Benzine stroomt onder uit de motor

Rovo

Rookie
31 mei 2017
17
0
Ik heb na de winter mn carburateur schoongemaakt ,en na stuk rijden liep hij weer goed.
Nu starten ik m vanmiddag, en na een minuut stationair lopen stroomde de benzine onder uit de motor.
Als je de motor uit zet , stroomt er niets, maar zodra ik m start , stroomt het er weer uit .
En het maakt niet uit in welke stand ik mn benz kraan heb staan .
Nu zie ik ook dat er benz in mn carter is gelopen.

Wat kan dit zijn ??
 
Alhoewel ik de nijging heb aan een kapotte slang te denken lijkt het dat er slleen benzine stroomt als de pomp draait. Dus van de pomp naar de carbs, scheur in het filter misschien...
 

Bijlagen

  • 20180731_134657.jpg
    20180731_134657.jpg
    383,2 KB · Weergaven: 9
Je hebt iig een door vacuüm bediende benzinekraan. Als het membraan lekt kan er ook benzine in je carter komen via de vacuumslang.
Welk membraan bedoel je , ik heb de carburateur los gehad en alle 4 membranen gecontroleerd, daar zag ik niets vreemds aan , of zit er ergens nog een membraan?
 
In je benzinekraan zit een membraan, als die kapot is loopt de benzine door de slang je inlaatspruitstuk in.
Jij zegt dat het stopt als je de motor uitzet dus dan sluit de kraan af.
Zit er een pri stand op de kraan?
 
In je benzinekraan zit een membraan, als die kapot is loopt de benzine door de slang je inlaatspruitstuk in.
Jij zegt dat het stopt als je de motor uitzet dus dan sluit de kraan af.
Zit er een pri stand op de kraan?
Ja er zit een pri op ,het spuit er sowieso uit als ie op on en ook als hij op pri staat
 
Als je benzineslang los haalt mag er op de on stand geen benzine doorstromen, ook niet door de vacuumslang die naar je inlaatspruitstuk loopt.
Doet hij dat wel dan is het membraan in de kraan stuk.

Lekt hij alleen als de motor loopt dan is je vlotter niet in orde.
Op pri zal hij ook lekken als de motor uit staat, tenzij je een benzinepomp hebt.
 
Als je benzineslang los haalt mag er op de on stand geen benzine doorstromen, ook niet door de vacuumslang die naar je inlaatspruitstuk loopt.
Doet hij dat wel dan is het membraan in de kraan stuk.

Lekt hij alleen als de motor loopt dan is je vlotter niet in orde.
Op pri zal hij ook lekken als de motor uit staat, tenzij je een benzinepomp hebt.
Oké...
Ik heb de carburateur uit elkaar gehad , maar zag niets vreemds, heb daarna nog 150 km gereden.
Daarna weg gezet en vandaag voor het eerst weer gestart en toen kwam.dit probleen.

dank je wel .
Ik ga binnenkort even kijken, ben nu paar dagen weg.
 
Waarschijnlijk vuil of roest in je benzinetank wat nu in de vlotterkamers van de carbs zit en/of tussen de vlotternaalden en de zitting daar van.
Dat wordt dus wederom de carbs schoon maken maar nu goed.
 
Het voornaamste als er benzine in je Carter is gelopen niet meer starten!
Olie aflaten,oliefilter vervangen, vulstop open laten en boghies uitdraaien.
Moet u slang van de benzinekraan aftrekken.komt er benzine uit is membraan stuk.is niet,vlotter blijft hangen of hoogte niet ok.naald kan ook zijn.kan je beter de carbs nog eens demonteren en hellemaal nakijken.
 
Het voornaamste als er benzine in je Carter is gelopen niet meer starten!
Olie aflaten,oliefilter vervangen, vulstop open laten en boghies uitdraaien.
Moet u slang van de benzinekraan aftrekken.komt er benzine uit is membraan stuk.is niet,vlotter blijft hangen of hoogte niet ok.naald kan ook zijn.kan je beter de carbs nog eens demonteren en hellemaal nakijken.

Dank je wel voor je mee denken.
 
assy diesleckties band Maggi noch steetz saar kast ies sein , sgijndt .

uit mijn hoofd is er voor dit bouwjaar geen reparatie set maar bijv. Roukema parts verkoopt wel een imitatie kraan.
mocht het aan het vacuum gedeelte van de benzine kraan liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan