benzine verbruik gsx 750 es

e-rik

Die hard MF'er
2 dec 2007
332
0
amsterdam
Beste mede mf-ers,

Ik rij nu al enige maanden tot volle tevredenheid rond om mn gsx 750 es.

Benzine verbruik valt mij echter nogal tegen, doet gemiddeld 1 : 14 > 1 : 13

Nu rij in niet voorzichtig maar dit viel mij toch een beetje tegen. Zijn er meer gsx 750 es eigenaren die het verbruik bijhouden?

Laat maar komen!

p.s. mocht je het echt niet kunnen laten om het verbruik van je eigen motah (niet gsx es)te vermelden mag dat natuurlijk ook altijd....
 
In de winter en korte stukken?...... gaat wel denk ik.....

Maar was 1:17- 1:20 beter dan..... ?

beurt/luchtfilter/bougies.... enz nagekeken......??

En rijstijl, dus er zijn zoveel factoren die een rol spelen.....
 
met een GSR600 haal ik 1:13/1:14 rustig of snel, blijft schommelen tussen de 1:13/1:14

in de winter, voornamelijk stukken van 20km steeds :)
 
Heb een paar van de oude GSX'en gehad, verbruik bij de 750 was nooit beter dan 1:15, en rond de 1:12 voor de 1100.
Het kan erger: zet K+N filters en een open pijp op een 750, sproeiers aanpassen, en kijk: 10 km/liter....... :X

Dus....jouw verbruik is redelijk normaal.
 
Mooi, goed om te horen.

Beurtje enzo heeft ie allemaal gehad, zal dus wel rond de 13/14 blijven.

bedankt
 
Je verbruik is helemaal afhankelijk van de afstelling van je motor en jouw rijstijl.
Rij nu alweer op m,n 2e ES , en bij normaal toerwerk haal ik een verbruik van 1:20.
Als je een pittige rijstijl hebt is het nog zo gek nog niet als je verbruik van 1:13-1:15 haalt.
Dus als je ondanks een rustig toerrit toch dat verbruik hebt kan je wellicht je klepstelling en je luchtfilter eens controleren.
Trouwens het luchtfilter is van foam materiaal die je met benzine kan reinigen ,een nieuwe kost algauw 20 euri,s.
En ohja mijn stadsverbruik is ongv. 1:14-1:15

groet xeneos
 
De "oude" brikken gaan met de tijd allemaal wat meer gebruiken.
Zo met die KZ's van mij ook.
Het pekelbrik waar ik nu al een flink aantal jaar mee rij heb ik toen ff onder handen genomen.
Alleen een grondige afstelling van kleppen en een carb-revisie/secure afstelling bracht't verbruik terug van 1:12/13 naar nu 1:16/17.....
 
Je verbruik is helemaal afhankelijk van de afstelling van je motor en jouw rijstijl.
Rij nu alweer op m,n 2e ES , en bij normaal toerwerk haal ik een verbruik van 1:20.
Als je een pittige rijstijl hebt is het nog zo gek nog niet als je verbruik van 1:13-1:15 haalt.
Dus als je ondanks een rustig toerrit toch dat verbruik hebt kan je wellicht je klepstelling en je luchtfilter eens controleren.
Trouwens het luchtfilter is van foam materiaal die je met benzine kan reinigen ,een nieuwe kost algauw 20 euri,s.
En ohja mijn stadsverbruik is ongv. 1:14-1:15

groet xeneos

kan ja, maar na een paar keer wordt hij korrelig enzo.
mijn gs750 liep 1 op 12 zonder bak eraan, ik rij ook niet echt rustig trouwens
 
In de winter met veel korte stukkies ongeveer 1 op 16,
In de zomer langere ritten, maar wel geregeld knallen 1 op 18
Ik zit met mijn 750 ook een beetje in de buurt van dit.
Korte stukken 1 op 15
Lange stukken 1 op 17 a 18

Dus het verbruik van de TS is niet echt heel slecht te noemen.
 
Hmmm, ik heb 2 jaar op een 750-ES gereden. Mijn verbruik lag heel mooi rond de 1:18, tenzij je veel toeren draaide. Ging je koersen boven de 160 Km/h, dan ging die van mij echt zuipen. Tot 130 km/h was de fiets behoorlijk zuinig.

Fijne motors trouwens.
 
Fijne motor, dat zeker! Niet te duur, goed uiterlijk en zat power!

Ik zal eens wat minder toeren draaien, ik denk dat daar zeker een stukje verbruik ligt. Maar ik denk niet dat ie dan opeens de 1:18 doet.

Luchtfilter zal ik ook eens soppen.
 
Haha dat viel dus reuze mee!!

Dit weekendje Hillegom --> Renesse en terug gedaan. Veel in z'n 5 gereden.

Verbruik kwam neer op 1:18

Het kan dus wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan