Benzinepomp probleem

Umburow

MF'er
6 nov 2020
34
1
Beste mensen,
İk zit hier met een zeer vervelende probleem,
n.l.mijn scooter retro neco zijn benzinepomp was kapot en er bleef benzine doorstromen.
İk heb een nieuwe besteld en gemonteerd.
Nu heb ik de onderste vaciumslang aangesloten en als ik wil starten stroomt er benzine van de bovenste nippel wat normaal is, maar als ik de slang aansluit met de filter die naar de carburateur op de bovensye nippel en probeer te starten stroomt er geen benzine uit.
De slangen zijn niet verstopt, je kan er gemakkelijk doorblazen, maar er stroomt er geen benzine uit.
Als ik de slang van de bovenste nippel aftrek en wil starten, dan komt er wel benzine uit.
İemand een idee?
 

Bijlagen

  • IMG_20201106_181018.jpg
    IMG_20201106_181018.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 36
  • IMG_20201106_180950.jpg
    IMG_20201106_180950.jpg
    1 MB · Weergaven: 21
Ik zou je graag helpen, maar ik begrijp niet goed wat er gebeurt. Klopt het dat de benzinepomp wel tot aan het filter benzine pompt, maar dat het niet verder loopt naar de carburateur? Misschien is de aansluiting bij de carburateur verstopt.

Hoe kan er benzine blijven stromen als de pomp kapot is?

Hoe weet je dat de nieuwe benzinepomp genoeg druk opbouwt?

Wat is een retro neco voor een scooter?
 
Beste badslipper,
Bedank om te helpen
als ik de bovenste nippel ( 2 ) op de foto los koppel en wil starten dan stroomt er benzine met pauzes door de bovenste nippel ( 2 ) zoals het hoort, maar als ik de slang terug op de bovenste nippel opzet en probeer te starten zie ik dat de benzine tot aan de filter kan gepompt wordt, maar niet verder, want ik heb de slang aan de uitgang van de filter ( 3 ) op foto losgemaakt en daar stroomt er geen benzine uit.
Het is alsof er niet genoeg druk/compressie/zuigkracht is om de benzine verder te laten stromen.
İk heb voor te proberen een doorzichtige slang gebruikt i.p.v. De slang met de filter van de bovenste nippen naar de carburateur, en als ik wil starten kon de benzine ongeveer 6 a 7 cm verder dan de nippel, maar niet verder.
İk heb de carburateur nogmaals uiteen gesmeten en schoongemaakt maar blijft hetzelfde.
İk had nog een nieuwe reserve carburateur liggen in ongeopende doos, en heb deze gemonteerd maar het probleem blijft hetzelfde.
Mvgr
 

Bijlagen

  • IMG_20201108_015445.jpg
    IMG_20201108_015445.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 21
  • IMG_20201108_015522.jpg
    IMG_20201108_015522.jpg
    1 MB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Beste,
Het is een vacium bediende kraan.
Als ik zelf zuig aan de onderte slang stroomt er benzine wel door de bovenste slang.
En als ik de bovenste slang er afhaal van de nippel en probeer te starten komt er ook benzine,
 
Beste,
İk had nog een nieuwe carburateur liggen, die heb ik ook geprobeert, maar zonder succes. İk heb ook de slang eraf gehaalt van de bovenste nippel met de filter en er een doorzichtige slang opgestoken en als ik wil starten komt de benzine ongeveer 6 a 7 cm verder en niet meer.
 
Versta ik het goed?
Er wordt vacium van de spuitstuk nippel gezogen die naar de onderste nippel van de vacium kraan verbonden is, zo zou er benzine moeten stromen van de bovenste nippel van de kraan die naar de carburateur gaat.
Zuigt de carburateur ook vacium aan ?
 
Versta ik het goed?
Er wordt vacium van de spuitstuk nippel gezogen die naar de onderste nippel van de vacium kraan verbonden is, zo zou er benzine moeten stromen van de bovenste nippel van de kraan die naar de carburateur gaat.
Zuigt de carburateur ook vacium aan ?

De onderste nippel zit op het spruitstuk, zodra je gaat starten trekt het spruitstuk vacuüm en gaat de kraan open.
De carburateur zuigt zelf niet aan.

Dus de benzine moet ofwel door zwaartekracht, ofwel door een pomp naar de carburateur gaan.
Ik gok in jouw geval dat het zwaartekracht is.
 
Zonder een slang op de bovenste nippel gaat de kraan open en er komt brandstof van de kraan, maar als ik er een slang van 20cm doorzichtig er op steek gaat de kraan wel weer open maar de brandstof komt niet verder dan 10cm
 
Terug
Bovenaan Onderaan