benzineverbruik bandit, afstellen. met dynorun?

Zeekakkelobbes

MF veteraan
9 mrt 2008
2.486
0
Hallo, mijn bandit 600 verbruikt nogal veel.
namelijk 1/13 - 1/14.
hij is origineel, op een superpole uitlaat + spruitstuk na.

volgens mij moet hij dus afgesteld worden.

moet dit dan gebeuren met een dynorun oid, of kan dit ook zonder?

wat gaat het ongeveer kosten om dit te laten doen, of kan het ook zelf?
(heb basis gereedschap, wphb en redelijk wat sleutelervaring, maar geen speciaal gereedschap)
 
Hallo, mijn bandit 600 verbruikt nogal veel.
namelijk 1/13 - 1/14.
hij is origineel, op een superpole uitlaat + spruitstuk na.

volgens mij moet hij dus afgesteld worden.

moet dit dan gebeuren met een dynorun oid, of kan dit ook zonder?

wat gaat het ongeveer kosten om dit te laten doen, of kan het ook zelf?
(heb basis gereedschap, wphb en redelijk wat sleutelervaring, maar geen speciaal gereedschap)

Er zullen ws. wat sproeiers vervangen moeten worden, dan kan je in principe zelf wel. Probleem is dat je niet precies weet welke maat erin moet. Een beter inzicht daarin kan je krijgen met een run op de testbank.
 
Ook ik heb een bandit 600 S met een superpole uilaat. Hij is van bj 2001 en heeft nu 55000 km gelopen. Heb hem zelf nieuw gekocht. Het verbruik bij normaal rijden is 1 op 23. Ik heb dit afgelopen zomer uitgerekend. Bij stevig rijden haal ik altijd nog een 1op17.
Aan de cabs heb ik nog nooit iets gedaan dus geheel orgineel en is dus ook niet echt nodig lijkt mij. Dit omdat de mijne pervect loopt en als iets goed loopt kom ik er niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb een bandit 600 S met een superpole uilaat. Hij is van bj 2001 en heeft nu 55000 km gelopen. Heb hem zelf nieuw gekocht. Het verbruik bij normaal rijden is 1 op 23. Ik heb dit afgelopen zomer uitgerekend. Bij stevig rijden haal ik altijd nog een 1op17.
Aan de cabs heb ik nog nooit iets gedaan dus geheel orgineel en is dus ook niet echt nodig lijkt mij. Dit omdat de mijne pervect loopt en als iets goed loopt kom ik er niet aan.

Ik kan niet uit zijn post halen of de originele hoofdsproeiers erin zitten. Misschien heeft hij wel de fiets gekocht met ditto kachelpijp en heeft de vorige eigenaar ziiten rotzooien aan de carbs. Een goede graadmeter zijn de bougies, trek die er maar eens uit en kijk naar de kleur.
 
bedankt voor alle reacties!

Toen ik de motor kocht is deze teruggezet naar 25kw. (hij is al eerder 25kw geweest, maar de vorige eigenaar heeft deze set er na 2 jaar uiteraard weer uit laten halen, en op volvermogen laten zetten.

Ik weet dus niet of hij bij de laatste keer terugvoeren wel goed afgesteld is.
het luchtfilter en de bougikleur zal ik binnekort even naar gaan kijken:)

als hij na het luchtfilter vervangen (als deze vies is) nog steeds zo veel verbruikt, zal ik hem af moeten laten stellen.

Toch vind ik 60 euro wel erg goedkoop voor een dynorun EN afstellen ?! (madracing.nl)
Ik heb van andere mensen (thx Poema voor het mailtje) hele andere bedragen gehoord.

Max
 
een testbank run kan je bijvoorbeeld laten doen bij madracing voor 30 euro,laten afstellen daarna is nog eens 30 euro:http://www.madracing.nl/
madracng ligt iets onder Alkmaar en is ongeveer een 50 km van Amsterdam af

Bedenk wel dat het hier zal gaan om een volgas run. En dat zegt helemaal niets over de rest van de afstelling of over het verbruik wat je haalt in het dagelijks verkeer.
 
Bedenk wel dat het hier zal gaan om een volgas run. En dat zegt helemaal niets over de rest van de afstelling of over het verbruik wat je haalt in het dagelijks verkeer.


oftewel hier heb ik niets aan?

op de website van madracing staat namelijk wel:

Problemen zoals stotteren bij het wegrijden, inhouden bij constante snelheid, niet aan topsnelheid komen of een onnodig hoog brandstof verbruik kunnen we meestal oplossen.

een duidelijk antwoord aub.
 
oftewel hier heb ik niets aan?

op de website van madracing staat namelijk wel:

Problemen zoals stotteren bij het wegrijden, inhouden bij constante snelheid, niet aan topsnelheid komen of een onnodig hoog brandstof verbruik kunnen we meestal oplossen.

een duidelijk antwoord aub.

Zet 'm maar op de rolbank, ze komen er aan de hand van de resultaten wel achter. Het is niet alleen volgas, maar ook opbouw van de toeren/koppel zie je. Dit icm ervaring van die lui komen ze er echt wel uit.
 
Dat kan je natuurlijk zonder testbank ook gewoon netjes in orde maken.
bij de carburatie motoren verloopt het vlotterniveau naar verloop van tijd.

gewoon netjes de carbs uit elkaar,vlotters afstellen,naaldbuizen,sproeiers,enz controleren,co afstellen. carbs synchroon zetten

aan de gastestmeter hangen, eventueel nog wat bijregelen en gassen... :)

ff naar de bougies en luchtfilter kijken kan ook geen kwaad natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan