Benzinemeter Kawasaki GPX750R

sbas

Rookie
8 apr 2008
4
0
Bergen op Zoom
Hallo! Zoals ik in de voorstel-sectie al vertelde heb ik afgelopen zaterdag mijn eerste motor gekocht; een Kawasaki GPX750R. Nu heb ik er sindsdien al om en nabij de 800km op gereden en nou vraag ik mij het een en ander af.

Als ik mijn tank volgooi, dan staat de benzinemeter ook helemaal op 100% zeg maar. Vervolgens duurt het 80MIJL rijden alvorens de meter begint te lopen. Weer een 80MIJL later (dus 160 in totaal) geeft de meter aan dat de tank leeg is en gaat ook het FUEL-lampje branden. Vervolgens ga ik dus tanken en krijg ik er maar 14 liter in, waar de tank 21 groot zou moeten zijn!

Weet iemand hoe ik dat op kan lossen of is dat normaal? Als ik ga rekenen is het ongeveer 7liter per 80mijl. Zou het kunnen dat de meter onderverdeeld is in 3 stukken van 7 liter?

7 Liter voor hij gaat lopen, 7 liter tijdens het lopen van de meter, en 7 liter over als hij zegt leeg te zijn?

Klinkt misschien raar? Miss een idee eens met 2 colaflessen vol benzine op pad te gaan en net zolang door te rijden tot de motor uitvalt :P. Iemand een idee?
 
80 M = 128 km. Is met 7 liter een verbruik van 1:18,3, netjes.

Reserve springt meestal aan bij een liter of 4, kan zijn dat het bij de GPX wat meer is maar 7 is wel erg vroeg. Dat ie de eerste 7 liter op "vol" staat is waarschijnlijk om de rest van de schaal wat nauwkeuriger te zijn. Vol of bijna vol is niet zo belangrijk, het is handiger om het verschil tussen bijna leeg en "je staat nu toch echt bijna droog ga als de wiedeweerga tanken" bijna leeg te zien.

Leegrijden is imho niet zo'n goed idee. Als er wat rotzooi onder in de tank ligt trek je dat ook de carburateurs in. In de tank doet het minder kwaad.
 
Dit is volgens mij een gpx probleem.
Heb hetzelfde probleem, alleen staat hij bij mij naar 200 km in het rood.
Lampje is dan nog niet gaan branden.
Ik heb al een andere benzinemeter geprobeerd maar dat helpt ook niet.
 
Volgens mij heeft de benzinemeter 3 aansluitpunten. waar sluit je de weerstand dan
op aan en welke weerstand gebruik je dan.
Op zich kan je bij een gpx 750r goed bij de benzinemeter dus proberen waard.
 
Ik heb de benzinemeter los gehad en er zitten standaard al 2 weerstanden opgesoldeerd.
Heb je bij je eigen motor de weerstanden vervangen of de nieuwe erbij gesoldeerd.
Je noemt een waarde die in een artikel genoemd word, over welk artikel gaat dat dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan