Benzinekraan lekt (GSX600F '92)

EnoRM

Die hard MF'er
2 sep 2012
594
0
Rotterdam
Sinds afgelopen zomer heb ik mijn 600F, een motor die aan de koper af te lezen weinig heeft gereden. Destijds liep hij wat stroef, dus besloten om er een flesje forte in te gooien, wat toen hielp.

Echter loopt hij sinds een paar weken weer moeilijk. Toerental gaat constant op en neer en rijden zonder choke gaat niet. Totdat je hem warm hebt gereden, dan lijkt er geen probleem meer.

Alleen het grootste probleem is dat er zelfs benzine uit de benzinekraan lekt. (zie foto)

Na wat googelen vermoed ik dat het vuil is dat opgehoopt zit, maar zoals je kan lezen heb ik er weinig ervaring mee. En aangezien ik een arme student ben hoopte ik dat iemand hier mij wat wijzer kan maken, voordat ik naar een garage stap.

https://imgur.com/a/FZscf
 
Heb daar lange tijd mee zitten lezen maar de laatste tijd niet zo vaak meer, thanks voor zo'n snelle reactie. :)
Erg toevallig als dat hetzelfde probleem is toch, of is het veel voorkomend?
De kraan zal misschien niet 100% hetzelfde zijn, want Karel heeft een 2003 model.
Maar het probleem komt natuurlijk wel vaker voor in de loop der jaren.

Voor het andere probleem zal je carburateur (sproeiertjes) misschien eens goed gereinigd moeten worden.
De choke werkt niet meer zo lekker. :?

Beide problemen mede mogelijk dankzij enige stilstand in het verleden en moderne benzine..

En pas op met lekkende benzine, vorige week nog een Aprilia vlam zien vatten. :X :)
Robbas in "Aprilia RST1000 Futura Deel2"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan