mij is het nu helemaal weg.

Succes! :]
 
Heb ik ook eens gehad. Met warm weer tank bomvol gooien. Steenkoude benzine uit de tank diep onder de grond zet uit als in tank met warm weer uitzet. Ik kon het zo wegpoetsen.
 
is benzine wat door de druk (bijv op een warme) dag uit je tank via de tankdop is gelopen. Je had zeker je tank helemaal vol getankt?
 
Verfafbijt... ik heb nog een blikje Super Afbijt staan! Verwijderd 10 lagen verf in 10 minuten, briljant spul... maar niet voor m'n tank :+

Vlakschuurmachine, maar dan wel meteen de hele fiets meenemen voor een gelijkmatig effect :)

En ja, uiteraard had ik m'n tank helemaal volgegooid.. 't is net jenever toch, dat benzine, netjes zo'n kopje er op 8-) maar da's dus niet zo'n goed plan meer geloof ik :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan