Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat nou werkt.
Je tankt één tank vol, zeg 18 liter (hij was helemaal leeg). Als je deze leeg gaat rijden dan stopt je motor na een tijdje. Dan kan ik mijn Kawa op reserve zetten en hij rijdt weer een stukje verder, en dan is het pas echt over. Terwijl mijn Soes dat niet heeft.
De Soes meet gewoon volgens mij met een vlotter of zo wanneer er weinig in de tank zit (circa drie liter dacht ik). Lampje gaat branden, en na 30 kilometer gaat he lampje knipperen. En dan nog eens 30 kilometer en het is over.
Maar hoe werkt dat dan bij de Kawa (en alle andere motoren met een bezinekraantje waar ON, OFF en RESERVE op staat? Tankje binnen een tank of zo? En wat is het nut? Weet iemand dit? Niet belangrijk, maar ik vraag het me al zo lang af...
Je tankt één tank vol, zeg 18 liter (hij was helemaal leeg). Als je deze leeg gaat rijden dan stopt je motor na een tijdje. Dan kan ik mijn Kawa op reserve zetten en hij rijdt weer een stukje verder, en dan is het pas echt over. Terwijl mijn Soes dat niet heeft.
De Soes meet gewoon volgens mij met een vlotter of zo wanneer er weinig in de tank zit (circa drie liter dacht ik). Lampje gaat branden, en na 30 kilometer gaat he lampje knipperen. En dan nog eens 30 kilometer en het is over.
Maar hoe werkt dat dan bij de Kawa (en alle andere motoren met een bezinekraantje waar ON, OFF en RESERVE op staat? Tankje binnen een tank of zo? En wat is het nut? Weet iemand dit? Niet belangrijk, maar ik vraag het me al zo lang af...
