Robinjo
MF veteraan
Techneuten,
Ik ben nu bezig met een Suzuki GS550E, deze had het blok vol benzine staan, ik heb de carburateurs gereviseerd, die zijn nu oké, de benzinekraan bleek te lekken, uit elkaar gehaald, schoongemaakt en op de bank getest, werkte prima.
Maar eenmaal gemonteerd en met een tank vol benzine blijft hij toch weer doorlopen als de motor uitstaat en het membraan dus eigenlijk de boel zou moeten afsluiten. Uiteindelijk een revisieset gemonteerd en die rubbers zijn toch wat soepeler als er inzat...
Maar weer hetzelfde verhaal, met testen prima maar later toch weer open blijven staan, geprobeerd het terugduwveertje wat uit een licht gebogen plaatje bestaat wat verder omhoog te buigen maar dan gaat hij door het motorvacuüm niet meer helemaal open.
Het principe van het kraantje is best simpel, openingetje in de kraan word afgesloten door een cilindertje met daar omheen een rubber ringetje, tenzij er vacuüm is aan de achterkant van het membraan, nou viel me wel op toen ik de kraan weer los haalde dat de grote rubber ring die voor de afdichting tussen kraan en tank zorgt opgezwollen was en groter als hij hoort te zijn terwijl hij perfect paste bij montage, na een avondje op de werkbank is hij weer oké, zou de benzine dat dan ook doen bij het ringetje van de kraanafdichting misschien?
Ik ben nu bezig met een Suzuki GS550E, deze had het blok vol benzine staan, ik heb de carburateurs gereviseerd, die zijn nu oké, de benzinekraan bleek te lekken, uit elkaar gehaald, schoongemaakt en op de bank getest, werkte prima.
Maar eenmaal gemonteerd en met een tank vol benzine blijft hij toch weer doorlopen als de motor uitstaat en het membraan dus eigenlijk de boel zou moeten afsluiten. Uiteindelijk een revisieset gemonteerd en die rubbers zijn toch wat soepeler als er inzat...
Maar weer hetzelfde verhaal, met testen prima maar later toch weer open blijven staan, geprobeerd het terugduwveertje wat uit een licht gebogen plaatje bestaat wat verder omhoog te buigen maar dan gaat hij door het motorvacuüm niet meer helemaal open.
Het principe van het kraantje is best simpel, openingetje in de kraan word afgesloten door een cilindertje met daar omheen een rubber ringetje, tenzij er vacuüm is aan de achterkant van het membraan, nou viel me wel op toen ik de kraan weer los haalde dat de grote rubber ring die voor de afdichting tussen kraan en tank zorgt opgezwollen was en groter als hij hoort te zijn terwijl hij perfect paste bij montage, na een avondje op de werkbank is hij weer oké, zou de benzine dat dan ook doen bij het ringetje van de kraanafdichting misschien?
Laatst bewerkt: