benzine toevoer te weinig srad injectie (run geeft 87 pk ??)

black gsxr

Die hard MF'er
15 mei 2006
284
0
omdat mijn srad 750 bj 99 inhoud bij topsnelheid ( 9500 toeren ) heb ik een run laten doen op een testbank > conclusie motor krijgt te weinig bezine en maar 87 pk
Oorzaak onduidelijk > heb wel een seatpipe op mijn motor gebouwd en volgens die tuner moet het daar wel aan liggen.
Het is wel een duitse import maar niet meer een geknepen versie om het zomaar te zeggen (is gecontroleerd)
Nou ben ik geen specialist in deze dingen maar een aangepaste uitlaat zorgt toch niet voor een benzine te kort en daardoor 38 pk verlies.
Tuner zegt dat dit probleem alleen op te lossen is met een powercommannder
Ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben
full
 
Laatst bewerkt:

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.850
9
omdat mijn srad 750 bj 99 inhoud bij topsnelheid ( 9500 toeren ) heb ik een run laten doen op een testbank > conclusie motor krijgt te weinig bezine en maar 87 pk
Oorzaak onduidelijk > heb wel een seatpipe op mijn motor gebouwd en volgens die tuner moet het daar wel aan liggen.
Het is wel een duitse import maar niet meer een geknepen versie om het zomaar te zeggen (is gecontroleerd)
Nou ben ik geen specialist in deze dingen maar een aangepaste uitlaat zorgt toch niet voor een benzine te kort en daardoor 38 pk verlies.
Tuner zegt dat dit probleem alleen op te lossen is met een powercommannder
Ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben
[afbeelding]



Dat van die uitlaat lijkt mij onzin, misschien dat het een paar PK negatief kan schelen maar niet 23 (750 SRAD hebben rond 120aw pk's dacht ik) !! Loopt hij wel zuiver?.

Een powercommander is meestal alleen voor de fijn afstelling, als hij 23pk mist zit er technische gewoon iets niet goed en dit is echt niet te verhelpen met een powercommander.

Als hij begrenst is op 100pk, dan zouden de waardes wel kunnen kloppen trouwens. Geen idee waar die begrenzing zit. Misschien je CDI??


Gaaf gedaan trouwens dat kontje :9~
Meer picsss?? :P



/edit: Bij mijn TLR miste ik op een gegeven moment ook 18pk. Op een dag kapte mijn benzine pomp ermee, deze heb ik vervangen waarna ik weer al mijn vermogen terug had (126pk aw pk). Wellichte bij jou ook een pomp die aan het afsterven is.
 
Laatst bewerkt:

Yakko

MF veteraan
27 jan 2005
1.995
0
Breda
Dat van die uitlaat lijkt mij onzin, misschien dat het een paar PK negatief kan schelen maar niet 23 (750 SRAD hebben rond 120aw pk's dacht ik) !! Loopt hij wel zuiver?.

Een powercommander is meestal alleen voor de fijn afstelling, als hij 23pk mist zit er technische gewoon iets niet goed en dit is echt niet te verhelpen met een powercommander.

Als hij begrenst is op 100pk, dan zouden de waardes wel kunnen kloppen trouwens. Geen idee waar die begrenzing zit. Misschien je CDI??


Gaaf gedaan trouwens dat kontje :9~
Meer picsss?? :P



/edit: Bij mijn TLR miste ik op een gegeven moment ook 18pk. Op een dag kapte mijn benzine pomp ermee, deze heb ik vervangen waarna ik weer al mijn vermogen terug had (126pk aw pk). Wellichte bij jou ook een pomp die aan het afsterven is.

Bij een TL (gixxer ook??) zit het benzine filter in de benzine pomp (in dezelfde behuizing als de brandstof pomp). Mss dat in hoger toerentallen dus bij een grotere vraag naar brandstof het brandstof filter de boosdoener is. Dwz, mss is het brandstof filter wel dusdanig verstopt dat de pomp veel moeite moet doen om aan de vraag te voldoen. Doe dit een lange periode en dit resulteerd in een defecte brandstof pomp of zit ik er nu helemaal naast :? :?
 

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.850
9
Bij een TL (gixxer ook??) zit het benzine filter in de benzine pomp (in dezelfde behuizing als de brandstof pomp). Mss dat in hoger toerentallen dus bij een grotere vraag naar brandstof het brandstof filter de boosdoener is. Dwz, mss is het brandstof filter wel dusdanig verstopt dat de pomp veel moeite moet doen om aan de vraag te voldoen. Doe dit een lange periode en dit resulteerd in een defecte brandstof pomp of zit ik er nu helemaal naast :? :?


Niet ernaast, helemaal juist zelfs ;) :P
Ik weet niet of dit bij een Gixxer ook zo is. Sterker nog de brandstof pomp / filter zit gewoon IN je tank, in de benzine.
 

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
Apeldoorn
Als je aanpassingen doet aan de uitlaat, moet je inderdaad de bike opnieuw laten afstellen.

Veelal loopt ie dan veels te arm.

Daar zit waarschijnlijk ook het probleem in.
Laat em eens afstellen en je bent van je problemen af.. kost je ca 200 euro
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
6
Sittard
Is het wel zeker dat de tankventilatie niet tekortschiet (vacuüm trekken)? Normaal controleer je dat door bij droog weer en niet al te volle tank eens te rijden zonder tankdop, maar ik weet niet hoe link dat kan zijn als het op volle snelheid moet.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.159
73
Weert
eerst de pompzeef schoonmaken, systeem controleren op foutjes, en als dit goed is, dan rapidbike erop zetten, powercomm. gaat ook, maar rapid is wat beter.
En ja, de uitlaat vereist meestal een afstelling, maar niet zoveel als hier genoemd is.
Ik verwacht dus dat er 2 dingen fout zijn.
 

black gsxr

Die hard MF'er
15 mei 2006
284
0
wordt wel al wat wijzer zo.
Benzine filter klinkt wel logisch, maar eens nakijken.
Begrenzen naar 100 pk zoals dat in duitsland gebeurd gebeurd niet via CDI unit maar er worden buisen geplaats( is me verteld) waarschijnlijk in de luchtinlaat ( maar pin me daar niet op vast, wel is dit al gecontroleerd door een heel ervaren motor monteur
injectie motoren afstellen wil volgens mij niet moet dus via rapid bike of powercommander
full
 

Bart66

MF'er
15 jul 2008
184
0
Ooit een Fireblade op de testbank gehad met een zelf-gemaakt seatpipe met de 2 bochten van 90° . Resultaat : ook meer dan 25 pk verlies...... Ik vrees dat je tuner gelijk heeft. Een andere afstelling gaat misschien een beetje verbetering geven.
 

black gsxr

Die hard MF'er
15 mei 2006
284
0
Heb nog even verder geinformeerd en het te kort aan benzine kan dus inderdaad alleen maar opgelost worden met bv een powercommander.
seatpipe geplaatst kan inderdaad leiden naar een te kort aan benzine toevoer.
Dus 500 euries neertellen en weer klaar.
2de hand zijn ze bijna niet te krijgen omdat ieder type motor weer andere stekers heeft
 

RoYku

MF veteraan
2 apr 2006
3.434
5
Heerle, Noord-Brabant.
Heb nog even verder geinformeerd en het te kort aan benzine kan dus inderdaad alleen maar opgelost worden met bv een powercommander.
seatpipe geplaatst kan inderdaad leiden naar een te kort aan benzine toevoer.
Dus 500 euries neertellen en weer klaar.
2de hand zijn ze bijna niet te krijgen omdat ieder type motor weer andere stekers heeft

Rapid bike heeft losse kabelboom meen ik??
 
Bovenaan Onderaan