Bericht uit Valencia

pizzaman

MF veteraan
24 aug 2003
1.358
0
Ik ben een maandje geleden (een augustus) vanuit Hilversum richting Valencia (spanje, 300 km van barcelona) vertrokken om daar te gaan wonen. Hoop meuk in de tassen, vriendin achterop en gaan!!.
De eerste dag ging het al fout, bij een stoplicht in maastricht stond een of andere lul met een gloednieuwe bmw die na het optrekken (3 m verder) zijn fiets liet afslaan. Ik kon hem net niet meer ontwijken en raakt zijn ENORME koffers met mijn cheape louis.de tasje. Gevolg tasje gescheurd! Het was inmiddels al zon 25-30 graden dus lekker warm in vol textiel.
Wij naar een of andere autozaak tape kopen (niet vergeten mee te nemen volgende keer). Dude rijdt weer weg. Komt ie vijf minuten later met zijn vriendin(!) Om te vertellen dat ze het toch met de verzekering willen regelen, hij had namelijk echt minieme (poets je zo weg) krasjes op zijn plastic koffers. Wat bleek, de snol was van de politie, vandaar dat ze zo vasthoudend was, nou ja wij daarheen in de hitte en de papieren regelen, wat een kutwijf trouwens.
Gelukkig kregen we wel wat te drinken.
Voor de rest ging de reis wat beter, we zijn via luxembourg, jura en de vogezen gereden. Ik dacht, we gaan alles mooi binnendoor doen. Dat is dus mooi NIET te doen op een snoeihard afgeveerde, mega bepakte (beautycase vriendin) gsxr uit de oertijd.
Vet vermoeiend dus maar ik maar stug volhouden, want het was wel heel mooi. Maar oei oei wat een slechte wegen en passen heb ik gezien! Het werd HELEMAAL leuk toen we door een of ander pittoresk dorpje reden, 100 km voor Belfort (leuke camping daar, in belfort). Ik moest stoppen voor een auto van links bij een T splitsing. Helaas liep de weg onwijs schuin af naar rechts. En mijn ingetrainde reflex is been neerzetten rechts (heb nog maar een paar duzend km ervaring sinds januari) Nou rechts was dus nog mooi geen weg, pas toen we zo scheef stonden dat ik hem niet meer kon houden stond mijn voet op de grond.

Boem. Daar lig je dan. Fijn.

Gelukkig was er niets aan de hand, motor startte niet meer en de remhendel was verbogen, maar wij hadden niets. Een fransooz kwam uitleggen dat ie niet startte omdat de carbs waren volgelopen (wist ik niet) dat we gewoon ff moesten wachten. Heb weer het wonderlijke mogen aanschouwen dat er geen enkele van de 30 motortoeristen die langsreden voor ons stopten, ze groetten wel heel lief.

Enfin, de motor startte en we gingen ff tanken. Dat was ook nog een heel verhaal want we hadden geen pas van die supermarkt, maar uiteindelijk met de pas van een local lukte het. we waren klaar en ik dacht: laat ik de remhendel nog ff rechtbuigen, dat rijdt wat relaxter.

Het volgende moment stond ik met een remhendel in mijn hand :X . Relaxed hoor. Ik schaamde me dood en mijn vriendin stond met zulke grote ogen te kijken, wat een lol. We zijn toch maar doorgereden naar Belfort, over de zelfde onmogelijke weggetjes, zonder fatsoenlijke rem (alleen achter). Gelukkig kon het die maandachochtend gewoon gefixed worden daar, en hebben we ff een dagje kunnen chillen daar op de camping.

Voor de rest van de reis natuurlijk een hoop gevloek en verdwaald en alles, maar ook veel moois gezien en over HELE mooie wegen gereden. We zijn wel vanaf de franse middenlandse zeekust lekker over de snelweg geknald, het was toen wel mooi geweest :)

Eenmaal aangekomen in Valencia bleek dat mijn neef (daar zouden we 3 dagen pitten tot de woningruimte rond was) een ZWEMBAD in de tuin had!! HOE RELAXED is dat als je net een paar uur hebt zitten zweten met 38 graden in je textielen pak (wel met spijkerbroek O-) nu, anders ging ik dood.

Helaas bleek dat onze woningruimte nog een tijdje langer duurde, ik ga straks ook weer naar zijn huis toe lekker in het zwembad. Morgen hebben we als het goed is een huis.


Verder: motorrijders hier. Dat is een heel ander verhaal dan in NL. Iedereen rijdt hier gewoon met slippers en korte stukjes zonder helm. Alleen mensen die een toerritje doen dragen (Soms) leer.
Motorrijden: Het regent hier twee weken per jaar. Dat is natuurlijk niet slecht. Maar daardoor zijn de wegen in de stad en bij de dorpjes superglad (brr de rotondes) door het stof+rubber+olie, het zijn bijna spiegels. Dan nog de obstakels, uitstekende putdeksels, rare borden, geen borden, verhoogde zebrapaden met een keramieken (jeweetwel, net als je ovenschaal) bovenkant!!! , antiesnelheidsribbels etc etc.
De automobilisten doen net of ze je niet zien, dan kan je er lekker tussendoor weven of ze gaan netjes een meter aan de kant dat je er op de zelfde rijstrook langs kunt.
Verder zijn hier natuurlijk ook vet mooie wegen, ben zondag van valencia naar teruel en terug via utiel gereden. Echt heel mooi.

Ik moet binnenkort (als de motorzaken weer open zijn, veel zijn nu nog op vakantie) ook ff bandjes kopen, luchtfilter etc. Dan hoop ik ook voor een aangename verassing te komen te staan.

Hier ga ik het ff bij laten want ik krijg hier een halve typ hernia. Later zal ik ook nog wel eens een volledig verslag van mijn reisje posten.
 
Leuk verslag........
Veel succes daar in Valencia en dat het alles mag worden wat je ervan hebt verwacht........
 
Veel plezier daar in Spanje en drink er maar lekker veel serbeza's op (of hoe je dat ook schrijft)


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Das een behoorlijke onderneming :} Veel plezier in valencia en succes met je stage(was toch stage?). als je weer in nederland bent(of ik toevallig eens in de buurt van valencia ben :P ) moeten we weer eens een stukkie gaan toeren!
 
Dat krijg je na 4 maanden in Spanje te hebben gestudeerd! Is er toch nog iets blijven hangen.

FF een vertaling dan:

Ik hoop dat je een plezierige tijd hebt in Spanje. Veel geluk!

Das makkelijker hè :9
 
Dat krijg je na 4 maanden in Spanje te hebben gestudeerd! Is er toch nog iets blijven hangen.

FF een vertaling dan:

Ik hoop dat je een plezierige tijd hebt in Spanje. Veel geluk!

Das makkelijker hè :9
[/quo

heel wat makkelijker :}



veel plezier in spanje en succes met je stage.
 
tnx iedereen, ik kan helaas nog niet echt veel posten want ik heb nog geen internet. Was wel ff keihard cold turkey afkicken van m-f :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan