Benzine verbruik VN700 te hoog 1:8

Easy63

Rookie
21 jan 2017
8
0
Hallo ik heb een VN700 met een 13.5 liter tank hij start en rijdt perfet (ratteld een beetje wegens cam chain tentioner moet vervangen worden)

Als ik ge tanken kasn ik ongeveer 100 km rijden dan is de benzine op .....13 liter !

Lucht filters zijn in order
Nieuwe bougies
Nieuwe olie en filter

Het is een Kawasaki VN700 LTD California 1985

Eigenlijk zou het makkelijk 150 moeten rijden op een volle tank ....weet iemand wat dit zijn kan dat het maar 100 km rijdt op een tank?

Alvast bedankt Arnie
 
Loopt ie synchroon?

Doen beide cilinders het uberhaupt?

Staat de klepspeling goed?

Is de compressie goed?

Carburateurs okay (schoon/niets versleten)?

Remmen lopen niet aan?

Bandenspanning goed?

Etc etc etc
 
Het is een Californian model met tankjes/canisters, kleppen en een hele spaghetti aan slangen.
Waarschijnlijk blijven er ergens klepjes steken of lekken er slangen of het systeem zit hopeloos verstopt.

Het beste is dat je al die overbodige meuk verwijderd. Wel goed natuurlijk, op een aantal plaatsen moet je afdoppen, en enkele aansluitingen moeten in verbinding staan met de buitenlucht.
Google maar eens op Evaporative Emission Control System, voor een filmpje om het hele zwikje op een goeie manier te verwijderen.
 
Daarna de luchtschroeven goed afstellen.
Denk trouwens dat het niet verkeerd is om de carburateurs eens een keer te reinigen. En daarna klepspeling controleren en de carbs goed afstellen.
 
Bedankt mensen ga alles aflopen er zit idd een mijl teller op.... zou dat 97 miles zijn zijn de standen in miles?er zit witte numers dat zijn Miles en in de achtergrond klein ..blauwe nummers dit zijn KM maar is het idd kilometer stand in miles en trip teller ook in miles hahaha dat zou ook kunnen maar ik ga zo en alles na lopen bedankt mensen jullie zijn super:)

Groetjes Arnie
 
Dus dan loopt de motor ongeveer 1:12 als jij je vergist hebt met miles/kmters.
Dan is het verbruik nog steeds veel te hoog.

Ik gok dat de motor minimaal de laatste 10 jaar geen onderhoud heeft gehad aan de carbs/klepspeling.
Zitten er toevallig open uitlaten op?
Is het luchtfilter en luchtfilterhuis orgineel? Dus geen aftermarket K@N of zoiets dergelijks. Of is het luchtfilterhuis eraf en zitten er open luchtfilters op?

Ik raad sowieso aan om de milieucrab eraf te halen, als het er nog opzit, want dat is dan al 30 jaar oud en zeer storingsgevoelig.
En natuurlijk alles wat Master Tommy aanraad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan