Benzinetank suzuki gs500 van 2004

M.suzuki500

Rookie
18 mrt 2021
25
4
Rotterdam
Goedemiddag alle...

Ik ben bezig geweest met het schoonmaken van de benzinetank van mijn suzuki gs500 van 2004.
Tank zat vol met roest.
Nu enigszins schoon gekregen echter bij het vullen van de benzinetank achter gekomen dat er een lekkage is.

Er loopt een pijp aan de binnenkant van de tank dit is denk ik voor de ontluchting of iets dergelijks.
Ik heb een opening boven bij de vuldop en eentje onderaan de tank waar een slang aan bevestigd is.

Er zit dus een gaatje in deze pijp!! Dit is net onderaan de pijp.
Het lijkt een koper pijp te zijn.

Geen idee hoe ik dit nu ga dichten....
Een snelle zoektocht op internet naar een nieuwe benzinetank was niet succesvol.

Iemand een geniale idee?
 
Coaten met tank cure zal je probleem heel waarschijnlijk verhelpen,gat moet
dan alleen niet te groot zijn anders blokkeert de tank cure het pijpje en heb je weer een
extra probleem,maar is ook wel te voorkomen door er bijvoorbeeld
eerst een stuk koper elektriciteitsdraad in te doen zodat het open blijft,
bijkomend voordeel is dat de tank cure roesten voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
het is niet de tank ontluchting, maar de overloop boven naast de tankdop voor regenwater/brandstof (morsen bij het tanken).
bedankt KOen .wat hij ook kan doen er een kunststof leiding door het waterafvoer buisje steken en deze aan de onderkant vloeistof dicht kitten ( rondom waterafvoer buisje ) zo blijft waterafvoer nagenoeg in tact.
 
Zal ik het maar verklappen? Je moet er (je moet helemaal nix) van boven naar beneden een benzinebestendige slang met benzinebestendige lijm in lijmen, zorgen dat het helemaal dichtgekit is
 
Haha, nee het is de ontluchting niet hè.

Waterafvoer regenwater dat om de dop blijft staan zakt door dit pijpie weg. Dat is om te voorkomen dat er water om de dop blijft staan en de tank in lekt. Als je daar nou een slangetrje in wil maken, wat een heel goed idee iss, als het past, juist omdat het pijpie lekt moet je er rekening mee houden dat het pijpie lek is, dus als je het slangetje alleen van ondere vastkit kan er boven water tussen het slangetje en het pijpje koemn en de enige weg die het bdan kan volgen is wederom door de lekke wand van het pipie de tank in... Heb je er een beeld bij???
 
Haha, nee het is de ontluchting niet hè.

Waterafvoer regenwater dat om de dop blijft staan zakt door dit pijpie weg. Dat is om te voorkomen dat er water om de dop blijft staan en de tank in lekt. Als je daar nou een slangetrje in wil maken, wat een heel goed idee iss, als het past, juist omdat het pijpie lekt moet je er rekening mee houden dat het pijpie lek is, dus als je het slangetje alleen van ondere vastkit kan er boven water tussen het slangetje en het pijpje koemn en de enige weg die het bdan kan volgen is wederom door de lekke wand van het pipie de tank in... Heb je er een beeld bij???
Yes ik heb er een beeld bij.
Ik begreep inderdaad dat het geen ontluchting was.

Maar ik vroeg mij af hoe de ontluchting werkt op de suzuki gs500? Gaat dat via de benzinetank dop?
 
Ontluchting.... Beluchting, ja via de dop, die heb ik nog nooit gevonden, denk dat het een toevalstreffer is dieinmiddels ingebouwd zit...

2021-01-09@1423 2281.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan