beschermen tegen diefstal

remschijf slot en kettingslot. beide art4. ook nog hoes eromheen. plus dat hij op een binneplaatst staat. maar als ze een motor echt willen hebben, helpt niets...
 
Mmm, beetje raar om hier uiteen te zetten hoe ik mijn motor beveilig.
Openbaar forum, mooi leesvoer voor de aspirant dief,
:+
 
Als ik onderweg ben en hem ergens kwijt moet, schijfremslot door het achter kettingwiel. Vele malen effectiever dan door de voorschijf, met een balk onder het balhoofd loop je met 2 man een motor zo weg, dat wordt een stuk lastiger als het achterwiel niet mee wil. :)
 
parkeer hem altijd op de middenbok en neem de banden mee naar binnen.
 
Hej, leuk eerste bericht.

Welkom?

Voor de rest van je vraag Google je maar of lees je eerst gewoon eens dit forum.

Niet echt een spetterende binnenkomer.


Ik parkeer hem elke dag zo boven mijn boot die ik iedere keer 16 mijl uit de kust vaar en daarna zelf met een roeibootje terugroei naar de kant.
2006-10_Forwood-senepho5.jpg


Ik zoek alleen nog een goede manier om mijn roeispanen te behoeden voor diefstal.

*Edit*

Owh ja, de boot wordt bewaakt door hongerige Ethiopische/Somalische ex-piraten met grote sjaken.
 
Laatst bewerkt:
om op ons erf te komen moet je een hek open maken (zit niet op slot) en over een grindpad.
tegen die tijd begint de hond te blaffen die in de huiskamer ligt.

er hangt nog een ouderwets kromzwaard aan de muur en 2 opgevoerde luchtbuksen :+
en dan heb ik nog een broertje met adhd die ik los kan laten :+
 
Mmm, beetje raar om hier uiteen te zetten hoe ik mijn motor beveilig.
Openbaar forum, mooi leesvoer voor de aspirant dief,
:+
Wou net zeggen wie weet opent er een crimineel hier zo een topic om even in te zien hoe of wat.

Niet dat ik zeg dat TS zo een crimineel is hoor. ;)
Maar ben je dr wel 1. B|
 
Als ik zeg hoe hij vast staat is m'n brik nog voor het einde van de avond gestolen...Slot? vast? 2 hekken welke op slot zijn, maar lang niet altijd.
 
waar ik woon is het altijd ERG rustig, hadden 2 motoren in het hok staan met beide de sleutels erin.
aangezien mijn hudige motor de eerste is waarvan ik denk dat die een beetje aantrekkelijk is staat die zonder. en aangezien er toch alarm op zit..... staat dus ook aan

strax als ik huiseigenaar ben komt er een camera systeem in het hok, motion sensor, IR camera met extra lampies... dat werk. op de computer aansluiten, kosten (zonder computer)
zoiets dus vind ik de 500-700 euro meer dan waard, zo weet je niet op tijd dat je motor gestolen is, daarvoor heb ik weer alarm op de motor, maar kun je zien hoe de dader(S) eruit ziet/zien
 
Diefstalverzekering waarbij je moeter inet vast hoeft te staan. Geen protectie, wel prettig gevoel. En hopen dat je 's nachts wakker word als ze je motor proberen te stelen. En een lange stok voor het grijpen..

Even serieus, je kunt er niets tegen doen. Als ze hem mee willen nemen, nemen ze hem toch wel mee. Verzekeren is imho nog het best. ART4 of gewoon slot, los krijgen doen ze hem toch wel.

Ik denk wel dat een grijze/zwarte hoes helpt, staat die minder in het zicht naar mijn idee. Maar als ze je overdag spotten ben je nog net zo hard het spreekwoordelijke haasje.
 
schijfrem/kettingslot. En dan ligt hier nog het een en ander aan materiaal waar je als boef niet blij van wordt })
 
ketting open krijgen is moeilijker als die niet in de buurt van de grond komt volgens mij, alle filmpjes die ik heb gezien waren van de dief die de ketting in de bek van de tang legt die op de grond ligt en vervolgens zijn gewicht gebruikt om 1 kant van de tang te bedienen, die andere steunt op de grond

kan dit niet is het geloof ik een stuk moeilijker voor ze
 
eerst in amsterdam op straat met 2 kettingen en een schijfremslot. Motor is gejat, dief is verdronken, ik mn motor terug *O*

Nu staat hij op een gesloten erf met rondom het erf alarm en een niet zo lieve Boerboel die bijtgraag is *D
 
eerst in amsterdam op straat met 2 kettingen en een schijfremslot. Motor is gejat, dief is verdronken, ik mn motor terug *O*

Nu staat hij op een gesloten erf met rondom het erf alarm en een niet zo lieve Boerboel die bijtgraag is *D
Is die ook gestorven? *O*
 
slot helpt niet zo heel veel.....

aangezien de politie bij diefstal niet uit zn luie stoel komt.....


doe mij maar een GPS tracker

krijg liever op mn mobiel de exacte GPS locatie door van de brommert en dan gaan we hem dus gewoon terug halen icm dit
688206-119eaa29e384ca4beceebdc6d16f10f2.jpg

stuk gereedschap om de dief in kwestie in een kissie van 6 planken te helpen.
denk dat het dan ook niet moeilijk is om de MFMKP op te roepen tot een feestje.

( Motor Forum Mega Knok Ploeg )
 
slot helpt niet zo heel veel.....

aangezien de politie bij diefstal niet uit zn luie stoel komt.....


doe mij maar een GPS tracker

krijg liever op mn mobiel de exacte GPS locatie door van de brommert en dan gaan we hem dus gewoon terug halen icm dit
[afbeelding]
stuk gereedschap om de dief in kwestie in een kissie van 6 planken te helpen.
denk dat het dan ook niet moeilijk is om de MFMKP op te roepen tot een feestje.

( Motor Forum Mega Knok Ploeg )


Mjah... Leuk dat je weet waar je "ex" bezit staat. Terugkrijgen doe je niet als de dief geen afstandsverklaring tekend.
 
Laatst bewerkt:
slot helpt niet zo heel veel.....

aangezien de politie bij diefstal niet uit zn luie stoel komt.....


doe mij maar een GPS tracker

krijg liever op mn mobiel de exacte GPS locatie door van de brommert en dan gaan we hem dus gewoon terug halen icm dit
[afbeelding]
stuk gereedschap om de dief in kwestie in een kissie van 6 planken te helpen.
denk dat het dan ook niet moeilijk is om de MFMKP op te roepen tot een feestje.

( Motor Forum Mega Knok Ploeg )
Haha een vriend van mij had een dief op heterdaad betrapt terwijl die in zijn auto bezig was. Met een knuppel een harde knal tegen zijn achterhoofd gegeven, daarna de hele nacht 4 uur lang mishandeld :9 , had die 's ochtends voordat die na werk ging de politie gebeld mocht die zelf ook mee wegens mishandeling hahaha. Dus 1 tip! Na mishandeling van een dief nooit de politie bellen!
 
Mjah... Leuk dat je weet waar je "ex" bezit staat. Terugkrijgen doe je niet als de dief geen afstandsverklaring tekend.
denk jij nu echt dat ik daarop ga zitten wachten tot die mafkees dat gaat doen ???
echt dan heeft ie met mij nog geen oorlog gemaakt die vent stalk ik zo erg dat ie geen leven meer heeft....

voor zijn deur zitten met een bord hier woont een motordief... check...

hele wehkamp catalogus bestellen op zijn naam...check...

zorgen dat hij bakken problemen krijgt met zijn energie leverancier ...check...

bij zijn werkgever aankloppen ( als ie die al heeft ) check....

ingeval van soos uitkering >> er aan hangen van andere inkomstenbronnen / zwart werken >> ( motor waar kan hij die van betalen ) mag tie fijn iedere week met zn bankafschriften op komen draven

elke dag bandjes van zijn auto voorzien van een vers setje kraaiepoten.... check ...

zijn email adres opgeven voor 3543464456562234 verschillende nieuwsbrieven.....check

etc etc ...
ingeval van vriendin of getrouwd...zorgen dat vrouw lief meneer asap op de keien smijt.....

maar boven alles gaat er eerst een baksteen door de raam en pak ik mijn motor zelf wel terug.... al moet ik er zelf een maand voor brommen maar die gast is dan nog niet jarig....

kortom
we bellen ingeval van diefstal eerst de ambulance en daarna pas de politie....
 
Terug
Bovenaan Onderaan