Benzinetank

henri007

MF'er
18 mei 2008
31
0
Beste Lezers,

Ik heb een geimporteerde gpx750r model 1988.
In alle informatie die ik lees over de motor staat dat er een
21 liter tank op zit.
Als ik ongeveer 200 km gereden heb geeft de benzine meter leeg aan,
ga ik tanken gaat er niet meer in als 10 liter.
In de tank zit nog wel benzine maar of dat dan die 11 liter is
vraag ik me af.
Ik kan natuurlijk net zo lang doorrijden tot het lampje van de reserve gaat
branden maar daar waag ik mij maar niet aan.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
 
Beste Lezers,

Ik heb een geimporteerde gpx750r model 1988.
In alle informatie die ik lees over de motor staat dat er een
21 liter tank op zit.
Als ik ongeveer 200 km gereden heb geeft de benzine meter leeg aan,
ga ik tanken gaat er niet meer in als 10 liter.
In de tank zit nog wel benzine maar of dat dan die 11 liter is
vraag ik me af.
Ik kan natuurlijk net zo lang doorrijden tot het lampje van de reserve gaat
branden maar daar waag ik mij maar niet aan.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
ik denk eerder aan een typfout en dat het 12 ipv 21 moest zijn,.. een 21 liter tank is zo groot als een BMW GS tank ongeveer, dan kan je net over je ruitje heen kijken als je mazzel hebt ;)
 
1 op 20 rijden met een sportmotor is gewoon een schande ..
Maar in 1988 hadden de motoren nog redelijk grote benzinetanks, dus ik denk dat het wel klopt.
De meters waren toen nog niet zo best, dus die zou ik niet vertrouwen ;)
Gewoon een klein tankje achterop en leegrijden die hap.
 
Ik wil jullie bedanken voor de reactie en ga maar proberen door te
rijden tot het lampje gaat branden.
Weten jullie of de benzine meter is af te stellen.
Is het raar voor een GPX om 1 op 20 te rijden, want ik heb toch een stevige
rijstijl.
 
Ik wil jullie bedanken voor de reactie en ga maar proberen door te
rijden tot het lampje gaat branden.
Weten jullie of de benzine meter is af te stellen.
Is het raar voor een GPX om 1 op 20 te rijden, want ik heb toch een stevige
rijstijl.

Ik zou er niet om klagen hoor! Prima score.
 
tank eraf en omdraaien dan zie je een soort van plaat waar de draden naar toe lopen.
boutjes los en vlotter eruit.
bedenk wel dat de arm verbuigen niet het meest ideale middel is.
waarschijnlijk zal de meter ipv te snel op leeg staan eerst een tijd niet zakken en pas de laatste km snel aangeven dattie leeg is.
je kan hem wel zover krijgen dat als de tankmeter leeg aangeeft de tank ook echt leeg is.
het beste is een weerstand over de draden solderen, maar welke waarde weet ik niet en hoe je dat zou berekenen weet ik ook niet.
hoe ik dan wel weet dat dat zo is, mijn eigen motor heeft hetzelfde probleem.
de oplossing had ik op een ander forum gevonden.
 
je kunt toch een keer je tnak leegrijden. Daarna heb je toch nog reserve?? (Ik heb trouwens weleens gehad dat m'n fiets slecht wou starten toen hij was afgeslagen omdat ik 'm op reserve moest zetten).
Bij mijn ZZR is de inhoud volgens mij 18 liter in totaal waarvan 4 reserve.
Trouwens met de zzr 600 rijd ik ook wel eens 1 op 20.. en dan hoef je nog niet eens als een slak te rijden.
 
Het probleem van leegrijden is dat er geen benzinekraan op zit dus als
hij begint te stotteren is de benzine echt op.
Ga in ieder geval de vlotter aanpassen, het is het proberen waard.
slechter kan het niet worden.
 
Laatst bewerkt:
Beste Lezers,

Ik heb een geimporteerde gpx750r model 1988.
In alle informatie die ik lees over de motor staat dat er een
21 liter tank op zit.
Als ik ongeveer 200 km gereden heb geeft de benzine meter leeg aan,
ga ik tanken gaat er niet meer in als 10 liter.
In de tank zit nog wel benzine maar of dat dan die 11 liter is
vraag ik me af.
Ik kan natuurlijk net zo lang doorrijden tot het lampje van de reserve gaat
branden maar daar waag ik mij maar niet aan.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.

Een verticale sleuf van boven tot beneden in de tank slijpen en dichtmaken met een plexiglas plaatje is zeker niet een goeie oplossing hè :?
 
Ik zou zeggen: kijk eens niet naar de benzinemeter, maar naar de dagteller. als je een keer of 5 hebt gekeken hoeveel KM je ongeveer kunt rijden op je tank zul je zien dat je de benzinemeter haast niet meer gebruikt...
 
Ik zou zeggen: kijk eens niet naar de benzinemeter, maar naar de dagteller. als je een keer of 5 hebt gekeken hoeveel KM je ongeveer kunt rijden op je tank zul je zien dat je de benzinemeter haast niet meer gebruikt...

Ja deed ik ook, maar met het schoonmaken was de dagteller verdraait (verdraaid) en ik kon op een gegeven moment lopen. Van dat slijpen was een grapje hoor _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan