Benzinepomp

SPDIF

MF'er
21 jan 2016
134
12
Harelbeke
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Geachte Forum leden,

Ik ben heel leergierig en heb enkele vragen.
Ben in bezit van een SYM Maxsym 600i-ABS scooter.
Ook hier na draaien contactsleutel hoor je eerst de benzinepomp even werken gedurende enkele seconden.

1) Wat gebeurt er dan precies en waarom moet dat?

2) Er zijn er die zeggen dat je moet wachten met starten tot de pomp stopt, anderen zeggen dan weer dat het geen reet uitmaakt. Wat klopt er nu precies?

3) Als je dan start en rijd met je motor, werkt die pomp dan ook nog? Of werkt die met tussenpozen, of blijft die draaien terwijl je rijd?

4) Is de werking hetzelfde op motors met of zonder ECU? Op mijn Sym zit er namelijk ook een ECU.

Voor sommige misschien domme vragen, sorry daarvoor. Maar ik mag er nu toch niet mee rijden in Belgie en staat al maand stil in garage.
Hangt aan druppel-lader nu momenteel in de garage, niks te doen... En dat ook terwijl benzine goedkoop is, niet dat dat veel uitmaakt natuurlijk met een 12L tankje.
Dus dan maar wat bij leren.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage! Ik zou zeggen veel motor plezier allemaal, maar dat ligt nu wat moeilijk. Ik weet niet of je in Nederland nog mag motor rijden.

Mvg, Ron
 
Je hebt een injectie fiets, de brandstof word dus onder een bepaalde druk in de cilinders gespoten. Als jij je fiets op contact zet pompt hij de brandstof uit je tank richting de injectoren, zodat er druk op het systeem staat. Als je hem dan start is er direct voldoende druk aanwezig.

Die druk is echter heel snel behaald, dus als je hem direct zou starten geeft dit geen probleem en zal hij gewoon aanslaan.

Je hoeft dus ook niet te wachten tot hij weer stopt. Tijdens het rijden pompt hij constant door. Het teveel aan brandstof gaat evt weer terug via een retourleiding.

Wat bedoel je met je laatste vraag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan