- 29 okt 2003
- 59.714
- 94
Zo eentje die aangesloten is op je inlaatspruitstuk. Hoe kan die constante onderdruk nou voor een pompwerking zorgen? Op mijn motor (XTZ660) zit ook zo'n ding. De vorige eigenaar heeft hem buiten werking gesteld door de benzinekraan direct op de carburateur aan te sluiten. Hierdoor gaat het laatste restje benzine er niet uit. Dat is niet zo'n drama. Wat wel vervelend is, is dat de motor na een tijdje stilstaan pas start als ik met mijn mond op de benzinedop de benzine een beetje heb doorgeblazen. Ik vraag me af of dat door het ontbreken van een benzinepomp komt.
Dus mijn vragen zijn:
-Hoe werkt zo'n pompje?
-Hoe komt het dat de motor pas start als ik hem "doorgeblazen" heb?
Dus mijn vragen zijn:
-Hoe werkt zo'n pompje?
-Hoe komt het dat de motor pas start als ik hem "doorgeblazen" heb?