Beschadigde remzuigers. Vervangen?

Woudschim

MF veteraan
10 jun 2009
3.310
12
Rijen
Ik ben de remklauwen van een oud brik aan het opknappen, heb ik vaker gedaan en nooit een probleem, maar dit ben ik nog niet tegengekomen. Roest heeft zich ingevreten in het metaal van de zuigers.

Het lijkt me dat ik op zoek kan naar nieuwe remzuigers?

8001_F87_A-_CCE3-4_BD7-96_B2-_B4535_FED2341.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yup, er staan op ebay nieuwe zuigers, 70 euro voor 2.
Niets aan te doen! Nog even rondsnuffelen of iemand anders ze dichterbij verkoopt.
Het ziet er naar uit dat de remklauwen nog nooit open zijn geweest (motor is uit 1993).
 
Laatst bewerkt:
heb ooit een remzuigers laten draaien bij een metaalboer.
Schijnbaar een simpele klus.
N/iemand in de kennissenkring die in de metaal zit?
 
Voor 46 euro per stuk heb je nieuwe. Voor dat geld zou ik geen risico lopen met mijn remmen.Het maakt misschien net het verschil tussen stilstaan voor de boom of tegen de boom.
 
Op ebay vond ik nog een ander stel zuigers, nieuw, inclusief rubberen ringen ( handig voor de volgende revisie, probeer het toch wel om de 2/3 jaar te doen) voor 58 euro totaal.
 
Nieuwe zuigers binnen! *O*

Maar, het zal ook niet eens makkelijk zijn.

Dit type remklauw maakt gebruik van een maffe rubberen stofring waarvan de interne diameter kleiner is dan die van de remzuiger. Zo ben ik ze nog niet tegengekomen, maar klopt wel met wat er ook uit kwam.

Als ik de ring in de cilinder heb zitten past de zuiger er dus niet in, en als ik de ring om de zuiger doe krijg ik de opstaande rand niet meer tussen de zuiger en cilinderwand om hem in de groef te laten vallen.

Is hier een handigheidje voor dat ik mis?
 
Laatst bewerkt:
Ring in de cilinder plaatsen en kwestie van voldoende smeermiddel en een beetje liefde (gepast geweld) zou ik zeggen.

Maar dat is mijn idee maar, ik heb geen flauw idee waar ik over lul, dus niets van aantrekken...
 
zoals al eerder gezegd ..

Ring in de cilinder plaatsen en kwestie van voldoende smeermiddel en een beetje liefde (gepast geweld) zou ik zeggen.

Dus nat en schoon met remvloeistof, of met ATE`remvet/pasta...


full
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe zuigers binnen! *O*

Maar, het zal ook niet eens makkelijk zijn.

Dit type remklauw maakt gebruik van een maffe rubberen stofring waarvan de interne diameter kleiner is dan die van de remzuiger. Zo ben ik ze nog niet tegengekomen, maar klopt wel met wat er ook uit kwam.

Als ik de ring in de cilinder heb zitten past de zuiger er dus niet in, en als ik de ring om de zuiger doe krijg ik de opstaande rand niet meer tussen de zuiger en cilinderwand om hem in de groef te laten vallen.

Is hier een handigheidje voor dat ik mis?


Gebruik wat ate remvet, dan glijdt het rubber net even makkelijker.
 
Yup, heb ik. Ik moet wat meer gebruiken misschien. Normaal vet ik alles gewoon heel lichtjes in, en dat werkte prima voor zuigers die precies passen in de rubber ringen.

Bij deze klauwen scheelt het net 1 a 2mm, waardoor doordrukken tot nu toe precies net niet gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan