Benzine via ontluchting(slangetje) carburateur??

Dide

Rookie
16 jul 2004
3
0
Breda
Hallo,

Ik heb al een jaar niet op mijn Yamaha SR500 gereden vanwege een verhuizing etc.
Nu wilde ik hem weer starten....zet m'n benzinekraan open trap op de kickstarter en er loop benzine uit een slangetje???
Ik denk dat het de ontluchtings slang is(Hij zit in het midden van de carburateur).
Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik dat op kan lossen?

Groeten,
Dide
 
Ik denk dat het een overloopslangetje is
doordat je vlotternaald niet afsluit loopt de carburateur te vol, en daardoor door het slangetje weg.
 
Waarschijnlijk blijft de vlotter hangen. Geef eens een paar tikjes op het vlotterbakje, misschien dat het daarna verholpen is. Zo niet, dan zijn het waarschijnlijk verdroogde rubbertjes of een vuile vlotternaald. Dan moet je carb open en schoongemaakt worden.

Succes!
 
En het kan ook zijn dat er een vlotterpennetje zit met een heel klein plastic sluitpuntje dat je onder een goed vergrootglas moet bekijken of dat puntje niet vervormd/ versleten is want dat blijft dan rare verrassingen maken, de ene keer verzuipen en de andere keer "kleven" zodat er geen brandstof komt.
 
Bedankt voor jullie reactie!!
Is het ook mogelijk om schoonmaak vloeistof te gebruiken die je bij de benzine kan gooien om Gom van benzine(aangezien hij al lang stil staat)op te lossen?
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Ik dacht dat dat "Motor Up" was of zo iets.
Mijn zwager is automonteur die dacht inderdaad ook dat het de vlotter was.

\Edit
Onder mijn vlotterbakje zit ook een grote aftapplug.
Ik kan ook proberen om via deze weg voorzichtig de vlotter omhoog te duwen.
Als ik de tekening bekijk op een onderhouds manual zie je inderdaar als de vlotter omlaag blijft hangen dat hij dan via de ontluchtings slang kan overlopen.
/Edit

Groeten,
Dide
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie!!
Is het ook mogelijk om schoonmaak vloeistof te gebruiken die je bij de benzine kan gooien om Gom van benzine(aangezien hij al lang stil staat)op te lossen?
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Ik dacht dat dat "Motor Up" was of zo iets.
Mijn zwager is automonteur die dacht inderdaad ook dat het de vlotter was.

\Edit
Onder mijn vlotterbakje zit ook een grote aftapplug.
Ik kan ook proberen om via deze weg voorzichtig de vlotter omhoog te duwen.
Als ik de tekening bekijk op een onderhouds manual zie je inderdaar als de vlotter omlaag blijft hangen dat hij dan via de ontluchtings slang kan overlopen.
/Edit

Groeten,
Dide

Wees heeeeel voorzichtig met de vlotter!!!! Dit is een redelijk teer systeem, dus niet zomaar gaan duwen tegen de vlotter. Probeer eerst eens met de aftapschroef in het vlotterbakje de eventuele vuile benzine weg te laten lopen. Als dat niet helpt zou ik gewoon de hele carb demonteren en schoonmaken (vooral sproeiers, bijv mbv. een fietspomp schoonblazen.)

Het lijkt me trouwens dat de benzine niet echt vergomd is na 1 jaar stilstand. Alleen is er waarschijnlijk vuil losgekomen in de tank enzo en zijn er wat reststoffen in je carbs gaan afzetten. Echt vergommen gebeurt pas na een aantal jaar volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan