Benzine verbruik

Henrry

Rookie
3 aug 2002
3
0
Breda
Kan iemand mij vertellen of bepaalde merken motoren bekend staan om hun hoge of lage benzine verbruik? Wat zijn zuinige motoren en wat zijn zuipers?
 
Hallo, heeft iedereen hier een NX250?? Ik ook, en rijdt inderdaad erg zuinig, maarja, met slechts 19kw moet ie het lef eens hebben om te gaan zuipen, maar goed. Je komt van A naar B. Al had ik 'm vandaag bijna verkocht. Ik heb btw een donkerblauwe en die is lekker het mooist :9

Het is inderdaad de perfecte woon/werk brommer, ik betaal 35 euro voor de wa-verzekering, gooi er eens per twee jaar een litertje olie/filter tegenaan en voor de rest is het rijden, rijden...dat ding kost bijkans niet, in elk geval goedkoper én sneller dan een scooter!

Ik heb er al 62.000 km mee gereden en zoek voortdurend op www.marktplaats.nl of iemand er eentje (de laatst geproduceerde van 1994) aanbiedt voor een schappelijk prijsje.

Eind vorig jaar was ik nét te laat, er was iemand die een '94-er aanbood met maar 2.000 km op de klok (als dat waar is!) voor maar fl 3.500,- Die had ik wel willen hebben, maar ja...te laat :r

René :]
 
Bij de nieuwe motoren zijn Honda de grootste slokops; een CBRretje 600, Blade of VTR (SP) zuipt als een maleier... ;(
Een Yamaha met carbs (Fazer 600/1000, R6, Cat) is superzuinig; tot wel 1 op 20. Suzuki met injectie is redelijk, een 600 doet ca 1 op 15, niet te gek rijdend. Mijn 750 ongeveer 13,5 tot 14,5 km/liter en bij circuitgebruik onder de 1 op 10.

Kawasaki is ook erg zuinig dankzij de carburateurs.

Italianen lusten hem ook behoorlijk maar niet echt buitensporig meen ik.

Grtzz HagaSan.
 
heb een oud brikkie, bij rustig toeren maximaal 1 op 16 gehaald, bij sportief touren, 1 op 8 tot 1 op 12 :)

brikkie= een cb 750 k6 met caburateurs :) uit 1976, was toen vast en zeker een supersport ;)
 
Verbruik vorige week in de Eifel bij lekker doorrijden:

'98 ZX-9R: 1L op ca. 18 km
'97 ZX-7R: lL op ca. 14-15 km
'00 R6 : 1L op ca. 19 km

In mijn geval was dit constant rijden tussen 4.000 en 7.000 toeren.
 
De RSV wisselt nogal, als ik veel binnendoor rijd dan haalt hij bijna de 1:17 (Dat is dan een actieradius van 340 km! 8-) ).

Maar onder normale omstandigheden is het 1:14, en bij iets sneller 1:12.

Ik ben gewend dat bij 180 km het lampje al gaat branden bij de ZZR en de SV. Nu kan ik rustig doorrijden tot de 240 voordag er iets gaat branden. :)
 
wij hebben hier een harley davidson sportster staan en die rijd ongeveer 1 op 10 op de snelweg (bij 100 km/uur gemiddeld) konden we uitmeten omdat we bij almere zonder benzine stonden en er kleine jerrycan in leeg hebben gegooid en toen tot net voorbij utrecht kwamen :)
 
Ik rijd op een Yamaha Majesty, dat is een 250cc scooter. Geloof het of niet, maar daar kan je stevig mee optrekken en aardig op doortuffen, euh, plankgas 115, en dat doe ik dan ook bijna altijd voor woon-schoolverkeer (35 km provinciaal, 20 km snelweg). Normaal rij ik ongeveer 1 op 26. Ik heb ook wel eens een motortoertocht meegereden met allemaal van die stoere gozahs met van die allemachtig heftige brommers, en dat was helemaal aanpezen, maar toen heb ik wel 1 op 30 gereden. Ligt dus niet aan het polsje, maar aan hoe warm de motor is.
 
Mijn cbr600(2000) rijdt 1 op 17 snel of rustig rijden maakt weinig uit 1 op 16 of 1 op 19 lager of hoger heb ik hem nog nooit gehad. Laatst had ik een cbr600 2002 Rossi replica als leenmotor mee, ik reed er rustiger mee als met mijn eigen maar toch liep maar 1 op 10, en ja de tank was vol. ;( De volgende motor wordt zeker geen injectie honda. :j
 
Vorige week 3600 km afgelegd op m'n bandit 600.
Ik haalde in zuid-frankrijk door de alpen over b-wegen (snelheid 30-130 km/h) 1:19 met zijtasen en veel bepakking). Op de snelweg nonstop 140-160 gereden en dan ga ik richting de 1:16. Als ik rond de 130 rijdt haal ik nog wel de 1:17.5.

Moet zeggen dat hij aardig zuiniger rijdt nadat ik de kleppen heb gesteld en de carbs gesynchroniseerd.

---
Misschien toch ook een nx250 overwegen voor woon-werk). Beter dan de trein en stukken 2x zo zuing als mijn bandit. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan