Benzinemeter bijplaatsen

Deauvinic

Die hard MF'er
16 aug 2002
311
0
Mol - België
Heeft er iemand ervaringen met het plaatsen van een benzinemeter of verklikkerlampje in een tank waarin dit origineel niet is voorzien?
Pro's of contra's van zo'n ingreep? :?
Is het mogelijk, zijn er alternatieven of begin ik er best niet aan...
 
Ervaring heb ik er nog niet mee, maar ik vind het wel een iets om eens over te denken, een andere toepassing van de allom bekende "fietscomputer".

het voordeel lijkt me dat het helemaal buiten de tank om gaat

kijk maar eens op deze link http://www.alpentourer.de/shop/spritmesser/spritmesser.html (www.alpentourer.de/shop/spritmesser/spritmesser.html)
 
Ik denk dat de Spritmesser van de link van Koga een verbruiksmeter is. Ook wel handig natuurlijk, maar als je de hoeveelheid benzine in je tank wil weten, dan is een benzine(nivo)meter handiger.
Misschien is een doorzichtig plastic slangetje van de kraan af naar boven dan handiger.
 
Ik denk dat de Spritmesser van de link van Koga een verbruiksmeter is. Ook wel handig natuurlijk, maar als je de hoeveelheid benzine in je tank wil weten, dan is een benzine(nivo)meter handiger.
Misschien is een doorzichtig plastic slangetje van de kraan af naar boven dan handiger.

Voordelen:
-nauwkeuriger kan niet...
-eeh... :?

Nadelen:
-moet goeie slang vinden anders is ie heel snel vies (goed = duur)
-moet 2 gaten boren in je tank
-die 2 gaten moet je weer lekvrij zien te krijgen
-het ziet er niet uit
-tijdens rijden niet afleesbaar want het schommelt
 
Ik denk dat de Spritmesser van de link van Koga een verbruiksmeter is. Ook wel handig natuurlijk, maar als je de hoeveelheid benzine in je tank wil weten, dan is een benzine(nivo)meter handiger.
Misschien is een doorzichtig plastic slangetje van de kraan af naar boven dan handiger.

klopt, het is een verbruiksmeter, maar,,,,,, als je tankt, en je reset het telwerk van de "dagteller"van de fietscomputer, dan geeft het telwerk , ieder moment aan hoeveel brandstof er is gebruikt, tot de volgende tankbeurt (wanneer gereset moet worden), en met een beetje vindingrijkheid is dit heeeel betrouwbaar af te stellen.
 
Daswaar.

Je kan middels resetten dan de totale hoeveelheid verbruikte benzine bijhouden. Alleen: Ik gebruik een fietscomputertje voor het meten van de snelheid en als dagteller. Dit fietscomputertje reset zichzelf automatisch als je een tijdje niet rijdt.
Er zijn gelukkig ook andere computertjes te krijgen.

Het is overigens wel een slim schakelingetje. Is er geen subsidieregeling voor boordcomputers die het verbruik bijhouden? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan