Benzinepomp vfr750 rc36 1992

roy131313

MF veteraan
15 sep 2012
3.806
1
Ik heb sinds gisteren een honda vfr 750 uit 92, had een paar jaar stil gestaan.
Carbs schoongemaakt, toen kwam ik erachter dat de benzinepomp niet werkte bij het rondgaan van de startmotor. Vervolgens accu direct op de pomp gezet en toen werkte hij wel. Kan ik hiermee concluderen dat de benzinepomprelais is overleden? Hoor die ook niet klikken bij het op contact zetten. Zekeringen overigens gecheckt en nieuwe erin gezet, dat was het niet.

Motor loopt overigens prima met het handmatig benzinepomp op accu zetten.
 
Laatst bewerkt:
Electra is niet echt mijn ding, ik moet dus meten of er 12v voor en na het relais zit met contact aan? Mocht dit zo zijn, hoe kan ik concluderen dat het relais niet doet wat het hoort te doen?
 
Laatst bewerkt:
De pomp zal niet gaan werken bij enkel contact. Pas als de krukas rond draait. Dit ivm brandgevaar bij een ongeval.

Start de motor eens en voel met je vinger of de pomp écht niet pompt tijdens het starten.
 
Dat is me duidelijk en dat doet hij dus niet (pompen wanneer de krukas rondgaat). Heb de draadjes vam de relais doorvebonden zoals wphb zegt. Blauw en zwartblauw, dan doet de pomp het wel. Kan iemand me hier dus met zekerheid zeggen dat het relais dus kapot is?
 
Laatst bewerkt:
Het werkt nu dus gewoon, pomp stopt ook als die op druk is. Wat is nu de noodzaak vam dat rlais?

Een relais gebruik je om een grotere stroom te schakelen met een kleinere stroom. Dus de kleine stroom door de schakelaars voorkomt dat je schakelaars kapot gaan.

Ik jou specifieke geval wellicht ook de noodstop schakelaar om te voorkomen dat je motor verzuipt om dat deze uit staat. (heb je dat dus gechecked?)

Komt er stroom op het relais te staan op de andere aansluitingen? Zo niet dan is wellicht niet het relaisstuk. Zowel is deze stuk of zijn de kontakten vervuild.
 
in het geval van een ongeval en de slang defect/lek raakt blijft de pomp maar benzine naar buiten pompen omdat hij niet op druk komt (want lek).

rot als er al vuur is of hete onderdelen enzo.

Je doet nu net alsof fabrikanten nadenken over hun product. Straks ga je me nog vertellen dat sportdempers niet per definitie zorgen voor meer vermogen!

@TS: Het lijkt inderdaad op het relais, maar deze gaan zelden stuk. Je kunt de noodknop ook nog even bekijken (overbruggen).
 
Je doet nu net alsof fabrikanten nadenken over hun product. Straks ga je me nog vertellen dat sportdempers niet per definitie zorgen voor meer vermogen!

@TS: Het lijkt inderdaad op het relais, maar deze gaan zelden stuk. Je kunt de noodknop ook nog even bekijken (overbruggen).

Het is toch echt het relais wat niet werkt. Heb net 40 km probleemloos gereden. Heerlijke motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan