Benzinepomp draait niet

Scarface

MF veteraan
4 aug 2001
2.327
0
Vanmiddag kwam ik snel ff tussen de middag thuis, om 5 minuten later weer snel op de motor te stappen en naar m\'n werk te gaan. Dat laatste ging alleen niet door \ '( Normaal gesproken draait de benzinepomp ff als ik de motor op kontakt zet, maar nu ineens niet meer. In de display staat \'CHEC\', lampje met FI brandt en het oliekannetje in de display knippert ook. Alle sensoren, zekeringen enzo nagekeken, maar ik kan geen fout vinden.
Wie-o-wie heeft ook maar enig idee?!?

Of weet iemand hoe ik eventuele foutcodes uit de computer uit kan lezen?
 
Heb je een schema van je fiets?
Kijk eens of er spanning op de pomp komt.

Zit er een relay tussen? wordt deze wel geactiveerd?
Bij mijn brommer wordt de pomp aangestuurt door een relay, deze kan ik evt omdraaien met het relay van bv de toeter om het relay te testen.
 
Ik weet het niet meer precies, maar er staat me iets bij dat FI niet \"fuel injection\" betekent, maar \"fault indicator\" betekent.

Dan betekent CHEC denk ik CHECK en het oliekannetje misschien dat er iets mis is met je olie, niveau, druk, oliepomp misschien.

Maar ik weet het niet zeker, joh, bel een dealer, weet je het precies.
 
Ik heb m\'n motor naar Safe gebracht nadat ik ontdekte dat ik nog een weekje garantie had. Klote moment als je je motor op een kar ziet trouwens, maar dat terzijde. Ze hebben de computer uitgelezen en er bleek inderdaad een foutcode in te zitten, de boel gereset en hij doet het weer :) Ik kan \'m vanavond weer ophalen en ik laat hier voor de geïnteresseerden nog wel ff weten wat er nou precies aan de hand was..
 
Het was heel vaag, ze wisten niet exact wat er nu gebeurd was, maar de computer had waarschijnlijk een verkeerd seintje van een sensor gekregen en is gewoon in staking gegaan :( Het enige wat ze gedaan hebben is resetten en hij loopt weer als een beest...

Soms verlang je naar carburateurs..
 
Terug
Bovenaan Onderaan