Benzinepomp en bobine aansluiten

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.613
10.711
Andere kant van de evenaar
  • Merk: Suzuki
  • Type: GS1000
  • Bouwjaar: 1979
  • Kmstand: Who knows?

Heren,

Ik ben met een project bezig en daarvoor moet ik nu een benzinepomp gebruiken om de carburateurs vol te krijgen/houden.

Nu is zo'n benzinepomp in de basis makkelijk aan te sluiten, maar hoe sluit ik het zo aan dat de pomp alleen maar draait als het blok ook draait?
Dat is iets waar ik geen idee van heb.

Ik heb een Dyna 2000 ontsteking.

Dank u.
 
coil.jpg
 
Ik had altijd een massadraadje lopen.. Maar ik weet niet of het ook nodig is, Mijn kennis van electronica is behoorlijk beperkt..
Het frame blank maken doe ik amper, meestal is een keer een tap daar een draadgat voldoende om massa te krijgen, en dan laat ik de massapunten naar die ene plek gaan. Bij die punten zorg ik er wel voor dat ik goede massa heb.

Als de bobines geen massa hoeven scheelt me dat weer een aantal draden. (4 bobines)
Als jij 4 bobines hebt moet je de massa aansluiten. Als bobines hebt met 2 bougiekabels (zoals origineel bij jouw motor) dan staan de bougies in serie en is een massa aansluiting overbodig (zoals Rob RD al zei)
 
Als jij 4 bobines hebt moet je de massa aansluiten. Als bobines hebt met 2 bougiekabels (zoals origineel bij jouw motor) dan staan de bougies in serie en is een massa aansluiting overbodig (zoals Rob RD al zei)
Ik heb bobines met 2 aansluitingen, ik heb van de kop een twin spark gemaakt, de bobines (1.5 Ohm) staat in serie geschakeld.
 
Use two DC2-1, 1.5 ohm coils, connected in series for each cylinder. Since these coils are dual tower, one tower of each coil must be shorted to chassis ground.

zeggen ze maar alleen alsje er maar één bougie op aansluit, vooralsnog ga ik er vanuit dat jouw installatuie de originele benadert. Wat hun daar even weggeven is dat je 2 bobines voor iedere cilinder moet hebben, dat zijn 4 bougies per cilinder
 
Use two DC2-1, 1.5 ohm coils, connected in series for each cylinder. Since these coils are dual tower, one tower of each coil must be shorted to chassis ground.

zeggen ze maar alleen alsje er maar één bougie op aansluit, vooralsnog ga ik er vanuit dat jouw installatuie de originele benadert. Wat hun daar even weggeven is dat je 2 bobines voor iedere cilinder moet hebben, dat zijn 4 bougies per cilinder

Dit weet ik niet zeker, maar ik heb de indruk dat ze het niet fijn vinden als je er maar een bougie op aansluit, en dat ben ik ook niet van plan, ik heb ze gekocht zodat ze alle 8 bougies kunnen laten vonken. Iedere cilinder heeft een eigen bobine.
 
okee twin spark is twee bougies per cilinder, denk dat je dat niet hebt, je moet de bobines van cilinder 1 en 4 in serie zetten, en de bobines van cilinder 2 en 3 ook, alle bobines moeten dan de ene bougiekabel aan massa hebben, de andere naar de bougie

Since these coils are dual tower, one tower of each coil must be shorted to chassis ground.
 
Use two DC2-1, 1.5 ohm coils, connected in series for each cylinder. Since these coils are dual tower, one tower of each coil must be shorted to chassis ground.

zeggen ze maar alleen alsje er maar één bougie op aansluit, vooralsnog ga ik er vanuit dat jouw installatuie de originele benadert. Wat hun daar even weggeven is dat je 2 bobines voor iedere cilinder moet hebben, dat zijn 4 bougies per cilinder

volgens mij staat hier het volgende
het zijn twee bobines in een huis, en die staan volgens mij al in serie, en als je daar een andere bobine achter zet, zet je er 4 in serie, die dus allemaal met elkaar verbonden zijn, en dus moet elke bobine dan met de vrije aansluiting aan het chassis verbonden worden
 
okee twin spark is twee bougies per cilinder, denk dat je dat niet hebt, je moet de bobines van cilinder 1 en 4 in serie zetten, en de bobines van cilinder 2 en 3 ook, alle bobines moeten dan de ene bougiekabel aan massa hebben, de andere naar de bougie
Ik heb 8 bougies, 4 bobines, iedere cilinder heeft een eigen bobine, de bobines van cilinder 1 en 4 staan in serie, en de bobines van 2 en 3 staan in serie.
Het is bijna net als origineel, geloof het of niet ;)
Omdat de bobines in serie staan ben je bobines van 1.5 Ohm nodig i.p.v. 3 Ohm.
 
Dan heb je geen extra massa aansluiting nodig. De stroom loopt door de ene bougie via de kop naar de andere en dan door de andere bougiekabel weer terug dus het circuit is gesloten.
En je kan nog kiezen of je bobine 1 op 1 en 4 zet, bobine 2 op 2 en 3, bobine 3 op 3 en 2 en bobine 4 op 4 en 1 zet

OF

bobine 1 op 1 en 1, bobine 2 op 2 en 2 , bobine 3 op 3 en 3 en bobine 4 op 4 en 4

Ik had het niet moeten neerzetten :N , ik weet het
 
Dan heb je geen extra massa aansluiting nodig. De stroom loopt door de ene bougie via de kop naar de andere en dan door de andere bougiekabel weer terug dus het circuit is gesloten.

veel mensen noemen mij eigenwijs, maar volgens mij heeft hij 8 bobines verpakt in 4 huizen, waarvan er 2x 4 in serie (moeten) staan, en hebben alle 8 de bobines massa nodig
 

Zal het proberen uit te leggen..
Neem een eencilinder, met een gewone bobine...die zit op het frame vast, en de plus en min op de primaire spoel wordt onderbroken door de contactpuntjes/CDI
nu gooi je de bobine los van het frame, dus hang hij aan de bougiekabel en nergens aan het frame
Zal hij nu vonken?
Als ik er twee bobines van maak, gaan ze loshangend dan vonken?
Als ik die twee bobines nu in een huis giet gaan ze dan wel vonken, de secundaire spoel(en) hangen nog steeds alleen maar aan de bougie's

het wordt anders als ik de secundaire spoel intern aan massa hang, maar dat is volgens mij met deze bobines niet het geval, staat er ook bij , moeten aan Chassis gehangen worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan