benzinepeil meten ??

Roco

MF veteraan
29 jun 2004
1.075
0
Ik mis aan mijn Virago eigenlijk iets heel simpels.
Nl, een systeem dat aangeeft hoeveel peut er nog
in de tank zit.
dagteller werkt niet nauwkeurig genoeg ivm afwisseling
stadsrit/toerrit. enz
Weet iemand of er een simpel inbouwsysteen bestaat
(wat dus wel dan in "mijn" tank past) en dat één of
meerdere niveaus kan aangeven ?
Roco
:]
 
Ik mis aan mijn Virago eigenlijk iets heel simpels.
Nl, een systeem dat aangeeft hoeveel peut er nog
in de tank zit.
dagteller werkt niet nauwkeurig genoeg ivm afwisseling
stadsrit/toerrit. enz
Weet iemand of er een simpel inbouwsysteen bestaat
(wat dus wel dan in "mijn" tank past) en dat één of
meerdere niveaus kan aangeven ?
Roco
:]

geloof dat ze er wel zijn, maar dan moet je in je tank gaan boren. En dat kan weer wel eens problemen geven met het weer goed dichten van het gat. MAar heb je geen 'reserve'?
 
jawel, zowel ik als de motor hebben reserve, maar met een tank van 12 liter
gezellie gaan toeren met anderen.......tja dan wil ik wel graag weten hoe het peil erbij staat, voordat je in problemen komt.
staat zo lullig als je bijv een polderrit maakt en alleen jij moet tanken.
verder heb ik al uitgeprobeerd hoe die op leeg/op reserve reageert en da's niet fijn.
een haperende cilinder( 1 van 2) in een bocht oid maakt
je pk's onbekend en onberekenbaar, en daar heb ik een
bloedhekel aan.
groets
Roco
:]
 
Hier idemdito... ik heb maar 13 liter, en zit dan ook nog in mijlen te rekenen...

groetjes
Rob

jawel, zowel ik als de motor hebben reserve, maar met een tank van 12 liter
gezellie gaan toeren met anderen.......tja dan wil ik wel graag weten hoe het peil erbij staat, voordat je in problemen komt.
staat zo lullig als je bijv een polderrit maakt en alleen jij moet tanken.
verder heb ik al uitgeprobeerd hoe die op leeg/op reserve reageert en da's niet fijn.
een haperende cilinder( 1 van 2) in een bocht oid maakt
je pk's onbekend en onberekenbaar, en daar heb ik een
bloedhekel aan.
groets
Roco
:]
 
Ik heb ooit , heel lang geleden , voor een honda MT een benzine meter gezocht, toen kon ik ze alleen vinden voor motoren:

Het was een tankdop die je ipv je originele dop monteerde , hierin zat dan een metertje waar je dus je benzine pijl kon aflezen , ik weet alleen geen merk,naam,type meer :( . Ben zelf ook nog op zoek naar zoiets namelijk..
 
Heb ook nog een virago 535 gehad, met nepdruppeltank en echte tank onder zadel (8.6liter). Meetmethode 1: km stand in de gaten houden (je kan wel inschatten of je ongeveer 100km gereden hebt en dan tanken. Meetmethode2: tank open, houten latje IN de tank en KIJKEN tot waar de naft komt, kun je wel zien hoeveel je ongeveer nog hebt ... omslachtig maar efficient. Meetmethode 3: effe schudden an je fiets, aan het kluts-geluid kun je (met wat ervaring) wel horen hoeveel er ongeveer nog in zit ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan