Beperking jonge autorijders

Gewoon hun !@%#%golfje onderdelen heel duur maken, krasje...500euro }) dan rijden ze voorzichter, jongeren hebben vaak best veel geld en dan rijden ze keihard omdat ze de schade toch kunnen betalen. een kuip voor een motor is tering duur dus rijden mensen met minder geld wat voorzichter op een motor (neem ik aan)
en in de dure papa auto moet papa dan meerijden ;)
 
Op dinsdag 08 april 2003 09:03 schreef Graspol het volgende:

Hij rijdt geregeld tegen de 200 per uur op de snelweg. Hij kijkt daarbij minstens 500 meter vooruit,.....
Dat is verstandig want dan kan hij precies zijn remweg overzien.
 
Oke, een Haja kan niet op 25kw en haalt geen 200.
Blijven er nog genoeg over die tegen de 170 lopen.
De meeste auto's halen de 170 niet eens.

En het resultaat met het omhelzen van een boon met een auto of motor met 170 lijkt me weinig verschil uitmaken.

Alhoewel, met een motor hoeft de brandweer alleen de restjes van de boom af te sproeien.
Met een auto hebben ze toch nog wel een schappertje nodig voor tussen de kleine randjes waar dan nog wat zit.
8-)
 
Overigens, wat ik me afvraag: zo'n herexamen, hoeveel zin heeft dat?

De meesten die zo aso rijden, zijn, neem ik aan, toch ook wel in staat om het eventjes (zeg: de duur van een examen) rustig aan te doen. Je moet toch echt wel het IQ van een een gebakken ei hebben om op zo'n herexamen je normale rijstijl aan te houden dan.
Ik weet van mezelf dat ik sommige verkeersregels, ehm, ruim interpreteer O-) . Maar ik zou op zo'n examen toch wel iets anders rijden.
Tja, ze zakken dan ook niet vaak op snelheid of a-sociaal rijgedrag, maar op lullige dingen als spiegelen, richtingaanwijzers, voorsorteren, etc.
Bovendien zit de schrik er goed in.
(het is best lullig als je je vrienden uit moet leggen dat je alweer voor je rijexamen op moet)
 
Op dinsdag 08 april 2003 14:02 schreef Tumblin Tummie het volgende:het is best lullig als je je vrienden uit moet leggen dat je alweer voor je rijexamen op moet
Als je de goede vrienden hebt wel.
Helaas zijn er ook kringen waar dat alleen maar stoer wordt gevonden.
En dat zijn pas de echt gevaarlijke rijders voor ons.
 
Tja, ze zakken dan ook niet vaak op snelheid of a-sociaal rijgedrag, maar op lullige dingen als spiegelen, richtingaanwijzers, voorsorteren, etc.
Bovendien zit de schrik er goed in.
(het is best lullig als je je vrienden uit moet leggen dat je alweer voor je rijexamen op moet)

Ik ken iemand van die asociale jongeren (helaas familie), en die was er de laatste keer dat ik hem gezien heb trots op dat ie 3 keer in een maand tijd door de politie van de baan was gehaald wegens gevaarlijk rijgedrag :r
 
Het zou dus logisch zijn jonge starters te beperken in het door hen te hanteren vermogen (of iets anders, dat ze minder gevaarlijk maakt).

Verplicht rond laten rijden met tweepersoonsmatrassen om hun "fraaie" bolide...

(reken maar dat dat een straf is) *D
 
rij ook een CRX en heb ook wel eens een petje op, maar weet me altijd te gedragen. en let ook nog eens goed op motorrijders. ben dan wel sinds vandaag geen risocogroep meer :)

trouwens, sinds ik op de motor rijdt is de autorijden geen plezier meer. en gassen in de auto al helemaal niet... schiet niet op :)
auto is puur om ergens te komen en dan gewoon aan de snelheid houden.
 
Leuk om al die reacties te lezen!

Er was er eentje over gebrek aan respect en eentje over zero tolerantie tov de medeweggebruiker.
De reactie waarin gesteld wordt dat eea aan de opvoeding (of het gebrek daaraan!!!) ligt heeft mi de oorzaak van die 2 punten te pakken.

Vlgs mij kun je aso's in het algemeen alleen maar weghouden door ze hun rijbevoegdheid te ontnemen.
Dat is een hele klus, zo mogelijk onuitvoerbaar..

Daarom maar hen die pas beginnen, om het even of dat nu motor of auto is, slechts toe te laten met machines die ieg niet snel kunnen accelereren en rijden.
De grenzen van wat mogelijk is kunnen dan later wel verkend worden, als men meer vertrouwd is met dingen als snelheid, remweg etc., etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan