Beste motorrijders!
Ik zit met een probleem. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Ik heb een Kawasaki ER-5 uit 2002 die wegens te kleine schuur altijd buiten staat. Ik rij er alleen in de zomer mee.
Ik heb opgemerkt dat er benzine in het carter lekt, na wat onderzoek leek het erop dat de vlotternaalden en/ vervuilde carburateurs de oorzaak konden zijn.
Daarom heb ik de carburateurs gedemonteerd en schoongemaakt, ondanks dat ik bijna geen viezigheid heb kunnen vinden. Ook heb ik voor de zekerheid noeuwe vlotternaalden gemonteerd, eentje leek namelijk niet helemaal meer goed (het rubberen puntje zat niet namelijk niet meer goed op de naald en er zat witte rotzooi onder).
Na alles weer gemonteerd te hebben heb ik de olie ververst en 2 liter benzine getankt en de motor liep weer mooi.. na een paar minuten viel de motor uit, omdat het al laat was dacht ik de volgende ochtend een ritje te maken.
Volgende ochtend merk ik dat de motor lekt uit het luchtfilter huis. Filter doorweekt en na het openen van het afvoerslangetje van luchtfilterhuis stroomde er zo een halve liter benzine uit.
Om erachter te komen waar het probleem is heb ik het benzinekraantje om de beurt op alle standen gezet met een tussenpoos. Op ON en RES merk ik geen lekkage, maar als ik het kraantje op PRI zet heb ik na enkele minuten al ongeveer een glas aan benzine dat uit de afvoer van het luchtfilterhuis.
Weet iemand wat er fout zit? Kan het eej verkeerd verbonden slang zijn of is er iets mis met de carburateurs?
Graag vraag ik om tips en advies!
Groet, Badcat
Ik zit met een probleem. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Ik heb een Kawasaki ER-5 uit 2002 die wegens te kleine schuur altijd buiten staat. Ik rij er alleen in de zomer mee.
Ik heb opgemerkt dat er benzine in het carter lekt, na wat onderzoek leek het erop dat de vlotternaalden en/ vervuilde carburateurs de oorzaak konden zijn.
Daarom heb ik de carburateurs gedemonteerd en schoongemaakt, ondanks dat ik bijna geen viezigheid heb kunnen vinden. Ook heb ik voor de zekerheid noeuwe vlotternaalden gemonteerd, eentje leek namelijk niet helemaal meer goed (het rubberen puntje zat niet namelijk niet meer goed op de naald en er zat witte rotzooi onder).
Na alles weer gemonteerd te hebben heb ik de olie ververst en 2 liter benzine getankt en de motor liep weer mooi.. na een paar minuten viel de motor uit, omdat het al laat was dacht ik de volgende ochtend een ritje te maken.
Volgende ochtend merk ik dat de motor lekt uit het luchtfilter huis. Filter doorweekt en na het openen van het afvoerslangetje van luchtfilterhuis stroomde er zo een halve liter benzine uit.
Om erachter te komen waar het probleem is heb ik het benzinekraantje om de beurt op alle standen gezet met een tussenpoos. Op ON en RES merk ik geen lekkage, maar als ik het kraantje op PRI zet heb ik na enkele minuten al ongeveer een glas aan benzine dat uit de afvoer van het luchtfilterhuis.
Weet iemand wat er fout zit? Kan het eej verkeerd verbonden slang zijn of is er iets mis met de carburateurs?
Graag vraag ik om tips en advies!
Groet, Badcat