Benzinemeter en vlotter

Leon S

MF'er
16 apr 2015
38
13
Hallo,

Mijn Kawasaki gtr1000 liet plotseling niet meer zien hoeveel benzine in de tank was.:N
Hierop heb ik de benzinemeter doorgemeten en het bleek dat hij dus kaduuk was.
Ik heb daarna een nieuwe tweedehands besteld en erin gemonteerd.
Nu gaat hij een beetje naar boven en gelijk weer naar onder. Ik heb hem doorgemeten en de waardes zijn zoals ze moeten zijn.
kan iemand mij vertellen wat dit nog kan zijn? Ik had eerst gedacht om hem af te stellen. met een potmetertje.
helaas ben ik niet in het bezit ervan en vraag me dus af of er ook een andere manier is?

Leon :]
 
Hoe heb je hem gemonteerd, met de tank ondersteboven? Ik heb ook een GTR1000 gehad. Ik heb mijn tank eens op de kop gehouden waarna mijn tankmeter het ook niet meer deed. Tank weer eraf. Even mee gerommeld. Beetje schudden, daarna deed hij het weer. Het leek of hij intern ergens klem zat.
 
Waarom probeer je het niet even handmatig, dus uitgebouwd maar wel even aansluiten, en dan met de vlotter bewegen.
Soms is ook de weerstand vervuild en geeft ie niks weer.
 
Foexie : dat is een goeie kon wel eens waar zijn. Ik heb de tank rechtop gehad zal ik meteen uitproberen..........
nee geen resultaat...was het nu maar dat probleem......... :N
Voldoor: dat heb ik net gedaan en de Ohm waardes klopten.
wat vreemd is nadat ik hem zonet ingebouwd heb en ik meet gaat de waarde van 0 langzaam oplopen naar 100 en meer?:?

leon
 
|(MIj valt net iets in: In welke richting moet de vlotter staan? Richting zadel? of richting stuur?

Heb net de vlotter omgedraaid in volle hoop en verwachting maar :N .
is het dus ook niet...........
:?:?:?:?:?
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels probleem opgelost. Ik kijk naar de kilometerstand tot 350 KM en als ik op reserve draai heb ik nog 8 liter....
Zo ging het vroeger ook haha. En dus doen we het nu ook. Dit topic kan dicht....

Leon S
 
Terug
Bovenaan Onderaan