Bergen op Zoom en omstreken - deel 1 - Een nieuw begin

Zaterdag haal ik mijn nieuwe brommert op rond 12 uur.
Zijn er vroeg in de middag nog mensen die de brommert er mee op uit nemen?
 
Ligt een beetje aan het weer.
ze voorspellen eigenlijk de hele dag kans op regen.

en wij (mijn vrouw en ik) gaan er alleen op uit als het droog is :P hihihi

Overigens denk ik dat mijn vrouw eerst even alleen met mij wil gaan rijden, wordt dan namelijk haar eerste rit op haar eigen fiets (rijbewijs half december gehaald, nog geen weer geweest om te rijden op dagen dat ze niet hoefde te werken of wij niets gepland hadden)
 
Voor mij gaat 't hem niet worden... Prioriteit ligt even bij een andere auto kopen gezien onze koppeling sinds deze week gaar begint te worden.
 
Ja het weer speelt ook mee. Beetje miezer ben ik niet vies van maar echte druppels liever ook niet als t niet hoeft, kwa rijtempo behoor ik wel tot de rustige. We zien morge wel wat het weer doet, dat verandert toch elke 5 min
 
Voor mij gaat 't hem niet worden... Prioriteit ligt even bij een andere auto kopen gezien onze koppeling sinds deze week gaar begint te worden.
Oei.... onverwachts dus geld er tegenaan gooien....

Ja het weer speelt ook mee. Beetje miezer ben ik niet vies van maar echte druppels liever ook niet als t niet hoeft, kwa rijtempo behoor ik wel tot de rustige. We zien morge wel wat het weer doet, dat verandert toch elke 5 min
Wij rijden voor de lol, miezer vind ik niets aan....
we kijken idd het weer even aan :D
 
Oei.... onverwachts dus geld er tegenaan gooien....

Ja, ik weet niet of je het auto topic hier volgt maar de korte versie:

We waren van plan dit jaar rustig aan te orienteren op een andere auto.
Onze huidige Focus 1.6 benzine heeft 290k gelopen, uit 2004, gewoon uitgeleefd van binnen, we hebben hem voor ons gevoel gewoon op gereden. Komend jaar zit er (exclusief koppeling) veel onderhoud aan te komen, oa. distributieriem/remmenschijven+blokken/banden/algemeen grote beurt. Vinden we hem niet meer waard.. nu dus ook nog de koppeling er bij. Als je alles laat doen zit je zo op 1,5/2k aan kosten op een 'gebakje'.

We hebben hem dus vorige week met zo min mogelijk werk door de APK gesleept.. begint nu de koppeling kuren te geven (drukpunt pedaal veranderd/slippen bij te veel gas geven). Mag ook wel na 290K, best netjes voor een koppeling. Maar nu is een vervangende auto dus ineens prio 1 in plaats van 'rustig rondkijken tot we iets leuks vinden'.


We gaan zaterdag kijken naar een nieuwere Focus. (ja, weer een focus,wordt nummer 3 op rij _O- )
 
Nee dat volg ik niet idd, focus is gewoon fijn......
ik heb sinds 1 april 2022 dit als dagelijkse bak / lease kroket:
i-J2XP368-X2.jpg


i-C6K2Cfs-X2.jpg

1.5 turbo automaat.

Maar goed, nu moet er dus wat meer vaart achter ja! Succes zaterdag!
 
Thnx!

Geen straf om in te rijden, die kroket.
Degene waar we naar gaan kijken is een 1.6 ecoboost, 6bak, titanium lease editie, een van de meest luxe uit die tijd. Wel ongeveer 2 ton op de teller, maar ik voel me beter bij een auto die onder 1 eigenaar 20k per jaar rijdt, en dat 10 jaar lang, dan een auto met 160k op de teller met 6 eigenaren en alleen maar korte stukjes.
 
Is een heerlijke bak! Rijd super, soepel en vlot (150pk)
8 versnellingen automaat is ook wel fijn :)

2 ton op de teller is geen probleem mits goed onderhouden. Week niet hoeveel mevr Sjefman met de auto gaat rijden per jaar, maar als je weer richting de 3 ton zou kunnen zonder al te grote kosten, dan weet je hoe lang je deze kunt rijden ;)
 
Eigenlijk zitten we qua budget vooral gewoon klote.

2k meer en je hebt keuze uit net wat nieuwere, mooiere modellen... Net 2k minder en je zit precies aan de net wat oudere, 'gewone' modellen. Dan koop ik eigenlijk precies wat ik nu heb, maar dan met wat minder kilometers. Ons budget valt precies in 'komkommertijd' zegmaar. Liefst zou ik een Focus mk3.5 (facelift) pakken. Is toch net wat mooier, stakker interieur. Maar dan kunnen we alleen de goedkoopste frikandel van Marktplaats kopen.

Is een heerlijke bak! Rijd super, soepel en vlot (150pk)
8 versnellingen automaat is ook wel fijn :)

2 ton op de teller is geen probleem mits goed onderhouden. Week niet hoeveel mevr Sjefman met de auto gaat rijden per jaar, maar als je weer richting de 3 ton zou kunnen zonder al te grote kosten, dan weet je hoe lang je deze kunt rijden ;)

Wat kan ik zeggen... ik ben gewoon Focus fan. Vind er tot nu toe niks spannends aan, maar gewoon praktisch en degelijk. Oersaai wat dat beteft.
Die 1.6 turbo heef ook 150PK dus ben benieuwd, op papier is hij met 8,8s naar de 100 ook best vlot voor een saaie stationwagen.

We hebben in onze 'oude/huidge' Focus ongeveer een ton erbij gezet in de 5 jaar dat we hem hebben. Ik verwacht dat met de nieuwe niet veel anders. De huidige Focus hebben we met 185K gekocht, van eerste eigenaar. Letterlijk niks anders dan regulier onderhoud gehad en nooit panne. Onderhoud was gemiddeld €300 per jaar, inclusief banden enzo. Goedkoper kun je eigenlijk niet rijden.



Ik heb bij mijn oude werkgever een Ford Transit Connect gehad. 5 jaar in gereden, nieuw opgehaald bij de dealer, ingeleverd met 165k. Elke 30k een beurtje gehad bij de dealer en een keer een kachelweerstand. Verder 0,0 rare dingen.

Ford heeft het wel voor elkaar, of ik heb toevallig gewoon geluk.
 
Ik kan zaterdagmorgen/middag ook wel. Wel op tijd voor de aanloop van de finale Milan San Remo met de voetjes omhoog op de bank 🙃.

Balen van je auto! Ford is idd prima. Mijn schoonouders rijden het met veel plezier. Zelf ben ik meer van de Duitse auto merken.
 
Het weerbericht voor morge ziet er prima uit, snacht nog een flinke bui om het wegdek schoon te spoelen en daarna pas om 18:00 weer een drupje. Waar en hoelaat zullen we verzamelen?
 
Ik bekijk morgen hoe of wat...
dus OF we gaan rijden is vraag 1.

maar ik denk dat we eerst even een ritje met zijn 2en doen, vrouwtje haar eerste eigen rit dan.

maar zal nog wel wat vermelden hier :)

mocht je deze 2 tegen komen, ff zwaaien :P hihi
i-QZTMqWT-X2.jpg


i-Kkz3pCV-X2.jpg

alleen nu met roze stickers:
i-5WPNFdk-X2.jpg
 
Het weerbericht voor morge ziet er prima uit, snacht nog een flinke bui om het wegdek schoon te spoelen en daarna pas om 18:00 weer een drupje. Waar en hoelaat zullen we verzamelen?
Plaat ofzo? Ik kan maar één klein rondje doen, ga daarna met de kleine weer leuke dingen doen
 
Tinuzs ging rond 12 zen nieuwe fiets ophalen dacht ik gelezen te hebben, geen idee hoe lang dat duurt dus dat is nog ff afwachten. Maar k denk dat ik vanaf +-half 1 wel bij. T zwembad ben, kan ik de lokale kababtent nog sponseren.
 
Ik was gisteren ff langs de mac gereden met de auto rond 1600, zag 2 motoren staan naast zwembad.. We gingen even kijken bij ons huis wat Q4 dit jaar klaar zou zijn en dan zou ik graag tzt ook af willen spreken om te toeren, aangezien ik er dan toch altijd ben🙂
 
Ik was gisteren ff langs de mac gereden met de auto rond 1600, zag 2 motoren staan naast zwembad.. We gingen even kijken bij ons huis wat Q4 dit jaar klaar zou zijn en dan zou ik graag tzt ook af willen spreken om te toeren, aangezien ik er dan toch altijd ben🙂
Ga je wonen in de markiezaten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan