Benzine uit de carbs

hansink

Rookie
19 jun 2006
19
0
Wormerveer
Hallo meeforummers,

Laatst had ik een een wat naar probleem, bij het starten van mij FZ 750 bleek deze benzine uit te spugen -O- . Ik heb hierop de carbs er even afgehad, daar leek niks mee aan de hand te zijn, vlotters werkte gewoon en ook niet vies vanbinnen .
Hierop de boel weer op gezet, en gestart. Hoera, geen benzine! Daarna, omdat het plastic er toch af was, de olie en bougies vervangen, starten, geen probleem, niks lekken enzo. Daarna het plastic erop gezet, starten en ja hoor, weer benzine uitspuwen |( .
Die benzine blijkt dus toch uit mijn carbarateur, via de onluchting eruit te komen.

Kort is de vraag dus, wanneer gooit de carbarateur benzine er via de ontluchting uit? Hij lijkt voor de rest wel gewoon te lopen.
 
dat gebeurt wanneer de vlotternaald niet afsluit.
loopt de motor wel op 4 cilinders?
er zou toch een bougie erg zwart of nat moeten zijn.
een beetje tikken tegen de carbs wil ook wel eens helpen om de naalden te laten werken.
 
Laatst bewerkt:
Het witte is wat bruinig, de electroden wat zwartig. Kort voordat ik de bougies verwisselde had ik het fietsje een paar keer gestart met choke, en kort laten lopen, dus ik had het idee dat ze daar een beetje zwart van waren geworden.
Volgens mij lopen alle vier de cilinders wel, ik hoor er iig niets vremds aan.
 
Lage druk, in de richting van 1 bar, of is dat teveel?


1 bar?
wat denk je dat er voor druk op komt bij normaal gebruik.
en met wat voor kracht denk je dat de vlotters omhoog geduwd worden om de benzinetoevoer af te sluiten.
je kunt wel op de vlotters duwen en druk op de leiding zetten maar dat is geen betrouwbare controle.
zoal ik al gezegd heb, de beste controle is zoals ze nu op de motor gemonteerd zitten.
en nu blijkt dat ze dus lekken, wat voor zin heeft het dan om een dergelijke controle te doen, je weet immers al dat ze lekken.

probeer eens een beetje te tikken/stoten tegen de carbs, vaak geeft dat resultaat.
zoniet moet je ze vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan