Benzinetank/reservetank

Belt

Rookie
23 aug 2010
3
0
Ben in bezit van Yamaha XV 535 van 1995.
Nadat ik de tank heb volgegooid kan ik er plm 200 km mee rijden, waarna het lijkt dat de tank leeg is. De motor sputtert even en stopt daarna. Ook het op reserve zetten helpt niet. Wanneer ik het contact weer aan doe hoor ik wel het pompje.
Bij de benzinepomp kan ik echter slechts plm 10 liter tanken, terwijl er toch 13,5 liter of 16 liter in zou moeten gaan.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
 
Je reservestand is een korter pijpje of een lager gaatje in je tank.
waarschijnlijk zit er vuil in dat gaatje.
Je kunt proberen op je slangetje te blazen en dan het kraantje op alle standen te draaien.
als je het niet door kan blazen moet je het kraantje eens demonteren. (als je tank leeg is).
 
ik zou als de tank bijna leeg is deze eens er af halen en het hele benzine kraan gebeuren eraf draaien waarschijnlijk heb je namelijk 2 filtertjes hier aan zitten en ik zou deze en de tank zelf eens goed door gaan spoelen als ik jou was,gewoon goed schoonmaken met schone benzine.hoop dat het lukt en het helpt.
 
een xv 535 schakelt electrisch over naar de resevestand.
check de schakelaar en de benzinekraan of deze nog werken.
geeft ie dan ook een lampje of zo?
Leg dat systeem eens uit? zit er een sensor in die het kraantje verdraait?
Dan kan je net zo goed een lampje hebben dat aangaat bij de laatste paar liters.
Zonder het te begrijpen lijkt het me een raar idee van Yamaha.
 
Volgens mij heeft geen enkele xv 535 een tank van 16 liter.
De oudere met "dummy" tank maar een liter of 8/9 zo uit mijn hoofd. De nieuwere misschien wel 13,5 liter.
Als hij stopt, zit er dan überhaupt nog wel benzine in de tank? Je moet hem dan wel horen "klotsen" bij een keer flink schudden neem ik aan?
 
geeft ie dan ook een lampje of zo?
Leg dat systeem eens uit? zit er een sensor in die het kraantje verdraait?
Dan kan je net zo goed een lampje hebben dat aangaat bij de laatste paar liters.
Zonder het te begrijpen lijkt het me een raar idee van Yamaha.


of de motor ook een waarschuwinglampje heeft weet ik niet, denk het eerlijk gezegd niet.
de kraan/reservestand is electrisch bediend, dus om de reservestand in te schakelen, bedien je een schakelaar.
zit op nog enkele yamaha's dacht ik.
 
of de motor ook een waarschuwinglampje heeft weet ik niet, denk het eerlijk gezegd niet.
de kraan/reservestand is electrisch bediend, dus om de reservestand in te schakelen, bedien je een schakelaar.
zit op nog enkele yamaha's dacht ik.
bedankt voor de uitleg, apart systeem.
Dan ben je er inderdaad niet met doorblazen. knopje, draadje, stekertje, spoeltje/ motortje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan