beroepzaak gewonnen!!

Arthur

Die hard MF'er
24 jul 2001
794
0
Hengelo
Geinspireerd door de tuftufclub stuur ik sinds enige tijd op elke bekeuring voor snelheid een bezwaarschrift. Eigenlijk tegen beter weten in, omdat je uiteindelijk meestal toch verliest. I.i.g. houd je het apparaat bezig, en leg je beslag op hun capaciteit. En je betaalt een paar maanden later. Mijn verbazing en vreugde was dan ook groot dat de officier op grond van onderstaand briefje de beschikking nietig heeft verklaard (is toch weer 170 piek). De vorige keer vond een andere officier dit niet voldoende, en liet mij gewoon betalen.


Officier van Justitie
Postbus xx
xxxxxxxxxxxxxxx



betreft: beroepschrift beschikking nummer

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij stel ik beroep in tegen bovengenoemde beschikking. Ik verzoek u de beschikking nietig te verklaren.

Ik ben het met deze sanctie niet eens omdat ik het niet bewijsbaar acht dat ik de overtreding heb begaan.

In Nederland rijden naar recente RDW-schattingen 280.000 dubbele kentekens rond. Dit aantal maakt het statistisch zeer wel mogelijk dat ergens in Nederland een tweede auto valselijk met mijn kentekencombinatie rondrijdt.

Om die reden wil ik ook de genomen foto ontvangen teneinde te controleren of het gefotografeerde voertuig overeenkomt met het mijne.

Verder is het mij niet duidelijk of de meting valide was.

Daarom zou ik graag informatie ontvangen waaruit blijkt of de controlerend ambtenaar in het bezit was van de wettelijke diploma’s, alsmede een kopie van de ijkbrief.

De door u benodigde gegevens:
Naam:                   
Voornamen:            
Geboortedatum:      
Geboorteplaats:      
Adres:                  

Bankrekeningnummer:

Hoogachtend,


Bijlage: kopie beschikking
 
Gefeliciteerd!

Zou ik absoluut niet verwacht hebben.
Zeker niet omdat je niet hardop ontkent dat jij het bent geweest.

Dat worden dus een paar extra biertjes vanavond :)
(tenzij je gaat rijden om het te vieren uiteraard)
 
Dat worden dus een paar extra biertjes vanavond :)
(tenzij je gaat rijden om het te vieren uiteraard)

Als je het maar niet combineert ;}

Ik heb van mijn stamkroegeigenaar meegekregen dat je tegen elke boute die je krijgt in beroep moet gaan. Je houd ze dan bezig en krijgt dan ook het gevoel dat je nog een beetje waar voor je geld krijgt. Bij hem lukt het hem in 75% van de gevallen om een boete nietig verklaard te krijgen.
 
zo\'n brief heb ik ook gehad... ging slechts over 80,- (goeie remmen he :j ) maar toch mooi meegenomen...

mocht ik weer een brief van het cjib krijgen, dan krijgen ze der weer één terug!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook geprobeerd bij mijn eerste bekeuring met de auto, is me helaas niet gelukt.
 
Ik heb het ook geprobeerd met twee boetes.

Een van fl 180,-, ging door rood licht. Was 10 maanden geleden gebeurd, maar mocht toch mooi betalen.

CJIB :j
 
Issie nou echt nietig verklaard of heeft het langer dan 16 weken geduurd en hoef je daarom niet te schuiven?

quote
Het in het beroepschrift gestelde is, na onderzoek bij de politie, voldoende aannemelijk geworden, zodat de beschikking niet in stand kan blijven. De officier van justitie vernietigt daarom de bestreden beschikking en stelt het te betalen bedrag op nihil.
unquote

Helaas zeggen ze niet op welk argument ze nou zijn getriggerd.
 
Ik weet nu dus dat als ik een keer de \"plasser\" ben ik gelijk naar de TufTufclub ga om even een briefje te coopieeren!

Thanks!
 
klopt ik heb sinds een week ook post gehad van de politie in groningen.
ook bezwaar gemaakt over een bekeuring voor te hard rijden (60 piek)
ik was daar nog nooit geweest!
kreeg post dat het geseponeerd is *D
volgende keren weet ik ook van niets
kost 80 cent en een beetje moeite

jr
 
Terug
Bovenaan Onderaan