Hallo forummers,
Een paar jaar geleden ben ik hier al eens op zoek geweest naar een motor, maar wegens een buitenlandtrip heb ik dat toen uitgesteld. Ik had eigenlijk willen wachten mezelf opnieuw (en nu met motor!) voor te stellen tot m'n motor klaar en gefotografeerd zou zijn, maar bij dezen dus alsnog...
Ik ben Joost en sinds een paar (koude) maanden eigenaar van een Honda CB900F2 Bol d'Or uit 1982. Hij heeft 4 of 5 jaar stil gestaan (rijdend weggezet) en er moe(s)t dus het een en ander aan gebeuren voor ik erop kan springen. Er is altijd heel goed voor hem gezorgd en hij heeft maar zo'n 40000 km gereden in zijn 28 jaren, dus wat dat betreft moet het goedkomen...
Een paar weken terug werd hij wakker uit zijn winterslaap, maar helaas kwam er benzine uit een carburateur gelopen. Het rijtje eraf gehaald, carburateurs schoongemaakt, pakkingen bij de vlotterbak vervangen (daar lekte het), en de vlotternaalden ook maar meteen want die zaten ook in het reparatiepakketje.
Carburateurs weer gemonteerd, motor weer aangezet, en het lekte nu niet meer langs de bakjes, maar "netjes" uit de slangetjes onderaan de carbs. Iemand heeft daarna ook de "huisjes" waar die vlotternaalden in bewegen nog schoongemaakt, maar dat heeft ook niet mogen baten...
De carbs moeten er dus sowieso weer af, maar nu is mijn vraag... wat kan er aan de hand zijn? Ik heb al horen zeggen dat ik het vlotterniveau moet afstellen... maar ik zag daarvoor geen mogelijkheid (zie de foto, de foto is van voor het schoonmaken )
(ik ruik de benzine bijna alweer als ik naar die foto kijk :D)
... want de gele vlotter is één deel en van plastic, en aan het naaldje zag ik ook zoëven niet wat ik kon verbuigen... dus kan ik het afstellen en zo ja, hoe dan?
Als dat het niet is... any ideas? (het aftapschroefje onderaan de vlotterbak was dicht...)
Alvast bedankt!
Hier voor het leuk trouwens nog een fotootje van de fiets vóór het wegpoetsen van alle spuitvaseline en het monteren van een zwart zadel:
Een paar jaar geleden ben ik hier al eens op zoek geweest naar een motor, maar wegens een buitenlandtrip heb ik dat toen uitgesteld. Ik had eigenlijk willen wachten mezelf opnieuw (en nu met motor!) voor te stellen tot m'n motor klaar en gefotografeerd zou zijn, maar bij dezen dus alsnog...
Ik ben Joost en sinds een paar (koude) maanden eigenaar van een Honda CB900F2 Bol d'Or uit 1982. Hij heeft 4 of 5 jaar stil gestaan (rijdend weggezet) en er moe(s)t dus het een en ander aan gebeuren voor ik erop kan springen. Er is altijd heel goed voor hem gezorgd en hij heeft maar zo'n 40000 km gereden in zijn 28 jaren, dus wat dat betreft moet het goedkomen...
Een paar weken terug werd hij wakker uit zijn winterslaap, maar helaas kwam er benzine uit een carburateur gelopen. Het rijtje eraf gehaald, carburateurs schoongemaakt, pakkingen bij de vlotterbak vervangen (daar lekte het), en de vlotternaalden ook maar meteen want die zaten ook in het reparatiepakketje.
Carburateurs weer gemonteerd, motor weer aangezet, en het lekte nu niet meer langs de bakjes, maar "netjes" uit de slangetjes onderaan de carbs. Iemand heeft daarna ook de "huisjes" waar die vlotternaalden in bewegen nog schoongemaakt, maar dat heeft ook niet mogen baten...
De carbs moeten er dus sowieso weer af, maar nu is mijn vraag... wat kan er aan de hand zijn? Ik heb al horen zeggen dat ik het vlotterniveau moet afstellen... maar ik zag daarvoor geen mogelijkheid (zie de foto, de foto is van voor het schoonmaken )
(ik ruik de benzine bijna alweer als ik naar die foto kijk :D)
... want de gele vlotter is één deel en van plastic, en aan het naaldje zag ik ook zoëven niet wat ik kon verbuigen... dus kan ik het afstellen en zo ja, hoe dan?
Als dat het niet is... any ideas? (het aftapschroefje onderaan de vlotterbak was dicht...)
Alvast bedankt!
Hier voor het leuk trouwens nog een fotootje van de fiets vóór het wegpoetsen van alle spuitvaseline en het monteren van een zwart zadel: