beschermd pak over gewone kleding

Gerwes

Rookie
11 okt 2021
4
0
Ik wil motorscooter gaan rijden, maar vaak moet ik gewone kleding aan waar ik aan kom. Bestaat er ook een pak wat makkelijk aan en uit kan en toch bescherming bied.
 
Tegenwoordig heb je zoveel mogelijkheden mbt kleding met bescherming…..gewoon bij een goede motorkledingszaak langsgaan en je laten voorlichten.

Ik heb casual op mijn VFR, motorjack en motorjeans…. :] …en lekker makkelijk als ergens aankomt.
 
Gewoon een textiel pak aanschaffen, passen met je gewone kleren eronder aan.

Heb dit zelf ook zo gedaan, alleen 4 jaar en 10 kg later pas ik het pak alleen nog zonder m'n gewone kleren eronder aan O-)
 
Heb dit zelf ook zo gedaan, alleen 4 jaar en 10 kg later pas ik het pak alleen nog zonder m'n gewone kleren eronder aan O-)
Moet je niet zoveel naar de sportschool gaan. Al die spieren passen dan niet ;)

Ik ga ook op motor naar werk en heb dan onderstaande dingen (weet niet of men hier mag linken):
Budget moet je maar even kijken. Die jas is wat duurder, broek wat goedkoper.
Gewoon eens bij motor kledingwinkels langsgaan (de wat grotere dealers hebben ook nog wel eens wat)
Oh en een paar schoenen en haargel op kantoor neerleggen :Y

1667077733105.png

En dan als broek zoiets:
1667077831318.png
 
Bedankt voor jullie antwoord en inderdaad er is veel te krijgen in allerlei prijzen en soorten. Toch nog een vraag wat is makkelijk optevouwen en weg te stoppen, want veel kleding met bescherming is toch wel groot
 
Bedankt voor jullie antwoord en inderdaad er is veel te krijgen in allerlei prijzen en soorten. Toch nog een vraag wat is makkelijk optevouwen en weg te stoppen, want veel kleding met bescherming is toch wel groot
Een overall is wel handig. Je stapt er zo in en rolt hem in zijn geheel op.
 
Ik zou eerst eens bedenken onder welke weersomstandigheden je denkt te gaan rijden en hoe ver je moet.
 
Nou, als je heel veel gaat rijden onder alle denkbare omstandigheden dan stelt dat hogere eisen aan gebruiksgemak en comfort.
20km in een pak dat iets fris is, is prima te doen maar 175km is toch onaangenaam.
Maar of je nou 100m of 100km rijdt: beschermde kleding aan.
 
Bedankt voor jullie antwoord en inderdaad er is veel te krijgen in allerlei prijzen en soorten. Toch nog een vraag wat is makkelijk optevouwen en weg te stoppen, want veel kleding met bescherming is toch wel groot
Klein is er helaas niet, of je moet een doorwaaipak nemen maar dat is best fris buiten de zomer
 
Terug
Bovenaan Onderaan