Beschadiging door tanktas?

KeesH

MF veteraan
29 jul 2006
3.374
429
Hallo mensen,

Onlangs ben ik 4 dagen wezen sturen bij onze vriendelijke oosterburen. Omdat we een bepaalde route reden, had ik een magnetische 'tanktas' aangeschaft (is eigenlijk alleen een kaartmapje). Deze is aan de onderzijde netjes afgewerkt met een soort leer.

Netjes de tank voor gebruik schoongemaakt en in de was gezet, antislipmatje geregeld (eveneens schoon).

Na 2 dagen kwam ik erachter dat de vormen van het antislipmatje in de bovenste (= blanke) laklaag waren geprent, precies op de 4 plaatsen van de magneten.

Heeft iemand een andere oplossing dan een antislipmatje? Ik zou natuurlijk beschermfolie kunnen gebruiken, maar dat is natuurlijk niet zo handig als een los matje wat je makkelijk kan verwijderen.

De beschadiging is nog maar op 1 plek te zien (met heel goed kijken), maar ik ben een mierenneuker en wil het gewoon goed hebben... :Y
 
Volgende keer een zeem gebruiken , heb dit wel eens gedaan en niks te zien .

Die rubbere anti slip matjes worden poreus en houden ook vuil vast , meestal kan je de krassen er wel uit poetsen !
 
bij een lange vakantie plak ik folie op de tank
gewoon van die folie die ze ook op boeken plakken
werkt prima, geen last van krassen
 
Antislipmatje in het vervolg er tussen uit laten. Kans is groot dat daar weekmakers inzitten die op de lak van je tank inwerken.
 
Ik gebruik een zeem.
Een echte leren zeem, geen synthetisch ding.
Zeem een beetje in vorm knippen en nat vochtig maken voordat je hem gebruikt. Natuurlijk eerst vuil van de tank halen voordat je de zeem erop legt.

Werkt prima, geen krassen of doffe plekken.
 
Quick lock tanktas kopen kost een godsvermogen maar dan ben je wel van dat gezeik af.
 
zeem, thee doek, wegwerp keukendoekje.....

Ik sprak laatst iemand die ook een theedoek of iets dergelijks onder zijn tanktas had gedaan. De reden dat hij het vertelde, was dat de tas van zijn tank was geschoven en zijn stuur had geblokkeerd. Dit was weer de oorzaak van het in de vangrail belanden van hem en zijn bandit. ;(
 
oh :o :X

niet doen dan!!!! (heeft wel hard moeten remmen dan, of niet?)

Zeem.. heeft zelf ook nog wat 'weerstand'.
 
een zeem dus :? niet geweten dat dat beter is
goeie tip! ;)
ik gebruik normaliter ook een theedoek,
ook maar mee kappen heb ik in de gaten :X

:W
 
Ik gebruik ook een zeem. Gewoon droog en dat werkt super.
 
Gut wat aandoenlijk al die Tante Mieptips over welk lappie het zachtste is.. M'n hele motormuizenbeeld naar de knoppen. :/

Je mot gewoon geen magneettas op je tank plakken. Is vlg mij vragen om moelijkheden. Boeklon plastic is een goed preventie waarschijnlijk maar een tas met riemen is dan net iets beter vind ik. Heb de mijne van Motozoom, ben er hardstikke blij mee en het ding kostte... Nog geen twee tientjes!! :W
 
Gut wat aandoenlijk al die Tante Mieptips over welk lappie het zachtste is.. M'n hele motormuizenbeeld naar de knoppen. :/

Je mot gewoon geen magneettas op je tank plakken. Is vlg mij vragen om moelijkheden. Boeklon plastic is een goed preventie waarschijnlijk maar een tas met riemen is dan net iets beter vind ik. Heb de mijne van Motozoom, ben er hardstikke blij mee en het ding kostte... Nog geen twee tientjes!! :W


Och erm, je hele beeld naar de knoppen? Sorry hoor, ik wilde je gevoelens niet veranderen.... ;)

Maakt het wat uit als ik je vertel dat ik me al twee dagen niet heb gewassen en al 5 dagen niet heb geschoren?

En wat ik na het poepen wel of niet heb gedaan laat ik even achterwege...



:+
 
Gut wat aandoenlijk al die Tante Mieptips over welk lappie het zachtste is.. M'n hele motormuizenbeeld naar de knoppen. :/

Je mot gewoon geen magneettas op je tank plakken. Is vlg mij vragen om moelijkheden. Boeklon plastic is een goed preventie waarschijnlijk maar een tas met riemen is dan net iets beter vind ik. Heb de mijne van Motozoom, ben er hardstikke blij mee en het ding kostte... Nog geen twee tientjes!! :W
Ik heb met mijn vorige motor een kleine 150.000 km gereden mét magneettanktas en een stuk doek eronder, zonder krassen, zonder losschieten of andere ellende :W

M'n huidige tank is helaas van kunststof dus ik zit nu iedere keer met die riempjes te klooien en dan nog verschuift die tas continu :(
 
Laatst bewerkt:
ha ha, das weer het nadeel van plastic...

Rijdt dat nou lekker, zo'n Pacific Coast? ;)
 
Jongens, bedankt voor de tips!

De kans dat de weekmakers van het slipmatje voor dit geintje gezorgd hebben, acht ik het grootst. De kans dat mijn tas van de tank schuift, is nihil. Want de magneten zijn erg sterk en het is alleen een kaarttas he. Dus de inhoud is 4 A4-tjes. :)

Volgende keer als ik op reis ga, even folie gebruiken.

Zal ook eens een zeempie proberen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk ook een kaartentasje gebruiken met zuignappen i.p.v. magneten. Ben je overal vanaf. Ik heb er zelf ook één en nooit geen last van krassen of los laten.

Kost ook nog minder dan een goede natuurzeem ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoiets dus:

full


Sorry voor de wazige foto. (het weekend is nog niet zolang geleden ;) )
 
Ik ben hier op het forum ook wel eens wezen zoeken naar info over tanktassen, maar daarbij kwam een reactie tegen van iemand die met zijn Quicklock schuurplek op zijn tank had gekregen en iemand die door de zuignappen witte vlekken op de lak had.

Het perfecte systeem bestaat blijkbaar nog niet...
 
Ik ben hier op het forum ook wel eens wezen zoeken naar info over tanktassen, maar daarbij kwam een reactie tegen van iemand die met zijn Quicklock schuurplek op zijn tank had gekregen en iemand die door de zuignappen witte vlekken op de lak had.

Het perfecte systeem bestaat blijkbaar nog niet...

Ja dat was ik.... en m'n ZZR1400 had ik toen net een paar maanden dus dan kun je wel janken om zoiets......

Sindsdien plak ik wat folie op de kritische plekken en dat helpt wel maar toppie is anders.
 
ik gebruik een tanktas van Buse en hem echt veel op mn tank. Doe er een theedoek onder te bescherming. Ik heb geen enkel krasje of beschadiging . Zal denk ik best aan het merk tanktas liggen en natuurlijk de theedoek eronder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan