Benzinetank r1 2008

freekveegee

MF'er
23 aug 2004
218
0
Bierbeek
Zondag heb ik mijn r1 (2008) mooi tegen de grond laten smakken waardoor oa de tank naar de haaien is gegaan....nu ben ik op zoek naar een nieuwe tank, maar zou moeten weten of ook de tank van voorgaand model (2006) hierop zou passen (inclusief de covers natuurlijk) want dat model is makkelijker te vinden. Ik hoorde hier intussen al verschillende verhalen over, maar zou er zeker van willen zijn voor ik er zo eentje zou aanschaffen. Wie kan me hier meer over vertellen?
 
Waarom zou je een motor van 2008 op zon manier in waarde verminderen?

Is je tank zo heftig beschadigd dat je niet meer kan rijden? EN als het enkel om deukje/krassen gaat waarom niet naar een schade bedrijf?

EN als je een 2006 tank neemt moet je toch spuiten dus dan heb je alleen maar extra kosten lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Nog een tip:

Als je het in Nederland niet kan vinden dan kijk ik altijd bij de buurlanden op Ebay. Met name de Duitse en Engelse Ebay.

tank r1 2007 | eBay

tank r1 2007 | eBay
De motor is over de kop gegaan en zit buiten een grote deuk en plooi nog een scheur van 4cm in...lijkt me niet te herstellen. Waarde verminderen, is mijn circuitmotor en dus iets minder van belang. Een tank van 2006 is makkelijker te vinden en een stuk goedkoper.
Moet hem ook zo snel mogelijk hebben om hem weer in orde te krijgen. Maar het is een mooie tip!
 
Ik heb voor je gegoogled maar lijkt erop dat mensen dit nog nooit gedaan hebben (eigenlijk wel logisch)

Op CSML kan je een schema zien. De ophanging is hetzelfde onderdeel dus de kans is aanwezig dat dit past. Dus als je er goedkoop aan kan komen koop hem dan gewoon. In het ergste geval moet je hem weer verkopen.

Yamaha YZF-R1 2007 4C81 EUROPE 1F4C8-300E1 FUEL TANK - buy original FUEL TANK spares online

Yamaha YZF-R1 2004 5VY1 HOLLAND 1C5VY-300E1 FUEL TANK - buy original FUEL TANK spares online


Brandstofpomp is in iedergveal uitwisselbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor je gegoogled maar lijkt erop dat mensen dit nog nooit gedaan hebben (eigenlijk wel logisch)

Op CSML kan je een schema zien. De ophanging is hetzelfde onderdeel dus de kans is aanwezig dat dit past. Dus als je er goedkoop aan kan komen koop hem dan gewoon. In het ergste geval moet je hem weer verkopen.

https://www.cmsnl.com/yamaha-yzf-r1...-300e1_model44115/partslist/0030.html#results

Yamaha YZF-R1 2004 5VY1 HOLLAND 1C5VY-300E1 FUEL TANK - buy original FUEL TANK spares online


Brandstofpomp is in iedergveal uitwisselbaar.

In dat googlen ben jij dus duidelijk handiger in dan ik ;) Had al zitten opzoeken maar vond niets. Het ziet er dus naar uit dat nu nog de enige vraag zal zijn of de cover vooraan over de airbox zal passen. Als ik dit bekijk op de site waar je de info op vond zijn beide wat verschillend bovenaan. Maar dat is dan misschien weer op te lossen met een volledig polyester cover over het geheel te plaatsen!. In ieder geval heb je me geweldig geholpen! thx daarvoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan