beperkt casco verzekering voor motor jonger dan 3 jaar

ik kan inderdaad goed met geld omgaan. en ik rij inderdaad al 28 jaar motor zonder een ongeluk te hebben gehad.
het verbaast me gewoon dat als je een vraag stelt mensen met hele andere vragen komen zoals :waarom koop je deze fiets als je maar .....km rijdt. boeie......

overigens heb ik mijn fiets in duitsland gekocht. 1,5 jaar oud; 6000km op de teller, full options. nieuwwaarde 20 K, gekocht voor 11,9 K . En garantie heb ik nog 6 maanden want garantie is overdraagbaar. BPM is 1500 €. volgende week ontvang ik mijn kenteken van de RDW/belastingdienst.

bovengenoemde heeft idd niets te maken met de vraag. maar als mensen met waardeloze opmerkingen komen dan wil toch nog wel even aangeven dat ik altijd op zoek ben naar het "meeste waar voor het minste geld".

maar voor diegene die hieraan wel een zinvolle bijdrage leveren : ik ga zeker informeren bij Unive, waarvoor dank

Even wat anders, wat is een goede site om in Duitsland naar motoren te zoeken?
 
heelllllllllllllll klein beetje maar. voor de rest ga ik vandaag lekker genieten van het weer en van mijn nieuwe aanwinst.
maar ik heb er wel wat van opgestoken..........want ik weet nu dat ik naast de KNMV (daar heb ik al een WA verzekering lopen voor mijn andere motor) nu voor niet al te veel geld een WA+diefstal dekking verzekering bij een ander kan afsluiten. want in mijn geval is dat bij de KNVM niet mogelijk
 
Ik zit zelf bij Unigarant verzekerd en daar kan je doen wat je wilt :P Toen ik mijn 'nieuwe' motor kocht hadden ze in eerste instantie ook een lijstje toegestuurd met allemaal All-Risk verzekeringen, dat werd me toch iets te duur :X Nu gewoon WA+(wel met rechtsbijstand nog erbij), dat scheelde aanzienlijk in premie :Y
 
ik kan inderdaad goed met geld omgaan. en ik rij inderdaad al 28 jaar motor zonder een ongeluk te hebben gehad.
het verbaast me gewoon dat als je een vraag stelt mensen met hele andere vragen komen zoals :waarom koop je deze fiets als je maar .....km rijdt. boeie......

overigens heb ik mijn fiets in duitsland gekocht. 1,5 jaar oud; 6000km op de teller, full options. nieuwwaarde 20 K, gekocht voor 11,9 K . En garantie heb ik nog 6 maanden want garantie is overdraagbaar. BPM is 1500 €. volgende week ontvang ik mijn kenteken van de RDW/belastingdienst.

bovengenoemde heeft idd niets te maken met de vraag. maar als mensen met waardeloze opmerkingen komen dan wil toch nog wel even aangeven dat ik altijd op zoek ben naar het "meeste waar voor het minste geld".

maar voor diegene die hieraan wel een zinvolle bijdrage leveren : ik ga zeker informeren bij Unive, waarvoor dank
Tja, een topic is er niet alleen voor de TS, maar ook ter lering en vermaak van heel het MF. :P
 
Een dergelijke BMW heeft toch ook van die giga-valbeugels aan de zijkanten? Als je dan de motor laat vallen of langzaam een schuivertje maakt ligt ook niet meteen alles in de poeier :Y Moet je het wel heel bont maken wil je flinke schade rijden :o
 
@ head02 :

Uit eigen ervaring sprekende : op dit -overigens interessante- Forum krijg je na een normale vraag of opmerking vaak :+ wel een of twee onaangename reacties... Waardoor je zelf weer op je achterste poten gaat staan... Waardoor je weer een paar sneren krijgt, waardoor... enzovoort.. |(

Gewoon die paar sikkeneuren negeren en alleen reageren op de meerderheid van de goedbedoelenden *D ...

Lijkt wel een onvermijdelijk gevolg van de relatieve anonimiteit van zo'n forum en het feit dat elke nitwit een computer heeft.

Grtz,

Marc
 
Laatst bewerkt:
Even wat anders, wat is een goede site om in Duitsland naar motoren te zoeken?

een hele goed site is www.mobile.de

ik schat dat er zo', slordige paar tienduizenden fietsjes te koop staan. heb die van mij daar ook vandaag gehaald.
hou er wel rekening mee dat als je een fiets koopt met minder dan 6.000 km, je naast de BPM ook nog eens de BTW moet betalen. mij is volstrekt onduidelijke waarom (want er is immers al BTW over betaald) maar toch...

laten keuren e.d.d en papierwerk is een fluitje van een eurocent
 
CB heeft WA+ of WA top, zoals zij het noemen.

Verder helpt internet (independer ed) ook nog wel eens.
 
oke, schijnbaar heb jij het volste vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen.

Het primaire proces van een verzekeringsmaatschappij is heel simpel : je maakt een risico analyse, je zegt dat je zoveel mogelijk dekt, je berekent hierop een premie. daarna ga je bij elk gevalletje zoveel zeiken om vervolgens zo weinig mogelijk uit te keren.
dit is de enige reden dat ze zoveel winst maken.

vandaar dat ik geen zin heb om 700 euro per jaar te gaan betalen.

en aangezien jij niet in mijn portemonnee kan kijken zou ik het op prijs stellen om je uitlaatklep iets bij te stellen. je opmerking draagt namelijk in het geheel niet bij aan de discussie.
Ik kijk in je portomonnee en zie dat je een motor hebt met dagwaarde €15.000.
 
Als je bij Bikerpolis gaat kijken voor een verzekering, kan je het ook eens proberen bij Verzekeruzelf.nl. Ik heb daar goed ervaringen mee. Makkelijk, snel en niet duur.
 
oke, schijnbaar heb jij het volste vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen.

Het primaire proces van een verzekeringsmaatschappij is heel simpel : je maakt een risico analyse, je zegt dat je zoveel mogelijk dekt, je berekent hierop een premie. daarna ga je bij elk gevalletje zoveel zeiken om vervolgens zo weinig mogelijk uit te keren.
dit is de enige reden dat ze zoveel winst maken.

vandaar dat ik geen zin heb om 700 euro per jaar te gaan betalen.

en aangezien jij niet in mijn portemonnee kan kijken en zou ik het op prijs stellen om je uitlaatklep iets bij te stellen. je opmerking draagt namelijk in het geheel niet bij aan de discussie.
Maar wel een motor van 15K kopen? :?

WTF is nou het probleem? De beste man wil zijn motor WA+ verzekeren. Alsie zou vragen waar hij hem het beste WA kon verzekeren is er niemand die zou vragen waarom hij geen goedkopere motor heeft gekocht. Hij wil zijn motor gewoon WA+ verzekeren tegen de meest schappelijke premie. Logisch toch? Of als je een dure motor kan kopen moet je ook een dief van je eigen portemonnee zijn?
Is ook geheel de eigen keuze van TS. Maar men moet niet vergeten dat dit een forum is. Men poogt elkaar doorgaans ook van goede adviezen te voorzien. En het komt inderdaad wat raar over. Als ik een Audi S6 van 2008 zou kunnen betalen ga ik dat ding toch ook niet 'onderverzekeren'? Dan kan ik beter een S4 van 2008 kopen en die wél goed dekken.

Desalnietteplus, het is de eigen keuze van TS. Maar als TS straks eens onderuit gaat (08912359867906 schadevrije jaren is allemaal leuk en aardig, maar er zijn zoveel onzekere variabele factoren) ga ik hem niet zielig vinden als meneer de motor TL rijdt en dus z'n centjes kwijt is...

@ head02 :

Uit eigen ervaring sprekende : op dit -overigens interessante- Forum krijg je na een normale vraag of opmerking vaak :+ wel een of twee onaangename reacties... Waardoor je zelf weer op je achterste poten gaat staan... Waardoor je weer een paar sneren krijgt, waardoor... enzovoort.. |(

Gewoon die paar sikkeneuren negeren en alleen reageren op de meerderheid van de goedbedoelenden *D ...

Lijkt wel een onvermijdelijk gevolg van de relatieve anonimiteit van zo'n forum en het feit dat elke nitwit een computer heeft.

Grtz,

Marc
Een reactie die toevallig niet in jouw straatje past (of het straatje van wie dan ook) is niet gelijk een reactie met verkeerde intenties. Hoe onaangenaam deze ook kan zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Onzin hoor.
Ik reed Harley, toch >10k euró's. En zou ik enkel en alleen daarom een all risk moeten afsluiten?

Het vershcil tussen WA+ en all risk qua dekking is ongeveer alleen schade die je zelf veroorzaakt, bijvoorbeeld het laten omlazeren van je motor. Even los van het feit of je terugvalt in no claim, is het een erg duur betaald stuk verzekering. Een nieuw stuur en tank is er in een jaar premie al gemakkelijk van betaald.

En met WA+ ben je toch verzekerd van de vervelende dingen zoals diefstal en vandalisme (tenminste, bij CB).

Scheelde mij 600 euro per jaar.
 
Onzin hoor.
Ik reed Harley, toch >10k euró's. En zou ik enkel en alleen daarom een all risk moeten afsluiten?

Het vershcil tussen WA+ en all risk qua dekking is ongeveer alleen schade die je zelf veroorzaakt, bijvoorbeeld het laten omlazeren van je motor. Even los van het feit of je terugvalt in no claim, is het een erg duur betaald stuk verzekering. Een nieuw stuur en tank is er in een jaar premie al gemakkelijk van betaald.

En met WA+ ben je toch verzekerd van de vervelende dingen zoals diefstal en vandalisme (tenminste, bij CB).

Scheelde mij 600 euro per jaar.
Ik betaal straks ook een g*dsvermogen. Maar als ik mijn motor door eigen schuld zou crashen koop ik niet zo 1, 2, 3 even een vergelijkbare fiets terug. (Krijg haar volgende week, een 2010 Fireblade HRC)
Ik heb mijn leeftijd e.d. tegen maar wil gewoon goed verzekerd zijn.

Mijn 600RR ooit in de berm met +/- 20 km/u laten vallen na een schrikreactie. Gevolg: € 2.700,- schade, voor een beetje plastic!!
 
Als ik een Audi S6 van 2008 zou kunnen betalen ga ik dat ding toch ook niet 'onderverzekeren'? Dan kan ik beter een S4 van 2008 kopen en die wél goed dekken.

Desalnietteplus, het is de eigen keuze van TS. Maar als TS straks eens onderuit gaat (08912359867906 schadevrije jaren is allemaal leuk en aardig, maar er zijn zoveel onzekere variabele factoren) ga ik hem niet zielig vinden als meneer de motor TL rijdt en dus z'n centjes kwijt is...


Een reactie die toevallig niet in jouw straatje past (of het straatje van wie dan ook) is niet gelijk een reactie met verkeerde intenties. Hoe onaangenaam deze ook kan zijn. ;)

Waarom die S6 all risk verzekeren? Verzeker jij je ook voor mooi weer op vakantie (Ja, het kan echt...) en voor het verkleuren van de wc bril etc?

Er staat niet dat hij niet kan, maar niet wil betalen.
Wij kunnen niet in zijn portemonnee kijken, voro hetzelfde gemak koopt hij morgen weer een nieuwe BMW als hij hem vandaag crasht.
Waarom dan zo'n berg verzekering betalen?

Iemand zei hier al eerder, als je zelf schade kunt dekken > niet verzekeren.
Die verzekeringsmaatschappijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen, die hebben gewoon een winstoogmerk.

TS vraagt toch ook helemaal niet wie hem zielig vind?

Laatste heb je wel een punt *O*

OT:
Probeer 'de witte assurantien' ook eens (voorheen DOA Motorvezekering)
De enige maatschappij die mijn crosser (zonder kenteken) wou verzekeren,
bij de grote jongens allemaal niet mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Waarom die S6 all risk verzekeren? Verzeker jij je ook voor mooi weer op vakantie (Ja, het kan echt...) en voor het verkleuren van de wc bril etc?
Er staat niet dat hij niet kan, maar niet wil betalen.
Wij kunnen niet in zijn portemonnee kijken, voro hetzelfde gemak koopt hij morgen weer een nieuwe BMW als hij hem vandaag crasht.
Waarom dan zo'n berg verzekering betalen?

Iemand zei hier al eerder, als je zelf schade kunt dekken > niet verzekeren.
Die verzekeringsmaatschappijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen, die hebben gewoon een winstoogmerk.

TS vraagt toch ook helemaal niet wie hem zielig vind?

Laatste heb je wel een punt *O*

OT:
Probeer 'de witte assurantien' ook eens (voorheen DOA Motorvezekering)
De enige maatschappij die mijn crosser (zonder kenteken) wou verzekeren,
bij de grote jongens allemaal niet mogelijk.
Iets met appels en peren :z

Natuurlijk moet TS die keuze zelf maken, dan gaf ik eerder ook al aan. Maar wanneer ben je dan een dief van je eigen knip? Wanneer je je stalen (nouja, veel kunstof :+ ) (t)ro(t)s in puin rijdt ben je vaak meer kwijt dan je bespaart met het verschil in dekkingsgraad. Maargoed, het is mijn mening en die probeer ik wellicht iets te veel op te dringen. Hoop oprecht voor TS dat hij over 3 jaar kan zeggen dat hij 31 schadevrije jaren op naam heeft staan.
 
All risk verzekeren = dure hobby ;(
Daarom doe ik dat ook niet, ook niet met de nieuwe die ik 2 jaar geleden kocht, WA+ is mooi zat :Y
Het risico op ellende zelf veroorzaakt neem ik daarbij voor lief, en wat ik nu bespaar op premie zie ik als een soort "reserve voor indien toch..." ;)
Die verzekeraars zijn er vooral voor hun eigen gewin, rijk worden ze niet van uitkeren :N
En ook niet van mij :P :+
:W
 
oke, schijnbaar heb jij het volste vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen.

Het primaire proces van een verzekeringsmaatschappij is heel simpel : je maakt een risico analyse, je zegt dat je zoveel mogelijk dekt, je berekent hierop een premie. daarna ga je bij elk gevalletje zoveel zeiken om vervolgens zo weinig mogelijk uit te keren.
dit is de enige reden dat ze zoveel winst maken.

vandaar dat ik geen zin heb om 700 euro per jaar te gaan betalen.

en aangezien jij niet in mijn portemonnee kan kijken en zou ik het op prijs stellen om je uitlaatklep iets bij te stellen. je opmerking draagt namelijk in het geheel niet bij aan de discussie.
Zie je wel, BMW rijders zijn zuunigerts! Ik betaal voor mijn R6 van 07 al meer dan dat per jaar all risk.
 
Ik heb eens een paar gegevens ingevuld(sommige fictief omdat ik die niet weet zoals je huisnummer en de waarde van de opties) bij de anwb en hier geven ze voor wa + diefstal 169,74 per jaar aan. Misschien een optie om daar ook eens te informeren. Zoals gezegd zijn een paar gegevens fictief dus pin mij niet op het exacte bedrag vast.
 
Er staat niet dat hij niet kan, maar niet wil betalen.


.

toch wel wil grappig om te zien hoe mensen e.e.a. interpreteren.

idd is het zo dat ik het wel kan betalen, maar dat doet er niet toe.
ik WIL het gewoon niet betalen. as simpel as that.

er zijn mensen die kopen nieuwe motorfietsen, prima moeten ze vooral blijven doen.
zelfs dit zou ik nog wel kunnen betalen (nou..........net an) maar ik wil het niet eens.
ik heb nu een beemertje gekocht met full option : 1,5 jaar oud voor (incl BPM) 13.500. heb de fiets uit duitsland gehaald met 6.000 km op de teller. indien ik 1,5 jaar geleden deze nieuw had gekocht had ik 21 K€ moeten betalen.

ook ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en wil altijd het meeste waar voor het minste geld. met verzekeren is het niet anders.
met het geld wat ik uitspaar kan ik lekker mijn kilometertjes maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan