sbas
Rookie
Hallo! Zoals ik in de voorstel-sectie al vertelde heb ik afgelopen zaterdag mijn eerste motor gekocht; een Kawasaki GPX750R. Nu heb ik er sindsdien al om en nabij de 800km op gereden en nou vraag ik mij het een en ander af.
Als ik mijn tank volgooi, dan staat de benzinemeter ook helemaal op 100% zeg maar. Vervolgens duurt het 80MIJL rijden alvorens de meter begint te lopen. Weer een 80MIJL later (dus 160 in totaal) geeft de meter aan dat de tank leeg is en gaat ook het FUEL-lampje branden. Vervolgens ga ik dus tanken en krijg ik er maar 14 liter in, waar de tank 21 groot zou moeten zijn!
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen of is dat normaal? Als ik ga rekenen is het ongeveer 7liter per 80mijl. Zou het kunnen dat de meter onderverdeeld is in 3 stukken van 7 liter?
7 Liter voor hij gaat lopen, 7 liter tijdens het lopen van de meter, en 7 liter over als hij zegt leeg te zijn?
Klinkt misschien raar? Miss een idee eens met 2 colaflessen vol benzine op pad te gaan en net zolang door te rijden tot de motor uitvalt . Iemand een idee?
Als ik mijn tank volgooi, dan staat de benzinemeter ook helemaal op 100% zeg maar. Vervolgens duurt het 80MIJL rijden alvorens de meter begint te lopen. Weer een 80MIJL later (dus 160 in totaal) geeft de meter aan dat de tank leeg is en gaat ook het FUEL-lampje branden. Vervolgens ga ik dus tanken en krijg ik er maar 14 liter in, waar de tank 21 groot zou moeten zijn!
Weet iemand hoe ik dat op kan lossen of is dat normaal? Als ik ga rekenen is het ongeveer 7liter per 80mijl. Zou het kunnen dat de meter onderverdeeld is in 3 stukken van 7 liter?
7 Liter voor hij gaat lopen, 7 liter tijdens het lopen van de meter, en 7 liter over als hij zegt leeg te zijn?
Klinkt misschien raar? Miss een idee eens met 2 colaflessen vol benzine op pad te gaan en net zolang door te rijden tot de motor uitvalt . Iemand een idee?