Benzinelekkage Suzuki 800S

Firefly88

Rookie
4 okt 2009
14
0
Wijchen
Hallo

Mijn zoon heeft een Suzuki 800S uit 1990. Uit de rechter carburateur lekt benzine en als de motor loopt, loopt deze slecht. Ik heb de carburateurs uitgebouwd en van de rechter carburateur de vlotter en vlotternaald nagekeken. Daar is weinig aan te zien. Heeft iemand een tip voor mij?

Vriendelijke groet

Rini Derks
 
Weet je zeker dat er niets te zien is op de vlotternaald ?
Bij de suz van mijn zoon zat miniscule aanslag op de geleide randjes ?
Als je in de lengte richting van de naald kijkt is het beetje een 4 kant waarvan de randjes afgerond zijn.
Op die randjes zat wat aanslag.
met de nagel eraf gekrabbeld, nooit geen last meer gehad.

Groeten Ron
 
'Benzinelekkage Suzuki 880S' > 'Benzinelekkage Suzuki 800S'

Carbs goed reinigen, desnoods vlotternaald (en ev zitting) vervangen.
 
Bedankt voor de reactie Ron,

Ik heb de vlotternaald nog eens nagakeken.

De vlotternaald is rond met vier opstaande nokjes, die volgens mij voor de geleiding zorgen.
De glijvlakjes van deze nokjes zelf zijn schoon, maar aan de zijkanten van die nokjes, zit wel een minicule aanslag. Bedoel je deze vervuiling?

grt

Rini
 
Bedankt voor de reactie Martell,

Volgens mij kan ik beter een nieuwe naald en zitting halen.
Het is te veel werk (vind ik) om deze alleen maar schoon te maken en alles te monteren,
met het risico dat de boel weer los kan.

grt

Rini
 
Houdt er wel rekening mee, dat waar dat tipje op komt (de vlotternaaldzitting) ook helemaal glad en schoon moet zijn. Dit is zeg maar samen de 'overloopstop' voor brandstof in de carburater. Daarom moet het perfect netjes afsluiten, anders stroomt het over...
 
Het gaat om beide.
Dus nokjes schoon en het tipje moet ook glad zijn.
Is overigs goed schoon te maken.
Uittesten gaat makkelijk zonder montage.
Hou carburateur op zijn kop en blaas eens in de brandstof aansluiting.
Je merk het zo als hij niet goed afsluit.
En als je een nieuwe naald en zitting haalt dan zou ik de rest ook reviseren.
Dus alle carburateurs voorzien van nieuwe sproeiers naalden membramen pakkingen en zittingen.
Dan kan je weer jaren vooruit.

Groeten Ron
 
Ok, dubbele carbs dus. Ik vroeg me al af...

Revisie-setje kost een paar tientjes per carb (18,50 excl bezorgen). Inclusief vlotternaald.

~[edit]
klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan