benzinetank aansluiten

houtveen

MF'er
1 sep 2021
36
6
Kan iemand mij vertellen hoe de benzinetank van Kawasaki gpz 750 unitrack wordt aangesloten met de benzineslangen
 
Misschien heb je hier wat aan,
https://images.cmsnl.com/img/partslists/kawasaki-zx750a2-gpz750-1984-usa-california-canada-canister_bigkar138019229_d501.gif
 
Hier heb ik zeker wat aan maar ik weet niet waar de gestippelde slangen die inde tank getekend staan waar die heen gaan.
Ze gaan naar A en B
Ik denk ontluchtingnlans de accubak heen naar beneden



z
 
Hier heb ik zeker wat aan maar ik weet niet waar de gestippelde slangen die inde tank getekend staan waar die heen gaan.
Ze gaan naar A en B



z
De letters A en B komen ieder toch 2 keer voor in de tekening? Dan zou ik zeggen letter A linksonder op de tekening vanaf benzinefilter/pomp naar rechtsboven in carburateur ingang? En letter B onder de tank het hoekje om via horizontale doorgang naar beneden en via de zijkant van het benzinefilter/pomp naar binnen? (Linksonder op de tekening).
 
Inderdaad, ik zie het al, dat is een milieudingetje.
Beide gestippelde slangen vanaf de tank komen op dat ronde potje, da's een koolstoffilter.
Ook komt er nog een slang(en) vanaf de carburateur(s) (en dat zijn de ontluchtingen van de carburateurs) op datzelfde ronde potje.

De slecht voor het milieu dampen (benzine) gaan dus via het koolstof-filter retour naar het luchtfilterhuis, via een verzamelstuk. 👍
Het is dus een gesloten systeem. En waarschijnlijk komt er ook nog een slang vanaf het carter in het luchtfilterhuis, om de oliedampen te verbranden.


Edit: correcie, waarschijnlijk is het ronde potje een klep/afsluiter, en is de verzamelpot het koolstof-filter. (Dat rechthoekige plastic kasje, met allemaal aansluitingen erop. Nr 16164)
 
Laatst bewerkt:
Voor de exacte benaming van dat ronde potje en rechthoekige kastje zul je op Cmsnl moeten kijken, dan weet je welke de mechanische afsluiter is (die dus ook kapot kan gaan, waardoor het systeem niet meer goed werkt, en eventueel de motor slechter gaat lopen, door valse lucht en/of het dichtslippen van het systeem), en welke het verzamelstuk/pot.
 
Laatst bewerkt:
Wat ben je allemaal aan het opschrijven :?,hij wil gewoon z,n tank aansluiten,tekening volgen en klaar. :Y
Niet moeilijker maken dan het is.
Ja klopt, ik had zo gauw in eerste instantie alle a-tjes en btjes niet gezien :N
En ik dacht eerst dat Jan Bros reageerde op Kliko, dat was een foutje van mij.
En TS stelde weer een wedervraag, schijnbaar snapte hij het nog niet zo goed. (Ik dus ook niet in eerste instantie)

Het is inderdaad zeer simpel en duidelijk volgens de tekening👍
 
Dit is van een Kawasaki met koolstoffilter.
Die van mij is zonder dat filter en weet niet waar de ontuchtigen heen gaan
Je bedoeld dat het koolstoffilter er standaard wel opzat, maar is verwijderd?
Want bij de niet california uitvoering heb je geen 2 slangen.

Dan is het inderdaad simpel en komt het in de open lucht uit.

Maar dan snap ik ook niet waarom je dit vraagt?
Of is er meer aan de hand?
 
Bij de tank zaten 2 doorzichtige slangen en ik weet niet waar die voor zijn.
Bij de vlotter van de benzinemeter kan wel een slang aan en die heb ik er al op maar dan houd ik die andere 2 over.
Dat moeten volgens mij ontluchtingen zijn.
De Kawasaki heb ik weer in nieuwsten teruggebracht .
Slangen zijn ongeveer 40cm lang
Leo
 

Bijlagen

  • 20210830_152801.jpg
    20210830_152801.jpg
    256,8 KB · Weergaven: 14
  • 20210912_135624.jpg
    20210912_135624.jpg
    216,6 KB · Weergaven: 14
er zitten vaak 2 slangen aan een tank, 1 is voor als je knoeit met benzine, wat via een gaatje bij je tankdop word afgevoerd en 1 voor de ontluchting.
Beiden kan je gewoon langs het frame naar beneden laten lopen, maar zorg vooral dat die van de ontluchting niet afgekneld kan worden.

Als je het heel precies wil weten, qua routering van de slangen, kan je jouw model opzoeken op de website die je ziet in de eerste reactie, maar dan zonder koolstoffilter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan