Benzinekraan res, on of pri?

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb gister een suzuki gsx600f (nieuw model) gekocht. Ben er heel tevreden mij, moet alleen nog op 25 kw want ik ben nog 18, is mijn eerste motor.

Maar nu mijn vraag. Deze motor heeft een benzinekraan. Is dit niet een beetje onzin want er zit ook een benzinemeter op? De kraan heeft 3 standen, on, res en pri. Betekent 'pri' nou gewoon dat ie dicht is?

Alvast bedankt.
 
Pri (Prime) wil zeggen dat de benzine vrijelijk naar de carbs kan lopen, noem ik niet echt dicht...

Het is toch wel fijn dat je je benzinekraan kan dichtdoen als je de tank wil verwijderen :)

Bij Pri staat ie idd dicht.

JUIST als ie dus op pri staat loopt de benzine er uit wanneer de benzine slang los gaat. Bij de andere twee standen is de vacuumpomp nodig dus dan komt er juist niks uit. (fijn he, even lezen voor je zomaar iets blaat :+)
 
Laatst bewerkt:
Het is toch wel fijn dat je je benzinekraan kan dichtdoen als je de tank wil verwijderen :)

Bij Pri staat ie idd dicht.
..ik dacht toch echt dat 'pri' (prime) betekende dat je de vacuumwerking van de kraan omzeilde,.. (dus bij on/res gaat het via vacuum... en bij PRI zonder vacuum,..wat zou betekenen dat je hem bij on/res dus kan loskoppelen en er geen benzine uit je kraan komt)
 
Pri is idd niet de dicht-stand op die dingen. Is meer om de carbs vol te laten lopen bij een eerste x starten of bij startproblemen etc. On is de normale stand en res je reserve stand.

De tank dichtdraaien is sowieso niet nodig en als je het toch wil voor onderhoud of iets dergelijks zul je dat aan de onderkant bij de tank moeten doen.
 
Hartstikke bedankt iedereen,
Mij leek het logisch dat er ook een off-stand op zou zitten, maarja. Bij 'pri' gaat ie inderdaad naar benzine stinken. ;(
Reserve is toch wel handig want ik ben wel zo eigenwijs om te lang door te rijden op een tank (met de brommer 3x stilstaan in een jaar..... :$ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan