Benzinepomp draait alleen op voeding

ThijmenB

Die hard MF'er
25 mrt 2019
380
164
Almere
Hallo allemaal, ik heb sinds zondag een nieuwe project erbij: een BMW K 1200 GT uit 2003. De motor start niet. Probleem zit waarschijnlijk bij de benzinepomp. Als ik een voeding aansluit op de connector dan maakt de pomp geluid. Als ik voltage op de stekker meet die naar de pomp gaat dan komt daar ook netjes ~12V uit als ik de sleutel omdraai en wanneer ik de startknop indruk. Echter als ik de pomp aansluit op de stekker van de motor maakt de pomp geen enkel geluid. Ding pompt ook geen benzine rond.
Ik heb ook getest met een ander pompje dat ik had liggen. Deze maakt ook geluid aan de voeding maar niet aan het stekkertje op de motor. We hebben hier de draden op de pomp (dus niet van de stekker) gemeten en ook hier staat spanning op wanneer dat hoort. Het is dus geen rot stekkertje. Heeft iemand ideeën wat er mis kan zijn en wat ik kan testen?
 
Zitten de vlotterkamers niet gewoon al vol?
Of is het al een injectie.
De pomp stopt ook als de boel gevult of op druk is.
Zijn er carburateur motoren met een benzinepomp? Nouja in ieder geval een update: benzinepomp zat totaal vast, nieuwe erin gehengeld en alles werkt. Toevallig dat je net reageert, want precies op het moment van je reactie stopte te motor er weer mee. We verdenken de accu, het vloeistofniveau is na een lange rit ineens erg laag waardoor de motor niet meer wilde starten. Accuspanning is netjes rond de 13 volt, maar zodra je het contact aanzet zakt deze naar 5 volt ofzo. We zijn nu aan het zoeken naar de oorzaak ervan. Laadspanning is hooguit 14,4 volt dus met de spanningsregelaar lijkt mij niks mis. Misschien toch maar de accu gaan vervangen. Gelijk maar voor een onderhoudsvrije gaan dan maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan