Vroeger, toen de motoren carburateurs hadden en geen brandstofpomp, moest je na elke rit de benzinekraan (niet vacuumgestuurd) dichtdraaien.
Dit omdat je anders het gevaar had dat je vlotterkamers konden overlopen.
Nu heb ik een carburatormotor met brandstofpomp (Honda NTV 1993) , maar er wordt, in de handleiding, geen woord gerept over dichtdraaien van de (niet vacuumgestuurde) benzinekraan.
Ik vraag me af of de brandstofpomp al dan niet het doorlopen van de benzine tegenhoud als die uit staat.
Dus, is het beter, of niet nodig om de (niet vacuumgestuurde) benzinekraan dicht te draaien ???
Dit omdat je anders het gevaar had dat je vlotterkamers konden overlopen.
Nu heb ik een carburatormotor met brandstofpomp (Honda NTV 1993) , maar er wordt, in de handleiding, geen woord gerept over dichtdraaien van de (niet vacuumgestuurde) benzinekraan.
Ik vraag me af of de brandstofpomp al dan niet het doorlopen van de benzine tegenhoud als die uit staat.
Dus, is het beter, of niet nodig om de (niet vacuumgestuurde) benzinekraan dicht te draaien ???