Lextereraar
MF'er
- 28 jul 2016
- 35
- 5
Vorige week heb ik mijn trouwe Honda SH 150i ingeruild voor een wat comfortabelere Yamaha Xmax 250.
Met name de opbergruimte van de Honda was voor mij te weinig, en het (erg) kleine benzine tankje van 7 liter.
ABS was ook een wens, en een wat andere zitpositie. Natuurlijk is meer vermogen ook nooit verkeerd.
Afgelopen woensdag de Yamaha opgehaald. Bouwjaar 2013 Km stand 4400 Km. Kleur, Pearl White.
Natuurlijk meteen de tank vol gekieperd met Super 98 benzine. Nu na een kleine 50 Km, is het eerste blokje al verdwenen uit het niveau metertje.
Bij mijn Honda SH 150, duurt het zeker 60, 70 km voordat het überhaupt te zien is dat er wat gebruikt is. Bij mijn Deauville 700 nog behoorlijk meer kilometers...
Nou moet ik wel zeggen dat die beide Honda's een analoge meter hebben, en de Xmax een digitale. En in het begin zijn de Honda's wat benzine meter betreft nogal positief, als ze net volgetankt zijn. Dat hangt natuurlijk van het model tank af.
Is dit normaal bij deze motorscooter, of is dit normaal
Met name de opbergruimte van de Honda was voor mij te weinig, en het (erg) kleine benzine tankje van 7 liter.
ABS was ook een wens, en een wat andere zitpositie. Natuurlijk is meer vermogen ook nooit verkeerd.
Afgelopen woensdag de Yamaha opgehaald. Bouwjaar 2013 Km stand 4400 Km. Kleur, Pearl White.
Natuurlijk meteen de tank vol gekieperd met Super 98 benzine. Nu na een kleine 50 Km, is het eerste blokje al verdwenen uit het niveau metertje.
Bij mijn Honda SH 150, duurt het zeker 60, 70 km voordat het überhaupt te zien is dat er wat gebruikt is. Bij mijn Deauville 700 nog behoorlijk meer kilometers...
Nou moet ik wel zeggen dat die beide Honda's een analoge meter hebben, en de Xmax een digitale. En in het begin zijn de Honda's wat benzine meter betreft nogal positief, als ze net volgetankt zijn. Dat hangt natuurlijk van het model tank af.
Is dit normaal bij deze motorscooter, of is dit normaal
Laatst bewerkt: