Hallo, ik ben al een eindje bezig met de restauratie van klassieke Honda motorfietsen. Een uit de hand gelopen hobby, zeg maar. Velen die dit lezen zullen zich daarin wel herkennen waarschijnlijk .
Momenteel heb ik een CB350 four in de garage staan van een kennis van me. Bedoeling was een nazicht en onderhoud te doen om 'm na 15j stilstand weer op weg te krijgen. Dit werk is ongeveer af op de revisie van de hoofdremcilinder na, maar ik stootte deze week op een ander probleem.
Zoals in de titel vermeld zijn 2 gaten in de cilinderkop (om de tapeindjes in te schroeven waarover dan de kroontjes gaan die de uitlaat vastspannen in de cilinderkop.
Zie ook de illustratie/foto hieronder:
Ze zeggen altijd dat domme vragen niet bestaan, dus bij deze:
Zou dit kunnen hersteld worden zonder de cilinderkop te demonteren?
Deze motor heeft immers slechts 18.000 km-tjes op de teller staan en draait superzacht, dus als het zou kunnen zonder dat ik deze blok moet uiteenhalen...
Zelf had ik al een paar ideetjes zoals het laten "oplassen" van de gaten, en een nieuw gat boren na positionering van de klemkroontjes (om juiste hellingshoek te hebben). Maar ik weet niet of dit in de praktijk doenbaar zal zijn.
Kan alu-pasta (verlijmen) hier soelaas brengen? Of bestaan er middelen om de draadtapeinden er in te lijmen (temperatuur??)?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Vriendelijke motorgroet!
Momenteel heb ik een CB350 four in de garage staan van een kennis van me. Bedoeling was een nazicht en onderhoud te doen om 'm na 15j stilstand weer op weg te krijgen. Dit werk is ongeveer af op de revisie van de hoofdremcilinder na, maar ik stootte deze week op een ander probleem.
Zoals in de titel vermeld zijn 2 gaten in de cilinderkop (om de tapeindjes in te schroeven waarover dan de kroontjes gaan die de uitlaat vastspannen in de cilinderkop.
Zie ook de illustratie/foto hieronder:
Ze zeggen altijd dat domme vragen niet bestaan, dus bij deze:
Zou dit kunnen hersteld worden zonder de cilinderkop te demonteren?
Deze motor heeft immers slechts 18.000 km-tjes op de teller staan en draait superzacht, dus als het zou kunnen zonder dat ik deze blok moet uiteenhalen...
Zelf had ik al een paar ideetjes zoals het laten "oplassen" van de gaten, en een nieuw gat boren na positionering van de klemkroontjes (om juiste hellingshoek te hebben). Maar ik weet niet of dit in de praktijk doenbaar zal zijn.
Kan alu-pasta (verlijmen) hier soelaas brengen? Of bestaan er middelen om de draadtapeinden er in te lijmen (temperatuur??)?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Vriendelijke motorgroet!