Beschadigde schroefdraad krukas ... tools?

McDD

Rookie
14 mei 2002
17
0
Lisse
Graag advies m.b.t. het volgende...

Ik heb een tijd geleden een ruilblokje gekocht voor een GPZ500.
Nu blijkt het de rotor (vliegwiel) van dit blok er niet op de juiste wijze te zijn afgehaald --> licht beschadigde draad.
Mijn probleem is dat ik de bout, om de rotor op de krukas vast te zetten, niet in de krukas gedraaid krijg. :?

Ik wil de inwendige draad van de krukas dus graag opzuiveren echter de lokale KAWA dealer en ook een andere motorzaak hebben geen handtap voor links metrisch fijne draad... Het bestellen van deze specifieke handtap (M10 x 1,25 LH) voor eenmalig gebruik een handtap wilde ik voorkomen (ca. € 80).

De aanschaf van een sleutelvijlenset heeft ook niet mogen baten.

Weet iemand hoe dit probleem te tackelen? Heeft iemand bijvoorbeeld dergelijk (automotive) gereedschap voor handen?
 
Laatst bewerkt:
Beschadigd draad ga ik altijd telijf met van die MINI vijltjes, heeft tot nu toe altijd perfect gewerkt, je moet echter wel veeel gedulde hebben...

Uhmmm Lama.. las t verkeerd.. inwendig draad |( .. Ik wens je succes
 
als aleen het begin van het draat dus kapot is wil een verzinkboortje dus ook wel helpen leg je het begin van het draad dus wat verder naar binnen en anders als dat dus niet lukt zul je toch echt een tappertje moeten halen
 
wat dacht je van een bezoekje aan een revisie bedrijf, of je gaat ff bij jouw in de buurt langs bij een bedrijf voor fijn mechanische techniek, kunnen vaak ontzettend veel draaien en tapen.
Wij laten er zelf vaak opnieuw draad tappen op astappen en homokineten en dergelijken, kosten paar tientjes tegenover ongeveer 150 euro voor een nieuwe homokineet, dus het is zeker de moeite waard
 
Hey, dat is effe wat minder heb je het al geprobeert bij een staal bedrijfje. Die hebben vaak wel wat liggen. Succes ermee.

Ik heb even een ander vraagje nu het toch over vliegwiel gaat, ik heb eebn gsxr400rr en ik krijg hem er niet af!@!!!!
Iemand een tip???
 
Goede tip dat met die verzinkboor, de schroefdraad is echter op de tweede en derde slag aan één zijde plat. Ik vrees alleen dat ik dan meer schade aanricht..

Aan een revisiebedrijf had ik nog niet gedacht. Weet iemand een goede in de regio Groningen of moet ik me nu tot de Gouden Gids wenden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan