Benzine verbruik yamaha r6 2000

Henk46

Rookie
30 jul 2017
6
0
Drogeham
Hallo,

Ik heb een yamaha r6 van 2000, ik vind dat ie behoorlijk benzine drinkt, als ik hem helemaal aftank begint bij 200 km het lampje te branden.

Met de vrienden met wie ik te rijden ben die kunnen wel 260 km voordat hun lampje brand (geen r6 en wel allemaal injectie)

Is dit normaal verbruik voor een carburateur.

Alvast bedankt
 
Hallo,

Ik heb een yamaha r6 van 2000, ik vind dat ie behoorlijk benzine drinkt, als ik hem helemaal aftank begint bij 200 km het lampje te branden.

Met de vrienden met wie ik te rijden ben die kunnen wel 260 km voordat hun lampje brand (geen r6 en wel allemaal injectie)

Is dit normaal verbruik voor een carburateur.

Alvast bedankt

Zou de tankinhoud er ook nog iets mee te maken hebben?
 
Wat dacht je van het gemiddeld verbruik uitrekenen en hoe wordt er mee gereden.
Ik haalde met een 2002 r6 1 op 18.
Hallo,

Ik heb een yamaha r6 van 2000, ik vind dat ie behoorlijk benzine drinkt, als ik hem helemaal aftank begint bij 200 km het lampje te branden.

Met de vrienden met wie ik te rijden ben die kunnen wel 260 km voordat hun lampje brand (geen r6 en wel allemaal injectie)

Is dit normaal verbruik voor een carburateur.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
ja dat kan gebeuren. wie van paarden houd moet ze te eten geven. en ja de carburateurs kunnen daar ook een effect op hebben want die hebben geen zelfregelende mogelijkheid die de meeste injectie fietsen wel hebben met hun lambda sonde. en dat kan bijvoorbeeld bij op hoogte gaan rijden al een behoorlijk invloed hebben hoe rijk het mengsel wordt.
 
Laatst bewerkt:
en ja de carburateurs kunnen daar ook een effect op hebben want die hebben geen zelfregelende mogelijkheid die de meeste injectie fietsen wel hebben met hun lambda sonde.
Er zijn genoeg injectiefietsen die een hoger verbruik hebben dan hun voorganger met carburateur. Het ligt maar helemaal aan de afstelling van het geheel.

En natuurlijk rijstijl, als de een vloeiend rijdt met hoge bochtensnelheid terwijl z'n maat bij elke bocht flink remt om dan op het rechte eind weer bij te trekken kun je ook wel raden welke motor meer brandstof nodig heeft.
 
Als het lampje gaat branden en je gaat tanken durf ik te wedden dat er ongeveer 12/13L in gaat.

Als is bij 200km wél helemaal leeg is dan rij je enorm hard of stinkt je motor enorm naar benzin en staat hij veel re rijk
 
Ik rij heel normaal, en ik weet dat je geen appels met peren kan vergelijken.


Dus laat ik de vraag anders stellen, zijn er meer leden met deze fiets? Zoja wat rijden die op een tank?
 
Hallo Henk

Een groot probleem met deze motor is dat de gasnaalden met stijgbuizen compleet uitslijten.
Google maar even .
Je moet zeer goed kijken om te zien dat deze ovaal worden.

Een bekende had het zelfde probleem zoals later bleek velen meer.
 
Hallo,

Ik heb een yamaha r6 van 2000, ik vind dat ie behoorlijk benzine drinkt, als ik hem helemaal aftank begint bij 200 km het lampje te branden.

Met de vrienden met wie ik te rijden ben die kunnen wel 260 km voordat hun lampje brand (geen r6 en wel allemaal injectie)

Is dit normaal verbruik voor een carburateur.

Alvast bedankt

bedankt voor het correct schrijven van carburateur.
foei dat je een luie aars bent voor het niet vermelden/opzoeken hoeveel liter je nu verbruikt hebt op het moment dan je lampje gaat branden.

er schijnt 17 liter in dat ding te gaan en 3 liter is een redelijk normale ( he net je rijstijl) ... hoeveelheid voor reserve, dus 200km :14L = 1op 14 .

dan weer de vraag wat normaal is en hoevee liter je mede motorrijders verbruiken eer dat hun lampje gaat branden.

full
 
En 1:14 vind ik dan weer niet echt schokkend.

Ik rij met een cbr 600 gemiddeld 1:15, met uitschieters naar 1:17, maar ook af en toe 1:14

Iets meer als de mijne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan