Bergpassen / mooie wegen / motorroute websites

Laatst bewerkt:
routes des grand alpes.
Wij hebben afgelopen najaar in Embrun "gelegerd" gezeten met de motoren, en hebben o.a de D'Izoard, Galibier, D'Iseran, Alpe d'Huez, Madelein en nog vele anderen gereden :] *O*

Schitterend mooie verrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-gezichten en behoorlijk goede (grotere) wegen, als je echter de iets kleinere wegen neemt, zijn deze toch wel een stuk slechter als vergelijkbare in Italië.
Het lijkt erop dat ze in Frankrijk gewoon asfalt draaien over de ondergrond die ze hebben, of er nu een bult of een gat in zit, gewoon 5 cm asfalt erop, wat er dus voor zorgt dat je veel echt hobbelige wegen hebt, zoals bijv. de afdaling aan de achterzijde van Alpe d'Huez, en zo zijn er veel meer -O-
In Italië kunnen ze ook wel een hobbel-de-bobbel ondergrond hebben, maar daar egaliseren ze die eerst alvorens er asfalt op te draaien, waardoor je op de meeste ook kleinere wegen en passen toch goed asfalt hebt. *O* :] 8-)

Dus wil je in Frankrijk comfortabel kleinere passen en wegen rijden in de Alpen, zal je een soort van GS-achtige motor o.i.d. moeten hebben.
Of iets waar je de vering behoorlijk slap van kunt zetten :/

Mocht je in de Franse Alpen rond gaan toeren, wel ff goed kijken op Google Maps voordat je gaat rijden.
Wij ( fazer 1000, Z750 en ZR7 ) werden ook " verrast" door ca. 20 km Off Road, en off road is daar ÉCHT off road met keien tot 15 cm en rots ondergrond, wel schitterende uitzichten, maar toch...........
868z.jpg


Dit omdat een paar "bulten " aan 1 zijde tot boven asfalt hebben, maar aan de andere kant 15km keien e.d., en daar waren onze brommertjes EN de berijders niet zo van gecharmeerd, zullen we maar zeggen. :N -O- , zoals hier:

ew6t.jpg



scdg.jpg


3a32.jpg



en dan krijg je taferelen als :

em8n.jpg





Maar goed, hebben we dat ook weer meegemaakt :Y :/ :]

En ff een stukje binnen door rijden is er ook niet bij, zoals je kunt zien nog min. 45min (volgens Garmin, maar werkelijk 1u15min) te gaan, in het donker met donker vizier -O- B| , boven op de Col Agnel

pu9p.jpg


Maar we hadden dan ook 2270km gereden op 5 1/2 dag :o :o
 
Laatst bewerkt:
ach hebben afgelopen zomer de col sommelier gereden op de fazers... das pas slecht wegdek :P


echt super veel col's gereden... na 4 dagen 400 km per dag.. kon ik geen bocht meer zien.. wa shet gewoon zat :')
 
bedankt tc 800.

met de kale route bedoel je zeker de officiele route.

ik kan terplaatse nog beslissen wat ik doe,voordeel van alleen gaan.
 
app toegevoegd
 
Laatst bewerkt:
Ja,
en de afstand is zo klein als je al zover hebt gereden, je passeert onderweg nog de mooie en beroemde Col de Turini.

Wij hebben overnacht in Sospel,
na het afladen van onze bagage zijn we ff gaan eten aan zee, in Menton.

Vanuit Sospel kun je ook nog richting Col de Tende ook erg mooi.

Kijk anders even via street view
 
Ik heb ook overnacht in Sospel, camping sainte madeleine.
Duurste camping tijdens heel de trip, maar wel met een zwembadje en pizza's op de camping.

Ik ben overigens gewoon met bepakking door gereden naar de kust, daar wat fototjes getrokken.
1%2520%252851%2529.jpg

Mijn blikje Cola opgedronken en de voetjes in de zee gestoken
1%2520%252836%2529.jpg

en toen weer terug naar Sospel gereden.
Col du Turini vond ik echt een van de gaafste van de trip, erg rustig, beetje rally sfeertje door het wat slechtere wegdek (aan de zuid zijde) korte bochtjes en vele rubber sporen op het wegdek.
1%2520%252860%2529.jpg

beetje te lang filmpje in een slechte kwalitiet maar voor de indruk dan toch:
 
Ik heb ook overnacht in Sospel, camping sainte madeleine.
Duurste camping tijdens heel de trip, maar wel met een zwembadje en pizza's op de

knip

beetje te lang filmpje in een slechte kwalitiet maar voor de indruk dan toch:

Ik zit nu een beetje in dubio. Of een rondje col de Turini en de col de Tende, of een rondje Gorges du Verdon.....
Wat zouden jullie doen?
 
Ik zit nu een beetje in dubio. Of een rondje col de Turini en de col de Tende, of een rondje Gorges du Verdon.....
Wat zouden jullie doen?
beide, 2 nachtjes overnachten in Sospel is geen straf hoor..

tip.. als het erg warm is zou je de gorges du verdon tegen de klok in kunnen rijden, dan heb je s middags plezier van de schaduw ;)

Nevermind. Beetje zoeken en ik had het antwoord al.
you're welcome
 
Laatst bewerkt:
Ook voor mij staat de RDGA op het menu voor komende zomer, en wij doen het rondje Col du Tende + fort central. Dat is vanuit Sospel een mooi kort ommetje...daarna weer door.
 
Ik heb de (door mij uitgezette en gereden) route du Grand Alpes via GPS Tracks gedeeld:
klik
 
Mooie wegen in Duitsland,
let wel verboden voor motoren in het weekend of de gehele week:

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Eind augustus/begin september ga ik met m'n motor naar Zwitserland.
Doel is om de ronde van Innertkirchen te doen.

Vanuit Innertkirchen naar Wassen,
vanuit Wassen naar Andermatt,
Vanuit Andermatt naar het Murmeltierpark op de Grimsel,
Van daaruit terug naar Innertkirchen.

120 kilometers van, naar het schijnt, erg mooie passen en vergezichten.

Furkapass,
Grimselpass,
Süstenpass...

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan