Benzine verbruik (be-invloeden) van zijspancombinatie !?

Weet iemand trouwens of de site van Stern Gespannservice vanaf heden beperkt toegankelijk is? Ik meen me te herinneren dat ik eerder allemaal foto's kon kijken daar. Was op zoek naar een bepaald type bak.
 
ben net terug uit Polen met de oude dame, GL1000 van 1977 met EML 1 1/2 bak eraan. heb me overal aan de verkeersregels gehouden. heb in totaal een 5400km gereden waarvan de eerste 4400km geen snelweg, dwz maximaal 80km/h. het verbruik was 1 op 14.

de laatste dag ben ik in een stuk van Wroclaw naar Antwerpen gereden, ongeveer 1100km. de snelheid die ik probeerde aan te houden was 110km/h wat overeenkomt met een 4800 a 5000 tr/min. het totale verbruik was gestegen naar 1 op 13,4.

bij narekenen had ik een verbruik op het laatste stuk van 1 op 11,8 wat beduidend hoger was. volgens GPS was de gemiddelde snelheid op de laatste 1100km een 76km/h wat ik behoorlijk vind gezien de afstand.

al bij al denk ik dat de oude dame toch redelijk zuinig is, met 1 op 14 voor niet snelweg gebruik.
 
Weet iemand trouwens of de site van Stern Gespannservice vanaf heden beperkt toegankelijk is? Ik meen me te herinneren dat ik eerder allemaal foto's kon kijken daar. Was op zoek naar een bepaald type bak.

De site is "under construction", dus alles komt goed...............
 
ben net terug uit Polen met de oude dame, GL1000 van 1977 met EML 1 1/2 bak eraan. heb me overal aan de verkeersregels gehouden. heb in totaal een 5400km gereden waarvan de eerste 4400km geen snelweg, dwz maximaal 80km/h. het verbruik was 1 op 14.

de laatste dag ben ik in een stuk van Wroclaw naar Antwerpen gereden, ongeveer 1100km. de snelheid die ik probeerde aan te houden was 110km/h wat overeenkomt met een 4800 a 5000 tr/min. het totale verbruik was gestegen naar 1 op 13,4.

bij narekenen had ik een verbruik op het laatste stuk van 1 op 11,8 wat beduidend hoger was. volgens GPS was de gemiddelde snelheid op de laatste 1100km een 76km/h wat ik behoorlijk vind gezien de afstand.

al bij al denk ik dat de oude dame toch redelijk zuinig is, met 1 op 14 voor niet snelweg gebruik.

dat vind ik netjes, is je snelheid dan ook op de gps afgelezen?
 
:} :}

Waw, een rit van meer dan 5000 km. OP een dag ruim 1000 km.
Dat zijn nog eens afstanden. En het verbruik vind ik ook heel redelijk.

:Y :Y :Y
 
ja alles via GPS, de kilometerteller is niet aangepast en overdrijft dus ruim. de laatste dag, de 1100km heb ik gereden van 8u 's tot 22u15. had normaal iets sneller gekund maar aan de duitse snelwegen zijn ze volop aan het werken wat een hoop vertraging betekende.

de gemiddelde snelheid over het andere gedeelte was ongeveer iets van een 48km/h en 54km/h gewogen.

ben aan de website begonnen om mijn dagboek van de trip te publiceren maar dat kan nog even duren. voor de foto's kan je terecht op http://vakantie.tprofiteurke.be
 
ze hebben in Polen net zulke verkeersborden als bij ons _O-

1252229600_resized.jpg
 
Laatst bewerkt:
ben nog even langs Leeuwarden geweest, heb het altijd een gezellige stad gevonden. Ook de schuine toren daar vind ik indrukwekkender als die van Piza.
 
:? :? :?


Zo te zien Halflive spreken ze zelfs Nederlands in Polen. Tenminste aan het bord onder het verkeersbord te zien. Als ze nu ook Nederlandse boete bedragen hanteren in Polen dan weet ik zeker dat ik er niet heen hoef.

In Duitsland zegt men: Gerade gestohlen schon in Polen. Vooral aan de landen van de BRD die grenzen aan Polen (meen Sachsen) is dat echt zo. Gisteren nog een documentaire van gezien. Voertuig stelen, uur later in Polen. Gelukkig heben ze m.i weinig interesse in motoren. Meer in auto´s van de duitse merken. Daarom heb ik ook de Porsche Cayenne en de verlengde Mercedes weggedaan.

:] :W
ps. voor dat ik vragen krijg over de verlengde Mercedes: De auto was een 15 centimeters langer dan een gewone, door de trekhaak die er achterop zat. :/ :Z
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand trouwens of de site van Stern Gespannservice vanaf heden beperkt toegankelijk is? Ik meen me te herinneren dat ik eerder allemaal foto's kon kijken daar. Was op zoek naar een bepaald type bak.
Ik heb drie bakken op mijn site staan maar ze hebben er meer. (http://www.zijspan.info/index.php/spanbase/11-stern)
 
In mijn vak is CW comfort Warmwater.... Maar dat lijkt me sterk in dit geval..

(JanFillemJansen had niet veel zinnigs te melden)

Idem. Daarom heb ik een CW6++ voorziening aan benzine voorraad bij me :9 .

Ooit heb ik in de USA een enorm zuinige 1:14 gehaald, dat was achter een stelletje landbouwvoertuigen ( lees Harley's e.d. ) aan.

Maar ook ik ben blij als ik gemiddeld zo'n 1 op 10 haal.
Mijn vorige combinatie met EML speed2000 was zuiniger als mijn huidige EML GT2001.
Dit lig wat mij betreft zeker aan de hogere luchtweerstand van deze bak.
Rolweerstand en iets hogere gewicht zal niet heel veel uit maken.

Wat bij mij nog wel heel veel verschil maakt is de bak open of dicht hebben.
Afgelopen zomer snelweg gedaan met een kruissnelheid van ca. 140 km/u.
Met een dichte bak trek ik al gauw 1:7,5, '(
Met de bak open alweer richting de 1:9.

Het zeil erop maakt er bij mij gewoon een parachute van die je naast je mee trekt, ook qua rijden eigenlijk niets waard...

...dat was dan mijn eens in het jaar bericht op MF, tot volgend jaar! _O- _O-
 
Ik heb drie bakken op mijn site staan maar ze hebben er meer. (http://www.zijspan.info/index.php/spanbase/11-stern)

Tnx, ik was op zoek naar een foto van een Wildstar met een goed bijpassende bak.
Heb ik ooit eens ergens gezien. Kom het vast wel weer een keer tegen.
 
...dat was dan mijn eens in het jaar bericht op MF, tot volgend jaar! _O- _O-

:W :W

Gezellig dat je toch even kwam buurten :+

Ik vind het verbruik dat TS noemt best meevallen eigenlijk? Mijn 1100GS haalt ergens rond de 1:17 / 1:18 (veel secundair, 80-100 km/u en weinig snelweg) en dan vindt ik een verbruik van 1:13 a 1:14 met bak best netjes. :)
 
Laatst bewerkt:
}) })


Een ltr. op 3 km ongeveer. _O- _O-

heb toevallig ook 2 Jawa´s gehad. Is nauwelijks te voorspellen vanwege:
- tuffelen met leeg bakje of bv. scheuren met gewichtig persoon er in.

Advies: hou het op tuffelen want de remmen zijn niet bijster!

:] :W
 
Ohh maar dan............... mijn Vmax doet 1:10 als ik onder de 6500 toeren blijf toeren, daar boven is het verbruik vergelijkbaar met een dikke V8 ;(
 
}) })

Nou, als ik de regering was wist ik het wel. Dan zou ik verplicht stellen dat iederen een zijspancombinatie moest rijden en dan zou ik al die extra accijns inkomsten van het hoge benzine verbruik weer aan de banken doorgeven zodat die de bonussen kunnen blijven betalen. Wat ze overigens toch wel doen, daar niet van.


*O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan