Benzine uit de uitlaat

Marcel_boe

Rookie
28 okt 2004
2
0
Heerlen
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een kawasaki GPZ 500S.
Deze heeft echter bijna een jaar stil gestaan en nu wil ik hem weer gaan gebruiken. Hij stottert enorm en loopt zeker niet lekker. Hij knalt in de uitlaat van de linker cylinder waar ook veel rook uitkomt. De bougies heb ik vervangen maar is snel weer heel vet. De rook uit de rechter uitlaat voelt al meteen warm aan maar de rook uit de linker uitlaat is dan nog koud.
De moter start goed maar begint na een minuut of 2 al behoorlijk te roken (links) daarna loopt ie ook niet meer lekker. Ik zelf denk dat de linker cylinder verzuipt maar vraag me af wat ik daaraan moet doen. De gasschuif werkt goed en de klep ook. De gasnaald zit niet vast en de veer op de gasschuif werkt ook gewoon.
Alvast bij voorbaat dank voor jullie inbreng
Groetjes
Marcel
 
Brandstof-circuit en misschien ook de tank totaal reinigen, om mee te beginnen.

Na lange stilstand zet er zich overal vuil/ roest vast maar ook rubber-achtige stolsels, met name in kleine doorgangen en op zeefjes/kranen.

Voor 4-takt motoren bestaan speciale reinigings-toevoegingen voor in de brandstof maar die verhelpen niet altijd alles en ik zou er voorzichtig mee zijn, chemie is een apart vak.

Stilstand is achteruitgang.
 
Heren bedankt voor de zeer snelle reacties.
De oplossing van P.H.C. Ritzen leek mij de meest voor da hand liggende oplossing. Dus ben ik daar maar mee begonnen. Ik moet zeggen dat ik daarna de boel nog even getest heb en het probleem lijkt verholpen. Ik heb maar een paar kilometer gereden om te testen want het regent wel heel erg veel vandaag maar het lijkt verholpen. Soms nog een knalletje uit de uitlaat maar ik denk dat ie even een paar keertjes lekker warm moet worden. Heeft per slot van rekening lang niet meer gelopen.
Dus allemaal bedankt en speciale dank naar P.H.C. Ritzen. *D
 
Kijk ook even naar je olie, als er een tijdje een vlotter gelekt heeft is er misschien wel een sloot benzine je carter ingelopen.
Mocht hij nog blijven ploffen zou ik je een flesje reinigings zooi aanraden bij je benzine.........forté of zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan