Benzine stroomt onder uit de motor

Rovo

Rookie
31 mei 2017
17
0
Ik heb na de winter mn carburateur schoongemaakt ,en na stuk rijden liep hij weer goed.
Nu starten ik m vanmiddag, en na een minuut stationair lopen stroomde de benzine onder uit de motor.
Als je de motor uit zet , stroomt er niets, maar zodra ik m start , stroomt het er weer uit .
En het maakt niet uit in welke stand ik mn benz kraan heb staan .
Nu zie ik ook dat er benz in mn carter is gelopen.

Wat kan dit zijn ??
 
gezien de kraan goed afsluit bij niet lopende motor verwacht ik niet dat een nieuwe benzinekraan nodig is, maar de vlotter naald(en) zullen wel lekken. check oliepeil even voor de zekerheid!
 
Hoe oud zijn je benzineslangen. Oudere type slangen kunnen niet goed tegen de alcohol in de benzine, worden ze incontinent van. Best kans dat er in één van de slagen naar je carburateur(s) een barst zit of poreus is geworden.

Ervaringsdeskundige :o
 
Hoe oud zijn je benzineslangen. Oudere type slangen kunnen niet goed tegen de alcohol in de benzine, worden ze incontinent van. Best kans dat er in één van de slagen naar je carburateur(s) een barst zit of poreus is geworden.

Ervaringsdeskundige :o
Zou kunnen dat het zo is maar daar loopt je carter niet van vol, denk eerder dat de vlotters niet correct afsluiten en de benzine door het luchtfilter-huis loopt en dan zijn weg vind naar buiten.
 
Zou kunnen dat het zo is maar daar loopt je carter niet van vol, denk eerder dat de vlotters niet correct afsluiten en de benzine door het luchtfilter-huis loopt en dan zijn weg vind naar buiten.
Het luchtfilter huis ligt ook een plasje in klopt , maar ben er nog Niet uit hoe t kan dat het er echt uit stroomt als de motor 1X Loopt .

Wat is de beste manier om vlotter te controleren , ik weet dat ze dicht zijn .
 
Niet toevallig roest in je tank,als dat zo is dan kan je aan de gang blijven want dan blijven de carbs lekken,dan moet je
eerst de roest aanpakken.Is alles verder goed schoon en hij lekt nog vervang dan de vlotternaalden.
En heb je een vacuüm bediende benzinekraan zorg dan dat die goed dicht is en niet doorlekt.
 
Niet toevallig roest in je tank,als dat zo is dan kan je aan de gang blijven want dan blijven de carbs lekken,dan moet je
eerst de roest aanpakken.Is alles verder goed schoon en hij lekt nog vervang dan de vlotternaalden.
En heb je een vacuüm bediende benzinekraan zorg dan dat die goed dicht is en niet doorlekt.
Tank had ik 2X schoon gemaakt ,.
Zal eens kijken naar rev set voor de carb

Dank je
 
Voor je dat doet controleer de vlotternaalden of de punten niet ingeslagen of beschadigd zijn en de vlotternaald houders
goed schoon .En of er toch geen vuil weer in de vlotterbakken zit,zo ja zet dan een benzine filter tussen de tank en carbs,
en kijk of het dan lekvrij blijft.
 
Bij mijn CBR900RR liep de benzine ook op straat toen ik hem na de winter startte.
Ik verdacht eerst de vlotternaalden, maar het bleken de O-ringen te zijn van de benzine aanvoer tussen de carburateurs.
 
Als je nu eens even de tank licht en de motor even laat lopen en ons laat weten waar die brandstof nou uitkomt.....
Nu ga je allerlei dingen vervangen terwijl het misschien heel simpel is
 
Terug
Bovenaan Onderaan